וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מאיימים: בלי פריצת דרך עם לפיד - נלך לחרדים

יהושע בריינר

13.3.2013 / 13:45

במפלגת השלטון קראו ללפיד להתגמש בדרישותיו "בשעות הקרובות", בטרם יפתח נתניהו בשיח בזק עם החרדים. יש עתיד: "הצגתנו כסחטנים היא עיוות האמת. לא נחשוש לשבת באופוזיציה"

המשא ומתן הקואליציוני על סף פיצוץ? גורמים בליכוד אמרו בצהריים (רביעי) כי "אם בשעות הקרובות לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן בין המפלגה לבין יש עתיד, ויו"ר המפלגה יאיר לפיד לא יירד מדרישותיו המופרזות, ראש הממשלה יתחיל בשיח בזק עם המפלגות החרדיות", כדי להכניסן לקואליציה במקומו.

גורמים ביש עתיד אמרו בעקבות האולטימטום שהציבו אנשי הליכוד-ביתנו כי "המשבר הקואליציוני שאנו עדים לו כעת, אינו רק מאבק על תיקים. זהו קרב על דמותה של החברה הישראלית. ההתעקשות של יש עתיד על תיק החינוך נובעת מהעובדה שהדרך לשנות את פניה של המדינה עוברת בעיקר דרך התיק הזה". הם הוסיפו כי "הצגתה של יש עתיד כסחטנית היא עיוות האמת. יש עתיד הסכימה לרדת במספר התיקים המגיעים לה כדי להקטין את מספר שרי הממשלה". הגורמים הדגישו כי "יאיר לפיד לא יסטה מעקרונותיו והבטחותיו גם אם ייאלץ לשבת באופוזיציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המו"מ לקראת פיצוץ? לפיד, נתניהו ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביממה האחרונה פועל יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כדי לגשר בין לפיד לבין ראש הממשלה נתניהו, ובמהלך הלילה אף נפגש עם האחרון למשך כמה שעות, וכן שוחח טלפונית עם לפיד כמה פעמים כדי להביא את המשבר לסיום. נראה שגם בנט לא מרוצה מחוסר נכונותו של לפיד להתפשר, גם סביב תיק החינוך, אך עם זאת גורמים בבית היהודי אומרים כי התיאום עם יש עתיד נמשך. בנט הגיב רשמית לדרישת הליכוד-ביתנו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "זה לא יילך". הוא פנה לחברי הליכוד וכתב: "תשכחו מזה, ככה זה לא יילך. יש פערים, צריך להידבר ולהתפשר כולנו עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה".

שלושה ימים לפני תום הארכה שהעניק הנשיא פרס לראש הממשלה נתניהו להרכבת הקואליציה, במוקד המשא ומתן בין הליכוד ליש עתיד עומד משרד החינוך. שר החינוך המכהן, גדעון סער, תקף היום את האפשרות כי הליכוד ויש עתיד יערכו ביניהן "רוטציה" על תפקיד שר החינוך, כך שכל אחת מהמפלגות תאחז בתיק בחלק מקדנציית הממשלה המוקמת. סער אמר כי "הרעיון לרוטציה בתיק החינוך הוא רעיון רע. אם חלילה הוא יתממש, הוא יפגע במערכת החינוך בישראל. מערכת החינוך, יותר מכל מערכת אחרת, זקוקה לרציפות, המשכיות ועקביות בהכוונת המדיניות ויעדיה. רוטציה אינה רעיון נכון בכלל ובפרט אינה רעיון נכון לתיק החינוך".

סער בתגובה למכתב המזוייף: "פגיעה שקשה לתאר".
יישאר במשרד החינוך? גדעון סער

יש עתיד רוצה לייעד אותו למספר 2 במפלגה, ח"כ שי פירון, בעוד במפלגת השלטון מתעקשים כי סער ימשיך לאחוז בו. אתמול דווח כי ייתכן שצוות המשא ומתן של הליכוד-ביתנו הציע ליש עתיד לקיים רוטציה על התפקיד בין סער לפירון. כעת נראה כאמור כי סער תקף את היוזמה המיוחסת למפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully