וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה במשרד החוץ: ביקור אובמה יושפע?

טל שלו

28.2.2013 / 14:12

ועד המשרד מוחה על תנאי השירות של הדיפלומטים בחו"ל, קליטת עובדים זמניים במקום קבועים וחוסר מנהל תקין. העובדים מזהירים כי יפסיקו לטפל בביקורי אח"מים ובפניות ישראלים

לאחר שבועות של אזהרות, הודיע היום (חמישי) ועד עובדי משרד החוץ על סכסוך עבודה במחאה על תנאי השירות של הדיפלומטים הישראליים בחו"ל, קליטת עובדים זמניים על פני קבועים וחוסר מנהל תקין שפוגע בהתנהלות המשרד ובעובדיו. במסגרת זאת, שוקלים עובדי המשרד לנקוט בצעדים אקטיביים שעשויים לשבש משמעותית את עבודת המשרד, ובין היתר מזהיר הוועד כי יפסיק לטפל בביקורי אח"מים המגיעים בישראל וכן בפניות של ישראלים ברחבי העולם. בוועד סירבו לומר אם הם שוקלים צעדים מעשיים עוד לפני ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל בחודש הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוועד סירבו לומר אם הם שוקלים צעדים מעשיים עוד לפני ביקור נשיא ארה"ב. משרד החוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים שבים ומתריעים עובדי משרד החוץ על השחיקה בתנאיהם ודורשים מהנהלת המשרד למסד מנגנון קיבוצי משותף להנהלה ולעובדים שידון בתנאי וזכויות עובדי חו"ל, הבטחת שמירת מלוא זכויות העובדים, ביצוע הפרשות סוציאליות מלאות ועוד. כמו כן, בוועד העובדים דורשים לקבוע מנגנוני פיצוי ראויים בגין אובדן קריירה והכנסה של בני זוג, הפסקת קליטת עובדים זמניים ובחוזים אישיים, ביצוע שינויים בהרכב ועדת המינויים ועוד. "זה חודשים ארוכים אנחנו פונים להנהלת המשרד ולא קיבלנו שום מענה, כך היה גם בפניית נציג ההסתדרות אל ההנהלה", אמרו היום בוועד. "יתרה מכך, עוד נאמר לנו כי אם נוותר על זכותנו להתאגד רק אז נזכה בתמורה להתייחסות מהותית לטענותינו. זה יחס מזלזל שמשדר אטימות וחוסר הבנה למציאות ולא מקובל במסגרת יחסי עבודה בישראל".

בינואר 2011 נקטו עובדי המשרד בעיצומים חריפים במשך כארבעה שבועות, במסגרתם הפסיקו לתת שירותים למשרדי הממשלה והרשויות השונות, וכן את הטיפול בביקורים נכנסים ויוצאים של אישיויות ישראליות. העיצומים גרמו לנזקים חריפים, ובין היתר בוטל ביקורו של נשיא רוסיה דאז, דימיטרי מדבדב, בישראל. גם היום שוקלים עובדי המשרד להפסיק את הטיפול באורחים הרשמיים המבקרים בישראל, וכן את הפסקת מתן אשרות לאנשי עסקים ולתיירים לישראל, אי השתתפות בדיונים והצבעות כל הפורומים הבינ"ל בהם ישראל מיוצגת, כולל בארגון האו"ם, הפסקת הטיפול בסגל הדיפלומטי בישראל, ניתוק מגע עם משרדי החוץ בעולם ועם הנציגויות הזרות בישראל.

נשיא המדינה בכנס שגרירי וראשי נציגויות ישראל בעולם, דצמבר 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"חוסר הבנה למציאות". שגרירי ישראל עם הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

במסגרת המאבק, פירסמו החודש עובדי המשרד דו"ח מיוחד שסקר את פעילות החוץ של ישראל בשנים האחרונות, ממנו עולה כי מספר הנציגים הדיפלומטיים של ישראל נמצא בירידה מתמדת וכי תקציב יחסי החוץ של ישראל הוא מהנמוכים בעולם המערבי. מהנתונים שנאספו בדו"ח עולה כי נכון לשנת 2012, ישנן 103 נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם. עם זאת, לישראל ישנם יחסים דיפלומטיים עם למעלה מ-160 מדינות.

103 הנציגויות הישראליות פועלות בזירה דיפלומטית בה יש למעלה מאלף נציגויות מקבילות ממדינות ערב, בתוכן כ-100 נציגויות של הרשות הפלסטינית. המספר הממוצע של השליחים למדינה שיש עמה יחסים דיפלומטים ירד בצורה דרמטית. אם בשנות ה-60 וה-70 היו חמישה שליחים מדיניים במדינה, היום מוצבים שני שליחים מדיניים בממוצע. כך, בכ-40% מהמדינות המקיימות יחסים דיפלומטיים אין בכלל נציגות ישראלית. לפי ההערכה במשרד החוץ, חסרים היום 130 תקנים דיפלומטיים בנציגויות, וכ-600 עובדים מקומיים. לפי ההערכה, כדי לתת מענה הולם לדרישות מדיניות החוץ של ישראל, נדרשת תוספת של 400-500 מיליון שקלים לתקציב החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully