וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ובנט: "כבר שבוע שאין משא ומתן קואליציוני"

פנחס וולף

18.2.2013 / 15:46

הרכבת הממשלה החדשה תקועה, וראשי הבית היהודי ויש עתיד מודים שהמגעים מולם לא מתקיימים. "למפלגה יש זמן, לעם ישראל אין", אמר בנט. לפיד: "זו לא שאלה של תיקים"

צילום: מור שאולי, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל

המגעים להקמת ממשלה חדשה תקועים: יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודו היום (שני) בפתח ישיבות סיעותיהם כי לא מתקיים מולם משא מתן קואליציוני. במקביל המשיכה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', להזים את השמועות על אפשרות של כניסתה לממשלה בראשות נתניהו.

ישיבת סיעה של הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין". בנט בישיבת הסיעה/נועם מושקוביץ

"רבותיי, אני רוצה לעדכן שמזה שבוע לא מתנהל משא ומתן משמעותי", אמר בנט לחברי הסיעה. "לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין. אתמול פורסם שהמשק נכנס להאטה. יש הרבה סוגיות חברתיות, כלכליות ומדיניות שלא מחכות להקמת ממשלה, וצריך לעשות את זה בהקדם האפשרי. אנחנו בסיעה מעוניינים להיכנס לממשלת ישראל כדי לשרת את עם ישראל נאמנה, ואנו מדברים על ממשלת נתניהו. זו גם הסיבה שלא התלבטנו וכבר לפני הבחירות הודענו שיש לנו רק מועמד אחד, וזה ראש הממשלה".

עם זאת, הוא ציין כי הצטרפות הבית היהודי לקואליציה עדיין לא הבשילה. "חשוב שנסכם על עקרונות לפני תפקידים. עד לרגע הזה לא קיבלנו את קווי היסוד, את ספר התקציב ודברים מהותיים, כדי לנהל משא ומתן וכדי להיכנס. אני קורא להאיץ את ההתקדמות, כי מדינת ישראל לא מחכה", אמר והוסיף כי "ברגע שיחליטו לנהל משא ומתן - אני מאמין שאפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לפיד: "אומרים שאין לנו ניסיון בפוליטיקה - לכן אנחנו נצמדים לעקרונות"

גם מי שנחשב שותפו של בנט ל"ברית", יאיר לפיד, נשא דברים ברוח דומה בישיבת סיעת יש עתיד שהתקיימה בכנסת. "זו השיחה השבועית בה אני מספר לכם שאין מה לספר לכם", אמר, "שמעתי שאומרים שאין לנו ניסיון ושאנחנו לא מבינים בפוליטיקה. באמת אין לנו ניסיון ואנחנו לא מבינים בפוליטיקה - וזאת הסיבה שאין לנו ברירה אלא להיצמד לעקרונות שלנו. השאלה היא לא איזה תיקים נתניהו רוצה לחלק, אלא לאורם של אילו ערכים הוא רוצה להוביל. אני מניח שברגע שידע לומר את זה, נדע לומר איזו ממשלה זו תהיה".

יו"ר העבודה יחימוביץ', שבאחרונה פורסם כי נתניהו מנסה לשכנע אותה להיכנס לקואליציה תמורת תיק האוצר, אמרה היום כי הפערים בין העבודה לליכוד ביתנו הם תהומיים. "אני מוצאת עצמי מדי שבוע באותה רוטינה מתייחסת לאמירות. מי שחושב שהתכנסנו כדי לקבל סידורי עבודה, בכירים ככל שיהיו, ותפקידים בכנסת ומחוצה לה, קצת מתבלבל. היינו קבלני הביצוע של נתניהו. לא עוד. לא נהיה קבלני הביצוע: לא בתחום החברתי, לא במדיני ולא באזרחי. כל פעם שראש הממשלה יזמין אותי לפגישה אבוא ואקשיב גם מפאת כבוד מוסד ראש הממשלה ומפאת כבודו, וגם כי אין כאן פסילה אישית, אבל הפערים בינינו לנתניהו מוחלטים בכל תחום, ולא אפרט. אם אפרט עוד יראה כאילו שאני מנהלת משא ומתן ואין כאן ולו שמץ של משא ומתן, בניגוד לספינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully