וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בממשלה? "רק אם נוביל את התהליך המדיני"

4.2.2013 / 17:09

נציגי התנועה דנו בהתנעת המשא ומתן המדיני במהלך המגעים הקואליציוניים: "לא נוכל להיות עלה תאנה". ח"כ חסון הבהיר כי לא דובר רק על הנושא המדיני: "עלו נושאים חברתיים"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי קוצ'יק, וח"כ יואל חסון, סיימו אחר הצהריים (שני) את סבב השיחות הראשון במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, אותו הם מנהלים מטעם "התנועה". בצאתם מחדר המשא ומתן במלון כפר המכביה ברמת גן אמר קוצ'יק כי "דנו יחד עם צוות המשא ומתן בהתנעת הנושא המדיני, והתנאי שלנו להמשך הדיונים הוא בכך שיובהר לנו שהתנועה אכן מובילה את התהליך המדיני. לא נוכל לשמש עלה תאנה בממשלה הזאת".

המגעים הקואליציוניים החלו - כותרות אחרונות
המלכוד של נתניהו: לא יכול איתם, ולא בלעדיהם / פרשנות
בכירים בבית היהודי: "אין לש"ס מונופול על התורה"
דרעי: נתניהו מעדיף קואליציה בלי ש"ס ובלי חרדים

יואל חסון ונציגי התנועה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"לא נשמש עלה תאנה". נציגי התנועה במשא ומתן בכפר המכביה, היום/יותם רונן

"אנחנו פועלים לפי הנחיית ראש הממשלה, לסייע בידו להקים קואליציה רחבה כלל הניתן" אמר חבר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד ביתנו, עו"ד דוד שומרון. יומו השני של המשא ומתן הקואליציוני הגיע לסיומו, ולדברי שומרון, "יש מספר פערים, אנחנו עובדים על זה". באשר לאפשרויות השונות להרכבת הקואליציה, אמר שומרון כי "אחרי שקיימנו בירורים עם הסיעות השונות הגענו למסקנה שיש מספר דרכים לעשות זאת. נמשיך לפעול בימים הקרובים על מנת לגבש קואליציה רחבה ככל הניתן".

"אנחנו לא מדברים כרגע על תיקים"

לדברי קוצ'יק, שהוסיף כי נציגי התנועה העלו גם את נושא השוויון בנטל, "הדברים צריכים להיות ברורים, ועל כך נדון בהמשך". קוצ'יק טען כי "הנושא של ההשתמטות חייב להיפסק, כולם צריכים להתגייס, הן לשירות צבאי והן לשירות אזרחי. בנושאים האלה לתנועה יש עמדות מאוד ברורות". לדבריו, את המשא ומתן הקואליציוני מנהל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובתנועה יחכו להמשך השיחות כדי לדעת לאן פניהם. "אנחנו לא מדברים כרגע על תיקים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יואל חסון ונציגי התנועה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"העלנו גם נושאים חברתיים וכלכליים". קוצ'יק וחסון/יותם רונן

ח"כ יואל חסון הוסיף כי "העלנו גם נושאים חברתיים וכלכליים שקשורים ביוקר המחייה והדיור, נושאים שכל ממשלה חייבת לטפל בהם ולתת בשורה לציבור הישראלי. אנחנו נהיה בממשלה שנותנת בשורה לציבור הישראלי בתחום של החיים - של מעמד הביניים ושל השכבות החלשות". חסון התייחס לדיווחים על "הברית" בין יש עתיד לבית היהודי, ואמר כי "חלק מהתקופה הזאת היא תקופה של ספינים וכל מיני חיבורים שמטרתם ליצור הפחדה. אנחנו יודעים מה העקרונות שלנו ומה הכיוונים בהם יש ללכת. גם אתם צריכים לשאול את עצמכם על חיבורי שעטנז שכאלה, האם יש מהות בחיבור של בנט ולפיד? האם זה חיבור אמיתי? האם הדרכים של המפלגות האלה מגיעות לאותו מקום? אלה דברים שיש לבחון. אני לא בטוח". "בסופו של דבר", המשיך, "אני מאמין כי חיבור בין מפלגות צריך להיות חיבור על בסיס אידיאולוגי משמעותי ולא על חיבור טקטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully