וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ליברמן סיכם עם נתניהו - ימשיך במשרד החוץ

פנחס וולף

28.10.2012 / 12:20

שר החוץ וראש הממשלה סיכמו שאם האחרון ירכיב גם את הממשלה הבאה, ליברמן ימשיך בתפקידו. מחר צפוי דיון סוער על האיחוד בוועידה: "לצאת נגד עמדת נתניהו - התאבדות פוליטית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בהכרזתם של נתניהו וליברמן על הריצה המשותפת)

פרסום ראשון: שר החוץ, אביגדור ליברמן, סיכם עם ראש הממשלה כי ימשיך לכהן בתפקידו גם בממשלה הבאה, במידה שנתניהו ירכיב אותה – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. לאחר האיחוד הפוליטי בין רשימות הליכוד וישראל ביתנו, פורסם כי אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, יוכל שר החוץ לבחור לעצמו את אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה – ביטחון, חוץ ואוצר. לאחר ששר החוץ עצמו כבר הודיע ביום שישי האחרון כי נטיית לבו היא להמשיך במשרד החוץ – סיכמו השניים ביניהם את העניין.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
סיכמו על תיק החוץ. נתניהו וליברמן/עומר מירון

ראש הממשלה התייחס בישיבת שרי הליכוד למהלך. "מדובר ברשימה אחת אבל לא באיחוד מפלגות. זה צעד שמבטיח שנקים את הממשלה הבאה. לא נשנה את מצע הליכוד. זה תהליך אבל בסוף זה יעבוד. אני לא הולך לשום מקום, אין מה לדבר על יורשים. זה צעד חשוב בדרך לגיבוש גוש אחד וזו גם הדרך לשינוי שיטת הממשל".

"מה שבכל מקרה היה אמור לקרות - פשוט קורה עכשיו"

נתניהו התייחס לביקורת על המהלך. "אני שומע את ההסתייגויות בשמאל. אותם אנשים שדיברו על כך שניתן יהיה לצרף את ליברמן לגוש שלהם פתאום יוצאים נגד זה. מה שבכל מקרה היה אמור לקרות - פשוט קורה עכשיו". השר איתן אמר כי הוא מבקש לראות את ההסכם עם ליברמן לפני הוועידה, ונתניהו אמר שכך יהיה.

נתניהו יביא מחר לאישור ועידת הליכוד את מהלך הריצה המשותפת עם ישראל ביתנו. לכולם בליכוד ברור שהמהלך יעבור, גם אם ההצבעה תהיה חשאית. נכון לעכשיו קיימת דיאנפורמציה בשאלה האם אכן ההצבעה תהיה חשאית. כדי לחייב הצבעה חשאית, השר מיכאל איתן, שמוביל את הדרישה, יצטרך להחתים עשרה אחוזים מחברי הוועידה - כ-400 חברים, שגם יהיו נוכחים פיזית באולם. לכן, רק באותו זמן ניתן יהיה לקבוע האם הושגו החתימות הדרושות.

למרות ניסיונו של איתן וכעס על האיחוד בקרב גורמים שונים בליכוד, שאינם מוכנים להיחשף בשמם, ההערכה היא כי הסיכויים לכישלון של נתניהו בהצבעה קלושים, מה עוד שהוא וליברמן מבצעים טלפונים לפעילים מרכזיים כדי להבטיח את ההצלחה בהצבעה. "עכשיו, לקראת הפריימריז, אף אחד לא ייצא נגד עמדת ראש הממשלה", הסבירו גורמים בליכוד בשיחה עם וואלה! חדשות. "זו תהיה התאבדות פוליטית - הליכודניקים לא אוהבים שיוצאים נגד ראש ממשלה מכהן, ובמובן הזה השר מיכאל איתן נמצא בבעיה".

"עם זאת, אם לא היה פריימריז, המהלך לא היה עובר, בוודאות", טענו. "הוא היה עלול לעבור "חשאית 2" - ההשפלה של ועידת הליכוד במאי - אז היתה דרישה בוטה להצבעה חשאית. בכל מקרה, הליכה להצבעה חשאית תהיה פגיעה באמון בראש הממשלה. ארבע שנים אנחנו קורעים את עצמנו, מכתתים רגליים לאירועים, לחתונות, ברי מצווה, ופתאום אומרים: אם אתה יוצא בפריימריז מקום 7 אתה בעצם 15".

אותם גורמים דרשו שההסכם בין שתי הסיעות ייחשף טרם ההצבעה, ובנוסף - לחשוף את מנגנון קביעת הרשימה. יצויין כי ביום חמישי נכתב, גם בוואלה! חדשות כי הרשימה תיבנה בשיטת "ריצ'רץ" - נתניהו ראשון, ליברמן שני ולאחר מכן עד מקום 42 על כל שני ליכודניקים יוצב איש ישראל ביתנו אחד. בליכוד דורשים כעת, כי הדבר ייחשף בצורה ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully