וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת: "מי שייפגע מהסרט על מוחמד, שלא יצפה בו"

20.9.2012 / 17:31

המפלגה הדמוקרטית הערבית דורשת מחברת גוגל להסיר מאתר יו-טיוב בישראל את הסרט "תמימות המוסלמים", הלועג לנביא מוחמד, אך המחוזי בירושלים דחה את הדיון לאמצע החודש הבא

צילום מסך

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ל-15 באוקטובר את הדיון בעתירה שהגישה המפלגה הדמוקרטית הערבית בדרישה לחייב את חברת גוגל להסיר מאתר יו-טיוב את הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", הלועג לנביא מוחמד. השופטת מרים מזרחי ציינה היום (חמישי) בהחלטתה כי נציגי גוגל יגישו עד 30 בספטמבר תצהיר ותגובה לבקשת המפלגה להוציא צו מניעה זמני להסרת הסרטון. נציגי המפלגה הדמוקרטית הערבית נדרשו להגיש את תגובתם עד 9 באוקטובר.

לא בשם הנביא: תקיפת שגרירות ארה"ב תוכננה. רויטרס
המתקפה על הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, שבה נרצח השגריר כריסטופר סטיבנס/רויטרס

השופטת מזרחי ציינה כי "לפי ההיגיון שלי, מי שלא רוצה לחפש את הסרטון הזה, גם לא ימצא את זה. הציבור שמוצא עצמו נפגע לא יראה את הסרט אם לא יחפש את זה. מי שעלול להיפגע יכול להימנע מזה".

עורך הדין קייס נאסר, שהגיש את העתירה מטעם המפלגה הדמוקרטית הערבית, טען כי "אתר יו-טיוב הוא מנוע חיפוש בשליטת גוגל. כאשר החלו המהומות הקשות ברחבי העולם, גוגל הסכימה להסיר את הסרט במצרים, בלוב ובאינדונזיה. כשגוגל רוצה, היא יכולה לעשות זאת". קייס הוסיף כי "נניח שמישהו מפרסם כעת סרטון המכחיש את השואה, זה עדיין פרסום פוגעני, גם אם ניתן להימנע מלראות את הסרטון".

בעקבות פרסום הסרטון השנוי במחלוקת, פרצו מהומות ברחבי העולם הערבי. שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מעובדי השגרירות, נהרגו במתקפה שביצע המון זועם על בניין הקונסוליה האמריקאית בבנגזי. מאמינים מוסלמים הפגינו וחלקם גם התעמת עם כוחות הביטחון במצרים, בסודן, באינדונזיה, באפגניסטן, בתוניסיה וכן ברצועת עזה ובישראל. לצד זאת, אתמול הודיעו הרשויות בצרפת כי מחר ייסגרו זמנית שגרירויות ובתי ספר שבחסות צרפתית ב-20 מדינות שונות, בעקבות פרסום איורים במגזין הסאטירה הצרפתי "שרלי הבדו" הלועגים לנביא מוחמד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גוגל: לא יודעים אם פרסום מסוים פוגע ברגשות

נציגת גוגל בדיון הגנה על החלטת החברה שלא להסיר מאתר הסרטונים את הסרט הפוגעני, ואמרה: "גם אם האתר ייחסם בישראל, ניתן יהיה להיכנס אליו מחוץ לארץ. הפסיקה בארץ ובעולם לא הכירה במנוע החיפוש כאחראי להוצאת לשון הרע. המנגנונים של גוגל או יו-טיוב הם אוטומטים, אך הם לא המפרסם, הם לא ידם הארוכה של אף אחד". לדבריה, לאנשי גוגל וכן לאתר שבשליטתה "אין את הכלים לדעת אם פרסום מסוים פוגע ברגשות גולשים, נוגע בלשון הרע או בהסתה. הוצאת לשון הרע כביכול הינה כלפי הנביא מוחמד וכלפי הציבור המוסלמי. על פי חוק לשון הרע לא ניתן להגיש תביעה זו מטעם מי שהלך לעולמו, ולא מטעם ציבור שלם, אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), החבר במפלגה הדמוקרטית הערבית, אמר לפני הדיון כי "כפי שיש סמלים שמוגנים על פי חוק, גם לדת יש משמעות. המון אנשים הקריבו את גופם ונפשם על מזבח אמונתם והנביא מוחמד מוצג כאן בצורה מחפירה וקיצונית. דבר זה לא יעלה על הדעת". א-סנע הדגיש כי "אנו לא בעד אלימות, אך אני לא מתפלא על כך שיש אנשים שיוצאים להפגין ברחובות. כל מטרת הסרט הזה היא ליצור פרובוקציה ואסור לתת לזה יד. אם מתירים היום פגיעה ברגשות הציבור המוסלמי, מחר יתירו פרסום קריקטורות אנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully