וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "להחליף את אבו מאזן בבחירות ברשות"

טל שלו

22.8.2012 / 9:57

במכתב ששיגר לשרי החוץ של הקוורטט תקף שר החוץ את יו"ר הרשות וטען שמדיניותו מתריסה. לדבריו, הבחירות עשויות להביא "לשינוי רציני במערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית במטרה להחליף את יו"ר הרשות, אבו מאזן. במכתב ששיגר אתמול (שלישי) לשרי החוץ של הקוורטט כתב ליברמן כי "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות.. לאור מעמדו החלש של עבאס ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, דבר שהוא מכשול לשלום, הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסא כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית".

במכתב, ששלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, טען ליברמן כי אבו מאזן אינו מעוניין להתקדם בתהליך השלום, בין היתר בשל מעמדו הפוליטי החלש. לדבריו, הבחירות ברשות עשויות להביא "לשינוי רציני במערכת היחסים בין ישראל והפלסטינים".

שר החוץ הסביר במכתב שפורסם לראשונה הבוקר ב"הארץ" כי "למרות מאמצי העיכוב של עבאס, בחירות כלליות ברשות הפלסטינית צריכות להתקיים והנהגה פלסטינית חדשה לגיטימית, ויש לקוות גם מציאותית, צריכה להיבחר".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. פברואר, 2012. AP
"יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות". אבו מאזן/AP

עוד הדגיש שר החוץ במכתב כי למרות שורת מחוות שביצעה ישראל בשנה האחרונה והניסיון לחידוש תהליך השלום בחסות ירדנית, אבו מאזן ממשיך במדיניות מתריסה. "למרבה הצער למרות צעדים אלה אנחנו רואים עלייה בפעילות הפלסטינית נגד ישראל בזירה הדיפלומטית והמשפטית. יש ניסיון פלסטיני לגרור את האיחוד האירופי לבנייה בלתי חוקית באזור C, עידוד חרם על הכלכלה הישראלית בשטחים וקמפיין חדש המאשים את ישראל ברציחתו של יאסר ערפאת".

העמדה השלילית של ליברמן כלפי אבו מאזן נשמעה לא אחת בשנה האחרונה. "הוא מאיים שיעביר את המפתחות? זה לא איום זו ברכה והלוואי שיעשה זאת סוף סוף. מי שלא יבוא במקומו יהיה טוב יותר", אמר ליברמן לעיתונאים באוקטובר האחרון. בימים האחרונים אבו מאזן דווקא זכה למספר שיחות טלפון להנהגה המדינית של ישראל לרגל סיום חודש הרמדאן ועיד אל פיטר, בין היתר שוחחו עמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק וכן יו"ר האופוזיציה, שאול מופז.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

לקריאה נוספת
משרד החוץ על פניית אבו מאזן לאו"ם: "יחסי ציבור"
אבו מאזן יפנה לאו"ם בבקשה להתקבל כמדינה לא-חברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully