וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם תקום ועדת חקירה על אירן, אהיה אחראי

טל שלו

4.8.2012 / 0:01

בפגישה סגורה שקיים ראש הממשלה הוא הדגיש כי יישא באחריות מלאה באשר לתקיפה נגד מתקני הגרעין האירני, אם וכאשר תתרחש. בלשכת ראש הממשלה סירבו לאשר את הדברים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע זעם על ההדלפות החוזרות ונשנות באשר לתמיכתו בפעולה צבאית באירן. בשיחה סגורה שקיים נתניהו ביום חמישי, במהלכה נשאל על היום שאחרי תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירניים, אמר ראש הממשלה כי "נמאס לי מהאווירה הזו. אם תקום ועדת חקירה על אירן, אני אהיה אחראי".

גורמים שנכחו בפגישה סיפרו כי נתניהו שב וחזר במהלכה על ההשוואה בין תקיפה אפשרית באירן לבין הפצצת הכור בעירק ב-1981, על רקע הטענה כי תקיפה מסוג זה אינה מסוגלת להביא להפסקה מוחלטת של פעילות הגרעין האירני. "גם אז אמרו שייקח שנתיים להקים את הכור מחדש, אבל עד היום אין להם (לעירקים – ט"ש) פצצה גרעינית", אמר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברים כי "איננו מתייחסים לתוכנן של פגישות סגורות, גם כשהציטוטים המובאים מהן אינם מדויקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים על פיגוע הטרור בבורגס בולגריה, יולי 2012. עומר מירון
הדגיש כי יישא באחריות מלאה לתקיפה. נתניהו, השבוע/עומר מירון

ביום רביעי, בפתח פגישתו עם שר ההגנה האמריקאי ליאון פנטה, אמר נתניהו כי "למרות ההצהרות של ארה"ב וישראל שכל האופציות על השולחן, האירנים לא השתכנעו שאנחנו רציניים ומתכוונים לעצור אותם". הוא הוסיף כי "כרגע המשטר בטהרן מאמין שלקהילה הבינלאומית אין רצון לעצור את תוכנית הגרעין שלו. זה חייב להשתנות ומהר".

שר ההגנה פנטה שב והדגיש בפני נתניהו: "אני רוצה שאתה והעם בישראל תדעו שארצות הברית תעמוד לצדכם, אנחנו מחוייבים לביטחון הארץ, ונחושים למנוע מאירן נשק גרעיני".

"השמינייה לא ניהלה דיון בנושא אירן זה חודשים"

בתוך כך, גורם רשמי בישראל אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי פורום השרים המכונה "השמינייה", האחראי לסייע לראש הממשלה לגבש הכרעות מדיניות וביטחוניות, לא דן בסוגיה האירנית בפירוט מאז השנה שעברה - דבר העשוי לרמז על כך שדווקא לא מתוכננת תקיפה בתקופה הקרובה.

"השמינייה לא ניהלה דיון ראוי בנושא אירן זה חודשים – מאז אוקטובר, ככל שאני זוכר", אמר הגורם, אשר תודרך בנושא בדלתיים סגורות. "ייתכן שמאז הנושא האירני עלה במסגרת דיונים אחרים, אולם לא הייתי מגדיר דיונים אלה כרציניים. לא ניתן לקבל החלטות קונקרטיות או שינויים במדיניות בשיחה בת שעה בשולי דיון בנושא אחר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הכור האזרחי להפקת אנרגיה גרעינית סמוך לעיר בושהר, אירן.. AP
"השמינייה לא ניהלה דיון ראוי בנושא אירן זה חודשים". הכור הגרעיני בבושהר, אירן/AP

ראש אגף המודיעין לשעבר, האלוף במיל' אהרון זאבי פרקש, התייחס השבוע לראשונה לתקיפה באירן ואמר בראיון מיוחד לוואלה! חדשות כי "לא דיברתי עד עכשיו כי הגעתי למסקנה שכאדם מבחוץ אני צריך להיות יותר זהיר. כל חיי אספתי מודיעין, עשיתי הערכת מצב וקיבלתי החלטות. ממה שאני לומד וקורא את הנקודה הזו ההחלטה היא רלוונטית לתקופה הקרובה. חלק מערבבים עם זה פוליטיקה, חלק לא. אני רוצה להישאר מקצועי לגמרי בדברים שאומר".

גם ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, העריך שלשום שישראל עשויה לתקוף את מתקני הגרעין של אירן כבר ב-12 השבועות הקרובים. בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", אמר הלוי כי "לו הייתי אירני, הייתי חושש מאוד".

לפי הערכה בעיתון - המתבססת על גורמים בישראל - נתניהו צמצם את חלון ההזדמנות לתקיפה באירן לספטמבר או תחילת אוקטובר, למרות הערכות בממשל האמריקאי כי התקיפה נדחתה מעט. בעיתון אומרים כי "ישראל לא אוהבת מלחמות בחורף", וכי נתניהו מרגיש נוח יותר לצאת לתקיפה לפני הבחירות בארה"ב.

(עדכון ראשון: 20:01, 03.08.12)

לפניות לכתבת: Tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא תקיפה באירן
אפרים הלוי: כאירני, הייתי חושש מאוד בשבועות הקרובים
גורם ישראלי: ”השמינייה לא דנה באירן משנה שעברה”
קצין איסוף: מי ישלם על פעולה כושלת באירן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully