וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל הפרייארים: "דו"ח פלסנר רחוק מאוד ממושלם"

יו"ר המחנה המשותף, עידן מילר, הגיב למסקנות הוועדה ואמר כי "עוד בטרם יצא לאוויר העולם, הדוח הזה הוא גוויה פוליטית". פלסנר: "יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי וציבורי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

המחנה המשותף למאבק בשוויון בנטל ויוזמי מאהל הפראיירים הביעו היום (רביעי) בשביעות רצון חלקית למסקנות דו"ח פלסנר, בנושא הגיוס לצה"ל ולשירות האזרחי. לדברי עידן מילר, יו"ר המחנה המשותף, "הדו"ח רחוק מאד מלהיות מושלם. בעיקר ההמלצה על אפשרות דחיית השירות לגיל 23". עם זאת, אמר מילר כי חוק שיהיה מבוסס על המלצות פלסנר, "יקדם משמעותית את השוויון בנטל"

מילר תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והטיל את הכדור לכיוונן של קדימה וישראל ביתנו, וקרא להן לפרוש מהקואליציה: "עוד בטרם יצא לאוויר העולם הדוח הזה הוא גוויה פוליטית", אמר מילר. "ראש הממשלה בחר להיכנע לחרדים ולמכור את ציבור המשרתים. מופז וליברמן שהצהירו שהם מחויבים לפתרון אמיתי בנושא חייבים לנקוט מעשה עוד השבוע ולהודיע על פרישה מיידית ממשלת נתניהו".

חבר הכנסת יוחנן פלסנר בועדת פלסנר מציגה את מסקנותיה, יולי 2012. עומר מירון
פלסנר מציד את מסקנות הוועדה/עומר מירון

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במילואים אלעזר שטרן, דחה את המלצות הוועדה, וטוען כי לא ניתן ליישם אותן. "אני ממליץ לתת לחרדים לעשות מה שהם רוצים. שירות לאומי של שלוש וחצי שעות ביום זו לא תמורה שווה. אנחנו צריכים להכיר בעובדה שאין שיווין בנטל וכנראה גם לא יהיה", אמר שטרן בשיחה עם וואלה! חדשות.

לדבריו של האלוף במיל', למעלה מארבעים אחוזים מהחרדים כלל לא לומדים בישיבות. "צריך לעודד אותם לצאת לעבודה כדי שישתלבו בחברה. רק ככה הם יכירו את הילדים שלנו. זה מה שיכול להוביל לשינוי". שטרן טען כי המלצות ועדת פלסנר לא ניתנות ליישום מאחר ולחרדים לא יהיה כסף לשלם ובתי הכלא גם ככה צרים מלהכיל את העבריינים שיש כיום, ויתרה מזאת, אין לרישום פלילי יכולת להרתיע את החרדים. "אני הייתי מקצץ בתקציב לחרדים וככה דוחף אותם לעבודה לצאת לשוק העבודה. "עם המיליארד וחצי שקלים שהייתי חוסך, הייתי לפחות מכפיל את השכר לחיילים בשירות סדיר ומבטיח לכל אחד מהם תואר ראשון. אין היום באמת יכולת להגיע לשוויון בנטל. גם אלו שעושים מילואים או שירתו בצבא לא עושים את אותו היקף של ימי מילואים. צריך לומר את האמת בפרצוץ לבני הנוער גם אם היא כואבת".

"אי אפשר לפתור בעייה של 60 שנה באיבחה"

פלסנר הציג את הדו"ח שגיבש, בעוד ח"כ מיכאל בן ארי קרא קריאות ביניים. בן ארי שאל האם הדוח כולל גיוס לערבים, טען כי מדובר בדו"ח גזעני והוצא מהאולם בכנסת. "הדור הזה רוצה מדינה שוויונית יותר, צודקת יותר וזה מה שעמד ברקע כינוס הוועדה – השגת מתווה", אמר פלסנר.

"כולנו יצאנו למסע אלונקות ביחד. חלק יצאו בדרך, אבל מסע לא מפסיקים באמצע. אני מתכוון להמשיך לשאת את האלונקה כחבר בוועדה הזו", הוסיף פלסנר. "מדינת ישראל יש עליה איומים משמעותיים אבל האיום הפנימי גדול. מתווה מסוכן ויש חלון הזדמנויות לסגור אותו. בגלל זה מונתה הוועדה".

פלסנר ציין כי שוויון בנטל הוא "הבסיס לצדק חברתי ולחברה אזרחית חיונית וחזקה יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי, ציבורי ותקשורתי. זו ההזדמנות שלנו לממש את האחריות הזו ולאמץ מתווה שיביא לשינוי המדיניות". ח"כ ממקדימה הוסיף כי "אי אפשר לפתור בעייה של 60 שנה באיבחה. אנחנו עושים שינוי שלוקח בחשבון שינויים בחברה האזרחית והחרדית ויוצר מתווה שלאורך ארבע, חמש, ועשר שנים נהייה במציאות אחרת".

עוד בנושא
ההמלצות: 1,500 פטורים לחרדים בלבד, סנקציות למשתמטים
נתניהו הודיע למופז: ועדת פלסנר לשוויון בנטל התפרקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully