וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית הגדר בדרום התחדשה ברקע הירי ברצועת עזה

רמי שני

19.6.2012 / 8:54

מחבלים ירו הבוקר עוד ארבע רקטות מעזה לישראל, והכוננות בעוטף עזה עלתה. מניין ההרוגים ברצועה מתקיפות צה"ל עלה לארבעה. הקבלנים בגבול חוששים אך עובדים במרץ להשלמת הגדר

הפלסטינים ממשיכים להגיב באש לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, בסבב ההסלמה האחרון, שגבה את חייהם של ישראלי אחד וארבעה פלסטינים. ארבע רקטות קסאם נורו הבוקר (שלישי) מרצועת עזה והתפוצצו באזור התעשייה באשקלון ובשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה. פיקוד העורף העלה את הכוננות באזור, והתושבים קיבלו הנחיה לשהות במרחק של 15 שניות מהמרחבים המוגנים.

בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלו אחריות על הירי, ואמרו שהשיגורים כוונו לעבר בסיס זיקים של צה"ל. בהודעה שפורסמה הבוקר נאמר כי הירי בוצע "בהתאם להבטחתנו לפיה האויב הציוני ישלם מחיר על פשעיו ברצועת עזה", וכי "אנו מוכנים בכל עת להגיב על המתקפות הציוניות על עזה". אמש, שוגרו לעבר ישראל שתי רקטות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפנות בוקר, הפציצו כלי טיס של חיל האוויר פעם נוספת בצפון הרצועה, ותקפו חוליית מחבלים, שתכננה לשגר רקטות לעבר ישראל מבית-חאנון. הפלסטינים דיווחו כי שני בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו בתקיפה.

אש בגבול הדרום: עובד הגדר נהרג בחדירת מחבלים. שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס
אזור חדירת המחבלים ליד הגדר/רויטרס, שי מכלוף, גדעון צנטנר

במקביל, חברות הקבלן שעוסקות בבניית גדר הגבול בדרום חידשו הבוקר את פעילותן, שהושהתה בעקבות הלחימה בתחילת השבוע. ראש מנהלת קו התפר, תת-אלוף ערן אופיר, האחראי על פרויקט בניית הגדר, דיווח לראשי משרד הביטחון כי העבודה מתקיימת כסדרה.

הקבלנים חוששים, אך ממשיכים לעבוד במרץ

ברקע המתיחות הביטחונית, קבלנים שמעסיק משרד הביטחון בפרויקט אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי אמנם יש חשש באזור, אך כי בכוונתם להמשיך לעבוד במלוא המרץ. "אנו מבינים את חשיבות המשימה, ונשלים את בניית הגדר בהקדם", אמרו.

סבב הלחימה האחרון החל ביום שני בבוקר, בפיגוע בגבול ישראל-מצרים. מחבלים ירו למוות בעובד משרד הביטחון, סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, שעסק בבניית הגדר. המחבלים חדרו לשטח ישראל ופתחו באש לעבר שני כלי רכב של עובדי קבלן, סמוך ליישוב קדש ברנע. הנהגים בכלי הרכב שלא נפגעו נמלטו מהמקום, והזעיקו את כוחות הביטחון. כוח גולני שהגיע למקום הרג את המחבלים בחילופי אש מטווח קצר. מחבל נוסף, שנשא על גופו מטען חבלה, נהרג.

לקריאה נוספת:
ההסלמה נמשכת: צה"ל תקף בעזה, רקטה נחתה בשדרות
הסבב נמשך: צה"ל תקף ברצועה, שני פלסטינים נהרגו

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully