וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מהיועמ"ש לחקור את אברי גלעד בחשד לעבירת לשון הרע

14.6.2012 / 15:56

מספר ארגונים פנו היום ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד גלעד בעבירות של פגיעה ברגשות דת ולשון הרע נגד הציבור, בעקבות השוואתו את האיסלאם לווירוס

ארגונים חברתיים פנו היום ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד אברי גלעד בעקבות דברים שאמר נגד האסלאם בתכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל. הארגונים, הכוללים בין היתר את "קרן אברהם", המרכז הרפורמי לדת ומדינה והמטה למאבק בגזענות, דורשים ממפכ"ל המשטרה להורות על פתיחת חקירה בעבירה של פגיעה ברגשות דת, ומהיועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לחקור את גלעד בגין עבירת לשון הרע כנגד ציבור.

גלעד עורר עליו השבוע זעם כאשר השווה את האסלאם לווירוס. "כן, נכון אנחנו צריכים לראות כמה מקום פנוי יש לנו אבל בל נשכח שהמתדפקים על דלתותינו שייכים לאסלאם והאסלאם היום הוא המחלה הקשה ביותר המשתוללת בעולם", אמר גלעד. "אני לא רוצה להגיד הסרטן מכיוון שזו אמירה נבזית. כרעיון, האסלאם משתולל בכל העולם, מרעיל את המאמינים בו ומרעיל כל מקום שהוא מגיע אליו. ואנו רואים את זה בכל מקום. ... כל מוסלמי שנכנס לכאן עשוי להיהפך חלילה לנושא דגל האסלאם הגלובלי ולכן אנחנו צריכים להיזהר על חיינו".

בפנייתם ליועמ"ש ולמפכ"ל כתבו הארגונים כי דרושה פעולה נמרצת של מערכת אכיפת החוק, על שלוחותיה השונות, על מנת להבהיר כי האמירות "אינן לגיטימיות בשל ההרסניות שלהן כלפי החברה והמשטר בישראל, תופעות עמן ביקש המחוקק להתמודד כאשר קבע אמירות מעין אלה כעבירה פלילית".

בין המגנים את דבריו היה גם העיתונאי עפר שלח אשר פנה בנושא למפקד גל"צ. "אין לי דבר עם אברי גלעד, מעולם הוא לא היה בעיניי הוגה שצריך להתמודד עם משנתו, והעובדה שנתנו לו מיקרופון בתחנת רדיו ארצית אינה הופכת אותו לכזה", כתב שלח במעריב. "לו גלעד היה מפיץ את וירוס הטיפשות שלו בתחנה פרטית, הכל היה בסדר, אלא שגל"צ אינה תחנה פרטית. מדובר בתחנה הממומנת מתקציב ממשלתי, שהוא כשלעצמו ממומן ממסי האזרחים, שלפי נתוני הלמ"ס 17% מהם נושאים את וירוס האיסלאם", כתב שלח.

בגלי צה"ל מסרו בתגובה את הבהרתם מתחילת השבוע שהתייחסה לתוכן דבריו של גלעד, ולפיה "גלי צה"ל מסתייגת לחלוטין מההתבטאויות שהושמעו בתוכנית 'המילה האחרונה', לסוג התבטאויות כאלו אין ולא יהיה מקום בתחנה. אנו מצרים אם היה מי שנפגע מהדברים".

טרם התקבלה תגובתו של גלעד לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully