וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על הסכם האחדות: היום הזה מוכיח את צדקתי

יו"ר קדימה לשעבר מתחה ביקורת על מופז בעמוד הפייסבוק שלה. "תזכרו שיש גם פוליטיקה אחרת, והיא תנצח", כתבה לפעיליה בעקבות הצטרפות קדימה לממשלה

טל אנגלנדר

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, דניאל בוק, קובי נתן, ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כחודש וחצי לאחר שהובסה על ידי מופז במרוץ לראשות קדימה, יו"ר המפלגה לשעבר מותחת ביקורת על החלטתו של שאול מופז להצטרף לממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. לבני כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה: "בבוקר הזה אני רוצה להגיד משפט אחד לכל אחד ואחת מכם. אני יודעת בדיוק אילו תחושות מציפות אתכם לאחר אירועי הלילה - אבל תזכרו שיש גם פוליטיקה אחרת, והיא תנצח".

"בסופו של דבר, יש דברים שנכון לעשות אותם והיום הזה מסמל בדיוק למה זה היה נכון, מה שאמרתי, ולמה לילדים שלנו מגיע יותר", אמרה היום לבני לכתבים מחוץ לביתה כשהיא נותנת להם בקבוק שתייה. "אני לא יצאתי לראיון, אני יצאתי לתת לכם משהו לשתות", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסכם בין השניים נחתם במהלך הלילה בעת שוועדת הכנסת הייתה מכונסת לדיון בנוסח הצעת החוק לפיזור הכנסת לקראת הקדמת הבחירות. יש לציין כי בהצבעה שנערכה בקדימה על הכניסה לממשלת אחדות, נמנע חבר כנסת אחד בלבד - רוברט טיבייב. במהלך הדיונים הודיע נתניהו לחברי סיעת הליכוד על ההסכם שחתם עם יו"ר האופוזיציה מופז, אשר יביא לכניסת קדימה לממשלה ולמינויו של מופז למשנה לראש הממשלה ולשר בלי תיק. בנוסף, יכהן מופז כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בכל פורום שרים מצומצם שיכלול את ראש הממשלה ושיעסוק בעניינים ביטחוניים, מדיניים, כלכליים וחברתיים.

השניים הגיעו לכינוסי סיעותיהם לאחר שנועדו בבית ראש הממשלה בירושלים, ובו סיכמו על חקיקת חלופה לחוק טל עד לתחילת חודש אוגוסט הקרוב ושינוי שיטת הממשל באופן שיאפשר קיום הבחירות לכנסת הבאה על פי השיטה החדשה, אותה ינסח צוות בראשות קדימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצדדים מתחייבים לפעול לחקיקתו של חוק אשר יסדיר חלוקה שוויונית והוגנת של נטל השירות בצה"ל בין חלקי האוכלוסייה השונים בישראל", נכתב בהסכם, כאשר החקיקה כאמור צריכה להתבצע עד אוגוסט. "הצדדים מתחייבים לפעול לשינוי מהותי בשיטת הממשל הנהוגה בישראל, ולכונן שיטת ממשל אשר תגביר את היציבות השלטונית והמשילות, ובין היתר תאפשר לראש ממשלה למלא את ימיו על פי פסיקת הבוחר, ליצור רץ שלטוני, יכולת תכנון לטווח ארוך והגנה על טובת הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully