וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תקפו את ח"כ זועבי: "מי יתחתן עם מחבלת"

יהושע בריינר

20.2.2012 / 0:14

חברת הכנסת באה לסיור בחברון ומסביבה התגודדו עשרות מתנחלים ופעילי ימין קיצוני. "את החיילים שמלווים אותך, תקפת במשט המרמרה", אמרו לה. זועבי: צה"ל מגבה את האפרטהייד

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יש"ע ניוז; עריכה: אמיר קוטיגרו)

עשרות מתנחלים התעמתו עם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שסיירה אתמול (ראשון) בחברון. המתנחלים, שאליהם התלוו פעילי ימין קיצוני, צעקו לעברה "מחבלת", ואמרו לה: "מי יתחתן איתך". עשרות שוטרים אבטחו את זועבי והפרידו בין הניצים. חברת הכנסת טוענת כי באה לחברון כדי לסייר ברחוב השוהדא, וכי חיילי צה"ל מנעו מפלסטינים להתלוות אליה.

לאחרונה, פעילי ימין הודיעו כי בכוונתם לקיים הפגנה מול משרדי בל"ד בנצרת ומול ביתה של זועבי. עם הגעתה לחברון, הקיפו אותה עשרות מתושבי היישוב היהודי בעיר, ואמרו לה: "איך את לא מתביישת להגיע לכאן? את אותם החיילים שמגנים עלייך עכשיו, את תקפת במרמרה". לצד זועבי, התנופף כל העת דגל ישראל שהניף אחד המתנחלים, ומדי פעם הוא הטיח אותו בפניה ובפניו ושל עיסא עמרו, מראשי הפלסטינים בחברון.

מי שדאגו להוסיף למהומה היו פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. "איך זה שאף אחד לא רוצה להתחתן איתך, מחבלת?", צעק בן גביר, "אפילו אלה שסובבים אותך לא רוצים להתחתן איתך, רווקה", אמר לח"כ זועבי, "את מסתתרת עכשיו מאחורי החיילים שתקפת במשט". תושבת אחרת קראה לעבר זועבי: "כל הכבוד שחברה בכנסת ישראל באה להפגין נוכחות בחברון היהודית".

חברת הכנסת חנין זועבי, במליאת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, מאי 2011. עומר מירון
ח"כ זועבי/עומר מירון

בקואליציית הארגונים החברתיים 'שותפות שראקה', הפועלים לשוויון יהודי-ערבי בישראל, הביעו זעם על האופן שבו נהגו המתנחלים כלפי ח"כ זועבי. "צר לנו שעבור מתנחלים כמו ברוך מרזל ודומיו, כל ערבי הוא מחבל, ושכל ערבי נעדר בעיניהם צלם אנוש. לעומת המתנחלים, חנין זועבי הינה אזרחית מדינת ישראל, ששמורה לה הזכות המלאה לחופש ביטוי, גם אם ביטוייה ועמדותיה אינן עולות בקנה אחד עם אלה של מתנחלים משוליים הזויים, או אפילו עם חלק מהציבור היהודי בתוך מדינת ישראל". עוד אמרו ב"שותפות שארקה" כי "יד אחת של המתנחלים מדברת בעד הגנתם של החיילים, ויד אחרת פועלת, כנראה, בפעילויות 'תג מחיר' נגד חיילים".

זועבי: המתנחלים נתמכים על ידי הצבא

מלשכתה של ח"כ זועבי נמסר כי ביקורה בחברון היה "במסגרת פתיחת הקמפיין הבינלאומי השלישי לפתיחת רחוב השוהדא, שנסגר חלקית לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין בפלסטינים, ונסגר הרמטית לאחר האינתיפאדה השנייה".

ח"כ זועבי מסרה כי "ישנו דור פלסטיני חדש, שנחוש לצאת למאבק פוליטי עממי בלתי אלים, ונחוש שרק כך ניתן לשבור את הכיבוש, הקמפיין בו השתתפתי הוא חלק מרוח זו.

"המתנחלים הם אלה שקובעים כיום את כללי המשחק בחברון, והם מקבלים רוח גבית מצה"ל. בחברון אין כיבוש, אלא אפרטהייד והשפלה של אוכלוסיה שלמה, של 15 אלף תושבים פלסטינים בעיר העתיקה, והכל על מנת לרצות 400 מתנחלים. המתנחלים שהתנכלו לסיור קיללו את הקבוצה, וחוצפתם רק מבהירה עד כמה הם נתמכים על ידי הצבא במקום".

(עידכון ראשון: 22:14)

גם באוניברסיטת חיפה כינו את זועבי "מחבלת"
חברת הכנסת טוענת: "לא חגגתי עם בכירי חמאס"
בן ארי מתכנן פרובוקציה: יפגין מול ביתה של זועבי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

בהכנת הכתבה השתתף ניר יהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully