וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע עצרת האו"ם: "מתגברים כוחות" במאחזים

יהושע בריינר

23.9.2011 / 10:00

עשרות מתנחלים ואנשי נוער הגבעות מתכוונים להגיע למאחזים ולנקודות חיכוך מוכרות עם הפלסטינים על מנת להיות מוכנים לעימותים אפשריים. "הארץ הזו היא שלנו"

בצל החשש מפני עימותים על רקע כוונת הפלסטינים להכריז על מדינה באו"ם, מתכוונים המתנחלים לתגבר את ההיערכות במאחזים השונים ביהודה ושומרון על מנת "להגן על עצמם בפני התקפות של פלסטינים", לדבריהם.

עוד על המתיחות בין מתנחלים ופלסטינים:

נכדו של הרב כהנא הורחק מהגדה "מטעמי ביטחון"
לקראת עצרת האו"ם: המתיחות בהתנחלויות נמשכת
אלפים בעצרת ברמאללה לרגל פתיחת הדיונים באו"ם

ימי שישי הפכו בשבועות האחרונים למועד קבוע לעימותים אלימים בין פלסטינים למתנחלים, בעיקר באזור המאחזים, ועשרות מתנחלים ואנשי נוער הגבעות צפויים להגיע היום (שישי) לנקודות החיכוך. בשבוע שעבר, לדוגמא, אירע עימות אלים בין תושבי המאחז אש קודש שבבנימין לתושבי הכפר קוסרא הסמוך, צפונית לרמאללה. במהלך העימות טענו המתנחלים כי הוצמד סכין לגרונו של אחד מהם ואילו הפלסטינים טענו כי המתנחלים התפרעו בתוך הכפר ופצעו קשה אחד מהם. עשרות מתנחלים צפויים להגיע למאחז על מנת לתגבור.

במקביל יגיעו מתנחלים גם לנקודות החיכוך המוכרות כדוגמת יצהר והכפר עסירא א-קבלייה, כביש 60 סמוך לכפר בית אומר, ההתנחלויות נחליאל ובת עין שבגוש עציון על מנת להוות "כח תגבור נוסף". המתנחלים המחזיקים אקדח ברישיון הונחו להגיע חמושים ואחרים התבקשו להגיע עם נשק קר להגנה עצמית. "המטרה שלנו היא לשלוח בני נוער ומבוגרים שיעזרו לתושבים המקומיים להגן על היישוב", אומר פעיל המאחזים מאיר ברטלר. "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לכך שהפלסטינים מרימים ראש וכשהיישובים נמצאים בסכנה ביטחונית בוודאי שלא נשלים עם כך. אם הערבים ישובו לצעוד ליישובים אנחנו נגן על עצמנו בכל האמצעים שעומדים לרשותנו", אמר.

על אף ההיערכות, אומרים המתנחלים כי אינם מתרגשים מהחששות במערכת הביטחון. "אנחנו לא התרגשנו כשאיימו עלינו באינתיפאדה שלישית או בצונאמי המדיני של אהוד ברק", אומר ברטלר. "הארץ הזו היא שלנו וסוף הצדק הזה להתגלות בפני כולם במוקדם או במאוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully