וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה ברגותי: "בכירים ישראלים שוחחו איתי על שליט"

ניר יהב

8.9.2011 / 16:05

אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, האסיר ה"כבד" ביותר המוחזק בידי ישראל, טוען כי היה בקשר עם גורמים ישראלים בנוגע לעסקת שליט. "סירבתי להתערב ולנהל מגעים בנושא"

האסיר ה"כבד" ביותר של חמאס בכלא הישראלי, עבדאללה ברגותי, טען כי בכירים ישראלים נפגשו אתו בכלא וניהלו אתו שיחות בעניין עסקת שליט. דבריו הועברו לכלי התקשורת הפלסטינים על ידי עורכת דינו מטעם ארגון "מנדלה", בות'יינה דקמאק, שביקרה אותו בכלא. ברגותי טען כי הבהיר לבכירים הישראלים כי חמאס "לא יוותר על אף שם של אסיר פלסטיני ברשימה שהועברה לישראל".

עוד על עסקת שליט:

נעם שליט לח"כ חוטובלי: "את באיחור של 5 שנים"
"המשא ומתן לשחרור שליט יתחדש לאחר עיד אל-פיטר"
גלעד בן 25: "הוא לא זקוק למתנות, רק לחופש"

עבדאללה ברגותי בבית המשפט מרץ 2010. ג'יני
"השמות שברשימה הם קדושים ואין שום מקום למשא ומתן על כך". עבדאללה ברגותי/ג'יני

ברגותי, שהיה אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה ונידון ל-67 מאסרי עולם, גילה כי ישראל ביקשה ממנו לפנות בבקשה להנהגת חמאס בחו"ל שתעביר קלטת וידאו חדשה של שליט אך הוא השיב כי אסור להעביר מידע על שליט. לפי הדיווח, ברגותי אמר לישראלים עוד כי הזרוע הצבאית של חמאס היא המחליטה בנושא המגעים: "אמרתי להם בצורה ברורה כי ההחלטה בנושא שייכת לזרוע הצבאית של חמאס בלבד. אף אחד לא יכול לקבל החלטה אחרת".

"למרות שישראל טוענת שהנהגת חמאס בכלא הישראלי מסכלת את עסקת שליט, היא ניהלה איתנו משא ומתן בנושא העסקה", הוסיף. "במשך חמש השנים שבמהלכן שליט נמצא בשבי, סירבתי להתערב ולנהל מגעים בנושא. אפילו כשהועברתי לכלא הדרים כדי לדון עם האסירים שם בנושא העסקה – סירבתי. למרות זאת, אני יודע שמתנהל משא ומתן עם הנהגת חמאס בכלא בנושא העסקה".

ברגותי טען כי השיחות עם האסירים החלו בסוף חודש מאי ונמשכו עד תחילת יוני. "הפגישות התקיימו בנוכחות סגן מנהל הכלא, נציג של המודיעין, נציג שב"כ ושליח ממשרד הפנים וממשרד החוץ". ברגותי הבהיר כמה פעמים במהלך הדברים כי הוא ויתר אנשי חמאס לא יסכימו לשום ויתור בעניין שמות האסירים שישוחררו: "במהלך אחת הפגישות ישראל אמרה כי 120-125 אסירים מהרשימה יוחלפו בשמות אחרים. אנו סירבנו לכך. השמות שברשימה הם קדושים ואין שום מקום למשא ומתן על כך".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully