וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על המטס: "נפעל בנחישות נגד הפרובוקטורים"

פנחס וולף ואמיר שילה

6.7.2011 / 9:18

ראש הממשלה נתניהו קיים ישיבת היערכות בנתב"ג לקראת המטס בטרם המריא לביקור בבולגריה ורומניה. "לכל מדינה יש זכות למנוע כניסה של פרובוקטורים ומפרי סדר בתוך גבולותיה", אמר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שממריא בשעה זו (רביעי) לביקור ברומניה ובבולגריה, קיים הבוקר ישיבת היערכות אחרונה בנושא המטס הפרו-פלסטיני שצפוי להגיע ביום שישי לנמל התעופה בן גוריון. בישיבה נכחו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ראש השב"כ יורם כהן, וראש המטה לביטחון לאומי יעקב עמידרור. נתניהו נתן הנחיות אחרונות לקראת המטס, זאת לאחר שאהרונוביץ' קיים אתמול ישיבת היערכות עם מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו.

נתניהו אמר הבוקר כי "לכל מדינה יש זכות למנוע כניסה של פרובוקטורים ומפרי סדר בתוך גבולותיה, כך נוהגות כל המדינות המתוקנות וכך תפעל ישראל. יש לפעול בנחישות, אך תוך חיכוך מינימלי. יש לשמור על הסדר ולמנוע שיבוש של מהלך החיים התקין של אזרחי ישראל".

בתוך כך, גורמים בירושלים אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי "ישראל נערכת במלוא הרצינות לבלום את מטס ההתרסה. קיים צפי להגעת מאות פעילים פרו-פלסטינים שיגיעו ממדינות העולם ובעיקר מאירופה. אנו נערכים בהתאם בניסיון לבלום את המטס בנחישות, אך בנימוס. כל גורם שינסה לפרוץ את גבולותיה האוויריים של ישראל יטופל במלוא הנחישות".

עוד על המטס הפרו-פלסטיני:
נערכים למטס: המתפרעים ייכלאו, השאר יגורשו מיד
גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג
למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה

בנימין נתניהו בשיחת הארכות לקראת טיסתו לבולגריה ורומניה, יולי 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לשמור על הסדר ולמנוע שיבוש של מהלך החיים התקין של אזרחי ישראל". בנימין נתניהו בנמל התעופה בן גוריון, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

פעילים בינלאומיים המשתתפים במטס, מצדם, ממשיכים לטעון שאינם מתכננים כל פרובוקציה בשדה התעופה ואינם מודעים לכל כוונה כזו. "אין בכוונתי לעשות דבר מלבד הצהרה על מטרת ביקורי - השתתפות בשבוע סולידריות בגדה המערבית", אמרה לוואלה! חדשות דונה בויד, תושבת מדינת אורגון בארה"ב ואחות במקצועה. היא נמצאת כעת בלונדון, שם נחתה הבוקר ונפגשה עם פעילים פרו-פלסטיניים נוספים, במטרה להמשיך עמם לישראל מחרתיים.

בויד כבר הייתה במשלחת פרו-פלסטינית שביקרה בעזה בשנת 2009, ואף השתתפה ב"צעדת החופש לעזה" שניסתה להגיע לרצועה ממצרים בינואר האחרון. על היוזמה הנוכחית למדה מפרסומים ברשת של פעילים פרו-פלסטיניים אחרים, והחליטה להצטרף. "תמיד רציתי לבקר בגדה המערבית", היא אומרת, "ואשמח לעשות כל דבר שיתמוך בעם הפלסטיני. חשבתי לנצל את ההזדמנות לשתי המטרות, אבל כנראה יגרשו אותי במקום זאת".

"המטס לא יהיה כמו 'המרמרה'"

"אין לי כל מידע על כוונה לנהוג באלימות בשדה התעופה", היא מבהירה. "אני מבועתת לחלוטין מהיחס שבו אנו עלולים להיתקל מצד הרשויות הישראליות. משהו בשיקול הדעת שלהן פגום. בחיי, אני בסך הכל אזרחית אמריקאית רגילה; אני מצביעה לדמוקרטים, משתתפת מדי פעם בעצרת פוליטית, אבל רוב הזמן, פשוט חייתי את 'החלום האמריקאי'. זה השתנה כשהייתי בעזה, וגיליתי מה המצב שם. כעת אני גם חשה חובה לדבר בשמם של הפלסטינים, בייחוד כאזרחית אמריקאית".

הערכת מצב דומה בנושא התקיימה גם אתמול. בדיון שנערך השתתפו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, נציגי משרדי המשפטים, התחבורה והחוץ, רשות שדות התעופה ואל על. כל גורם הציג את היערכות הגוף אותו הוא מייצג. על פי הנחיית אהרונוביץ', נמל התעופה בן גוריון ימשיך לעבוד כרגיל. כמו כן, נקבעו דרכי הטיפול במפירי סדר.

גורמים במשרד לביטחון הפנים סיפרו אמש לוואלה! חדשות, כי ההערכה היא שלא תהיה אלימות קיצונית כמו שהייתה במשט ה"מרמרה" אשתקד. הגורמים המקצועיים יוצאים מנקודת הנחה שאלו שהפעילים שיגיעו כבר נבדקו במדינת מוצאם, ובשל כך הם לא יוכלו להחזיק חומרים מסוכנים. לכן, כוחות אכיפת החוק מתכוונים לנהוג בהם בצורה עדינה יחסית, שתתאים גם לנשים, ילדים ומבוגרים. עם זאת, הגורמים במשרד לביטחון הפנים הבהירו כי הם נערכים גם לאפשרות פחות סבירה של אלימות קיצונית, ולדבריהם, מקרה כזה יטופל ביד קשה.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully