וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקטע במפתיע הדיון על האחים עופר בוועדת הכלכלה

31.5.2011 / 15:31

הדיון על פרשת הסחר לכאורה של האחים עופר עם אירן נקטע לאחר מספר דקות כשיו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה, קיבל פתק והכריז על סגירתו. "הפתק לא מגורם פוליטי או עסקי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ';)

הדיון בוועדת הכלכלה אודות פרשת הסחר, לכאורה, בין קבוצת האחים עופר לאירן נסגר היום (שלישי) בפתאומיות כרבע שעה לאחר תחילתו בעקבות פתק שקיבל יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן. "הגיעה אלי פנייה שאני לא יכול לפרט, משהו שהיה במהלך היום. אני חייב לסגור כעת את הדיון. הפתק הוא לא מגורם פוליטי ולא מגורם עסקי", אמר שאמה-הכהן.

בפתח הדיון אמר ח"כ שאמה כי "מאז הפרסום שטף את התקשורת גל של פרסומים מבלי ששום גוף ציבורי בממשלה או בכנסת נתן דעתו למשמעות או ההשלכות. החלו דיונים ושיחות עם גורמים מחוץ ובתוך הכנסת. המציאות מתבררת כהרבה יותר מורכבת, מסובכת ורגישה מאשר הדמיון הממוצע מסוגל להכיל. שקלנו רבות את הפורמט המתאים לקיום הדיון, ולאו דווקא מדובר ברגישות ביטחונית. נתנו עדיפות להתחיל את הדיון כדיון פתוח. אין סיבה להסתיר דבר".

לדבריו, "התבקשנו על ידי גורמים של אבטחת מידע להיות נוכחים בדיון באופן חריג ואישרנו גם זאת. הוועדה נשטפת בפניות של גורמים מטעם האחים עופר כשכל אחד טוען שאין לו קשר לפרסומים. ההכחשות גורפות עד כדי אמירה שאין טעם להיות חלק בדיון. מוטב היה אילו מישהו מהאחים עופר היה מפגין נוכחות, כי יש שאלות ותחושות נוקבות בעניין, חלקם גם על חוסר במידע".

"זכאים לדעת את האמת"

ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי "הסוגיה צריכה להיות שקופה וגלויה. צריך לומר את האמת גם כלפי הציבור הישראלי וגם בדעת הקהל העולמי. ישראל הצטיירה כמי שמובילה את המערכה הציבורית נגד אירן ורואה באירן אויב ועכשיו התגלה שייתכן מאוד שבחצר האחריות שלנו ואולי אפילו הקדמית היו דברים שסתרו את הסנקציות הללו".

"לכן אנחנו זכאים לדעת את האמת בצורה מלאה. אני מצר על כך שחסרים בדיון משפחת עופר, כך כל הפעילות שלהם בישראל מונחת בצל הפרשה הזאת. עסקיה של משפחת עופר מסועפים ויש דינמיקה תקשורתית שמושכת את זה לכיוונים אחרים שמזיקים למשפחת עופר ולאינטרס ישראלי כללי. אני מבקש לדעת למה כל התגובות מהממשלה מגומגמות - גם אומרות משהו וגם מסתירות משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully