וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שחררה בצהרים את בכיר עצורי חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2009 / 18:50

אחרי שלוש שנים, ד"ר עזיז דוויכ ששימש כיו"ר הפרלמנט הפלסטיני, ישוב לשטחי הגדה. דוויכ: "מצפות הפתעות משמחות לעם הפלסטיני"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

סימן לבאות? ישראל שחררה בצהרים (שלישי) את יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ, שהיה עצור בישראל במשך שלוש שנים. זאת לאחר שבשבוע שעבר דחה בית הדין הצבאי במחנה עופר ערעור להארכת מעצרו של דוויכ ולפיכך הוחלט לשחררו. עם שחרורו אמר דוויכ לכתבים: "יש לי מידע והפתעות רבות ומשמחות לעם הפלסטיני. אני אדווח על כך בפרלמנט".

דוויכ, בן 43, נחשב לאחד מקלפי המיקוח החשובים של ישראל במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הוא נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת שליט. דוויכ, שנעצר בגין פעילות וחברות בארגון טרור, נחשב לאחד המנהיגים הפוליטים הבכירים שעצרה ישראל.

יו"ר רע"מ-תע"ל ח"כ איברהים צרצור ברך את העם הפלסטיני עם שחרורו מהכלא הישראלי של יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ. "אני מברך את עמנו הפלסטיני באופן כללי, ואת דוויכ ומשפחתו בפרט. אני מאחל לו שיצליח בשירות הדת, המולדת והאומה", הודיע ח"כ צרצור. לדבריו, שחרורו של דוויכ מוכיח כי ישראל פעלה ללא שיקול דעת כשעצרה 40 שרים וחברי פרלמנט של חמאס.

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר בצהריים אל עזיז דוויכ, ששוחרר היום מבית הכלא הישראלי לאחר שהיה עצור במשך שלוש שנים, וברך אותו על שחרורו. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד התקשר אף הוא אל דוויכ וברך אותו. דוויכ אמר עוד כי שחרורו יקדם את הדיאלוג הפנים-פלסטיני. הוא הביע תקווה כי ישראל וחמאס יצליחו לגבש הסכם לשחרור אסירים ואמר כי הוא מקווה שכל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא ויהיו חופשיים.

דוויכ משמש משנת 2006 כיושב ראש הפרלמנט הפלסטיני, ובכך הפך לממלא מקומו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הוא מחזיק בדוקטורט בתכנון ערים מאוניברסיטה אמריקאית ובעברו אף כיהן כפרופסור באוניברסיטת א-נג'אח בשכם. כשהוארכה כהונתו של אבו מאזן מבלי שנערכו בחירות, איימו בחמאס שיכריזו על דוויכ כיו"ר הרשות.

עם ההודעה על דבר שחרורו של דוויכ, מסרה רעייתו לסוכנות ידיעות פלסטינית כי היא הופתעה מאוד מההחלטה לשחרר את בעלה. "אני מקווה שאיתו ישוחררו גם יתר האסירים הפלסטינים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully