וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפגניסטן היא ווייטנאם השניה של ארה"ב"

טלי גולדשטין

5.5.2009 / 18:25

בראיון נדיר של דובר ארגון טליבן באפגניסטן לכתב רשת CNN מזהיר זביוללה מוג'אהד: "החיילים האמריקאים ימותו, אנחנו ננצח"

"הטליבן ינצח באפגניסטן", כך הצהיר זביוללה מוג'אהד, דובר מנהיג ארגון הטליבן האפגני מולה עומאר, בראיון נדיר לניק רוברטסון, כתב חדשות החוץ הבכיר של רשת CNN . "מהתחלה דרשנו ואנו עדיין דורשים ליישם את החוק האיסלמי [השריעה], להביא לעליית ממשלה איסלמית באפגניסטן ולסלק את הכוחות הזרים מהמדינה שלנו", מפרט מוג'אהד.

לדברי מוג'אהד, המבוקש על ידי רשויות אפגניסטן, הבחירות לנשיאות הצפויות להיערך במדינה השנה הן זיוף גמור. הטליבן קורא לתושבי אפגניסטן שלא להצביע בבחירות. "אנו שמים לנו ליעד לתקוף חברי הפרלמנט ופקידי הממשלה. מי שיתמודד בבחירות, צריך לקחת בחשבון שהוא יהווה יעד", מזהיר מוג'אהד.

הראיון עם דובר הטליבן נערך על רקע שינוי מדיניות החוץ האמריקאית, עם כניסת הנשיא ברק אובמה לתפקידו. במהלך קמפיין הבחירות שלו, הדגיש אובמה פעם אחר פעם כי הוא מתכוון להסיט את תשומת הלב מעירק לאפגניסטן וכי הוא רואה במדינה איום גדול יותר מאשר עירק על רקע התחזקות גורמי הטרור. בפברואר, קיבל הנשיא האמריקאי את החלטתו הראשונה כמפקד העליון של הצבא, והורה להעביר 17 אלף חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן, כדי לנסות ולהתמודד עם המשבר הביטחוני החמור במדינה.

ממשלת אפגניסטן (המתקשה להתמודד עם ארגוני הטרור לבדה) בראשות ראש הממשלה הפרו-מערבי חמיד קרזאי, אמרה בתגובה להחלטת אובמה כי היא מקבלת בברכה את המדיניות החדשה של ארצות הברית במדינה. באוגוסט צפויות להיערך באפגניסטן בחירות כלליות, וארה"ב הודיעה כי תעביר לאו"ם סכום של 40 מיליון דולר לטובת הבחירות, וקראה למדינות אחרות לנהוג בצורה דומה.

חלק מהמדיניות בה דוגל אובמה היא שכוחות צבא ארה"ב המוצבים במדינה יתרכזו מעתה באימון והרחבת הצבא האפגני, כדי שיוכל לקחת לידיו את שמירת הביטחון ויצליחו במניעת פיגועי טרור מצד הטליבן. במסגרת האסטרטגיה החדשה של ארה"ב באפגניסטן, יישלחו 4,000 חיילים אמריקאים לאמן את הצבא האפגני.

הטליבן ינצח במלחמה

הטליבן ידוע בשימוש במחבלים מתאבדים בפיגועי הטרור שלו ורוברטסון ביקש לדעת כיצד הארגון מצדיק את שיטות מסוג זה, בהן נהרגים אינספור אזרחים חפים מפשע מדי יום. מוג'אהד העניק תשובה בלתי מספקת ומתחמקת: האיסלם מצדיק פיגועי התאבדות ולהם שורשים עתיקים בהיסטוריה ובדברי הנביא מוחמד. "אנו מבקשים מהאזרחים שלא לשהות סמוך לאנשי ממשל, חיילים אמריקאים או חייל נאט"ו על מנת שלא להיפגע", הסביר מוג'אהד לרוברטסון. מעבר לכך, הטליבן אינו מתכוון לשנות את האסטרטגיה הצבאית שלו, הוסיף.

מוג'אהד נשאל לגבי קיום שיחות שלום בין הטליבן והממשל האפגני, דבר שיגרום לקרע בין ארגון אל קאעדה לארגון טליבן על רקע העובדה כי אל קאעדה אינו מאמין בגישה הדיפלומטית. בספטמבר האחרון, נערך מפגש ראשון בין פקידי ממשל אפגני לנציגי טליבן במכה שבסעודיה.

מוג'אהד מאשר את הדברים: "אנו מאמינים במשא ומתן ובמקביל גם במלחמה. אנו דורשים את נסיגת הכוחות הזרים מאפגניסטן לפני קיום שיחות כלשהן. אם הם אינם מוכנים לעזוב, הם יוכלו לדבר רק עם קנה אקדח".

"התנאים שלנו ברורים. אנו רוצים לפתוח במשא ומתן לשלום אך ורק אם האמריקאים לא יתערבו בעניינינו. שנית, על האמריקאים לעזוב מיידית את המדינה, שלישית, על העם האפגני לעשות את העולה על רוחו, כגון הקמת ממשלה איסלמית", הוסיף. הטליבן אינם מוכנים בשום פנים ואופן לפתוח במו"ו עד שהחייל האמריקאי האחרון יעזוב את אדמת אפגניסטן.

בנוגע לסוגיית אל קאעדה, מוג'אהיד מסביר כי הטליבן אינו נמצא בשום צורה תחת מרות אל קאעדה. אל קאעדה מתאמנים בשטח אפגניסטן והם מתקבלים בברכה על ידי הטליבן. "אנו הבוסים כאן, אין לנו שום קשר איתם ולהם אין קשר איתנו", מדגיש מוג'אהד. למעשה, אוסמה בן לאדן ומולה עומאר אינם חולקים חיבה גדולה. הטליבן רואה באל קאעדה מכשול, אדם עקשן וחולה שליטה.

כנשאל מוג'אהד לגבי ההחלטה של ארה"ב לשלוח חיילים נוספים לאפגניסטן, הוא מגחך. "לא משנה כמה חיילים יגיעו לפה, הם לא ינצחו. אם הפנטגון חושב על שינוי מדיניות, גם אנחנו נשנה מדיניות. אם הם ישלחו 20 אלף חיילים לכאן, אנו נפעל בהתאם. זוהי מלחמה. חיילי הטליבן אינם מפחדים למות. אפגניסטן תהפוך לווייטנאם השניה של האמריקאים. המדיניות החדשה אינה שונה במאום מזו של הנשיא בוש. אני אומר בבירור: אנו ננצח והם ימותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully