וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר: "ההדלפה של ארד עסקה בנושא אנרגיה"

גורם בכיר המקורב לפרשת ההדלפה של ראש המל"ל לשעבר, טוען כי עוזי ארד נאלץ להתפטר לאחר ששיתף גורם אחר בשיחה שקשורה לאנרגיה ולחשמל. הגורם הבכיר ציין כי לא מדובר בהדלפה מכוונת

גורם בכיר המקורב לפרשת ההדלפה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ד"ר עוזי ארד, טוען כי ההדלפה שאותה חקר שירות הביטחון הכללי לא עסקה בסוגיה ביטחונית אלא בסוגיה אזרחית. כך דווח הבוקר (רביעי) בקול ישראל. בדיווח נמסר מפי הגורם הבכיר כי ההדלפה עסקה בשיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיג של מעצמה בעניין הקשור לאנרגיה ולחשמל. לדברי הגורם הבכיר, הדברים התפרסמו בעקבות פליטת פה של ארד ולא עקב הדלפה מכוונת.

בגלי צה"ל דווח, כי לאחר שפוטר, נשלל הסיווג הביטחוני של ארד, אך למרות זאת, הוא השתתף בימים האחרונים בפגישות רגישות בוושינגטון, יחד עם מחליפו, האלוף יעקב עמידרור, אותו חפף במשך מספר חודשים. לאחרונה הוא אף נשלח לוושינגטון למשימה שהטיל עליו ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במשרד המשפטים אמרו אמש כי לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובאישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, חקר השב"כ בחודשים האחרונים חשד להדלפה של "מידע רגיש במספר סוגיות". במסגרת החקירה נחקרו שורה של אנשים בלשכת ראש הממשלה ובהם גם ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד. בתום החקירה, פרסם משרד המשפטים בחודש ינואר הודעה לפיה נמצא כי ההדלפה לא בוצעה על ידי גורם כלשהו בלשכת נתניהו.

במשרד המשפטים הבהירו כי הודעה זו הייתה נכונה ומדויקת בשעתו והתבססה על סיכום החקירה שהוצג על ידי השב"כ בפני היועץ. אולם, מספר שבועות לאחר מכן הגיע מידע חד"ש לשב"כ ובעקבותיו חודשה החקירה בנושא ההדלפות. עוד נמסר בהודעת משרד המשפטים אמש כי בסיום החקירה נטל ארד אחריות על השתלשלות האירועים שהובילה לפרסום המידע המסווג, למרות שהכחיש שהדליף את הדברים.

במשרד המשפטים ציינו כי לאחר מכן הודיע ארד על פרישתו. בעקבות פרישתו של ארד ונוכח טענתו כי לא הייתה הדלפה מכוונת, הוחלט שלא להעמידו לדין. "בנסיבות אלו וכפי שאירע גם בעבר במקרים דומים אשר מטעמים מובנים אין בידינו לפרטם, סבר היועץ המשפטי לממשלה, בתיאום עם השב"כ, כי אין מקום לטפל בנושא זה באפיק הפלילי", נמסר בהודעת משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully