וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטי בורקה: צביעות אירופית במיטבה

יעקב אחימאיר

5.5.2010 / 7:49

הו, איזו צביעות קדושה. והפעם: על צביעות בלגית בפרלמנט בבריסל.

דווקא בבלגיה, אשר בה משתוללת "מלחמת השפות" - סליחה, מלחמת הלאומים בין הוואלונים לבין הפלמים - מלחמה שמאיימת לחלק את בלגיה לשתי מדינות, התאחד לפתע הפרלמנט, שבו לרוב אי אפשר להסכים כמעט על שום דבר.

הסיבה לאיחוד טמונה בצורך לאשר חוק נגד האיסלאם. סליחה, חוק האוסר על נשים מוסלמיות להתעטף בבורקה ובניקאב, מלבושי השחורים העוטפים, במידות שונות, את הגוף כולו, או את פני האישה האדוקה בדתה.

וכיצד מציגים ליברלים נאורים את החקיקה החדשה (שאושרה אך לפני ימים)? מבחינתם מדובר ב"שחרור האישה" מכבלי המלבוש החונק.

ובכן, הנימוק ל"שחרור" הזה מן המלבוש לא משחרר רק את גופה ונפשה של האישה המוסלמית אלא גם פרצי צחוק ולעג רועמים.

כי בעיצומם של ימים אלה, שבהם נתונה בלגיה במשבר פוליטי קשה לאחר התפטרות הממשלה, הוכיח הפרלמנט כי למרות חילוקי הדעות שגרמו למשבר - ניתן היה להתאחד, להפגין חלוציות ולהוביל את המחנה. אבל באיזה עניין? החשש מפני האיסלאם. כי אחרי שתאושר סופית החקיקה הבלגית החדשה, תצעד בלגיה אחרי שכנתה הגדולה, צרפת. וסביר שאליהן יצטרפו עוד ועוד מדינות, נאורות וליברליות. אבל האם זו אכן גישה נאורה וליברלית? האם אפשר לקבוע כיצד יתלבש אדם?

הבה נניח כי הצעת חוק דומה היתה מונחת על שולחן הכנסת בבירת ישראל: כן, ישראל, מדינה שאינה, כמו בלגיה, מאוימת, חלילה, על ידי איסלאם קיצוני. האם אפשר לשער את כמות הגינויים שאירופה הנאורה היתה מעטירה על ישראל לו היתה הכנסת אוסרת על מוסלמיות לחבוש בורקה?

האם קשה לדמיין את איומי הארגונים לזכויות אדם בישראל במקרה כזה? האם לא צפוי כי הם עוד היו משגרים משלחות אל מרכז האיחוד האירופי בבריסל או אל מועצת זכויות האדם בז'נבה, כדי למחות על אותה חקיקה ישראלית?

והרי שום יו"ר כנסת, לא הוא ולא פטישו, לא היו מצליחים להתגבר על מחאות צעקניות במליאה על חקיקה כזו, לו הונחה זו על שולחן הבית.

מדינות "נאורות"

אבל בלגיה, ואולי כבר אירופה כולה, נחשבות "נאורות". אף על פי שהן אינן נאורות אם אלו החוקים המקודמים אצלן. כי יש לומר שהחקיקה החדשה גזענית במהותה. היא לא נועדה רק לגלות את פני האישה, ובכך לקדם ולסמן את שחרורה. החקיקה החדשה נועדה להרתיע עוד ועוד מוסלמים מלנסות ולבוא בשעריה של בלגיה, ולהתיישב בה.

תמימות הדעים שאיפשרה חקיקה זו היתה מפתיעה: נוצרה ברית בין חוגים שמרניים לבין חוגים פמיניסטיים. עד כדי כך הולך וגובר הפחד בבלגיה, ובאירופה כולה, מפני כל מה שמייצג האיסלאם. אפילו אופנת הלבוש הנשי מדאיגה. אבל אנחנו יודעים איך זה. מתחילים בהגבלות על המלבוש, והסוף מי ישורנו. ואגב, ראש עיר קטנה בבלגיה כבר הקדים את הפרלמנט: הוא סיפר לאחרונה כי בעירו מסתובבות כ?50 נשים מוסלמיות, עטופות שחורים מכף רגל ועד ראש, ובמענה לתלונותיהם של כמה מתושבי העיר, מימש חקיקה מקומית בעירו עד שהמשטרה פתחה בהליכי חקירה נגד אחת, סרבנית לבוש, אשר התנגדה לשנות את מלבושה.

בכל מקרה, ראשוני המוחים נגד בלגיה אמורים להיות יהודים. ולא רק בישראל. כי מהו השלב הבא? מה יהיה החוק הבא, בבלגיה או במדינה נוצרית אחרת, ליברלית כמובן, לאחר איסור הבורקה? אולי חוק נגד חבישת השטריימל, כיסוי הראש היהודי שאולי טורד את שלוות רוחו של המחוקק? מדוע לא לאסור את חבישת הכיפה? הלוא בשבוע שעבר נתבשרנו במהדורת החדשות כי בשטרסבורג אשר בצרפת הוכה יהודי חובש כיפה.

ומדוע יונח ליהודי בעיר אנטוורפן לצעוד עטוף טלית בדרכו לבית הכנסת? יש ישראלים שבוודאי סבורים, לנוכח החקיקה האנטי איסלאמית, כי בבלגיה, ולא רק בה, יבינו עתה מדוע נאלצת ישראל ללחום בגורמי איסלאם קיצוניים. אבל לנוכח הצביעות שבהנמקת חוק הבורקה ובעצם חקיקתו ברור שזו אך תקוות שווא. אשליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully