וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד עזב את אום אל פחם: "בושה לדמוקרטיה"

ניר יהב, נתיב נחמני ועדי שמחוביץ

10.2.2009 / 11:01

מאות תושבים הפגינו במחאה על מינויו של חבר הכנסת מהאיחוד הלאומי ליו"ר הקלפי. אלדד: "עזבתי בשל התחייבויות קודמות"

מערכת וואלה!

(צילום איתי חסיד ויותם רונן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) עזב היום (שלישי) לבקשתו את אום אל פחם, בעקבות מהומות שפרצו במקום. מהמשטרה נמסר כי לא היה חשש לשלומו של אלדד והוא החליט לצאת משום ש"מיצה את תפקידו". אלדד הגיע מוקדם יותר לעיר כדי לשמש יו"ר ועדת הקלפי במקומו של פעיל הימין ברוך מרזל שכניסתו נאסרה על ידי המשטרה מחשש לפרוץ אלימות.

אלדד אמר לוואלה! חדשות כי ישב בקלפי במשך שעה ועזב בשל התחייבויות קודמות. לדבריו, "היו מהומות של מאות פעילים שקראו קריאות נאצה". הוא הוסיף כי, "הערבים חושבים שארץ ישראל שייכת להם, האיחוד הלאומי בכניסתי לקלפי הוכיח שארץ ישראל שייכת לעם ישראל". לדבריו, "זו תעודת עניות למשטרת ישראל ובושה לדמוקרטיה".

מועמד חד"ש לכנסת ותושב אום אל-פחם, ד"ר עפו אגברייה, אמר לוואלה! חדשות כי המצב באום אל-פחם "קשה מאוד" וכי "הרוחות התלקחו". לדבריו, מאות שוטרים ועשרות ניידות ליוו את ח"כ אריה אלדד לתוך אחת הקלפיות בעיר וכעת השוטרים חוסמים את כל אזור הקלפיות ואינם מאפשרים לתושבים לגשת להצביע. "זו התמונה של הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף. מאות מתושבי אום אל-פחם התקבצו באזור והפגינו נגד הגעתו של ח"כ אלדד לעיר ונגד נוכחות המשטרה.

עיריית אום אל-פחם האשימה את משטרת ישראל בהונאת הציבור. "המשטרה הבהירה כי שום גורם גזעני וקיצוני לא ייכנס לעיר ומצד שני היא אפשרה לאלדד להיכנס", נמסר.

מרזל גינה את החלטת המשטרה שלא לאפשר לו להיכנס לעיר ואמר כי "זהו יום שחור לדמוקרטיה הישראלית". לדבריו, "המשטרה מוכיחה שהיא לא שולטת באום אל פחם ומעבירה מסר של כניעה למוסלמים קיצוניים". אנשיו אמרו כי הם שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטת המשטרה.

"לא נאפשר למרזל להיכנס"

אתמול אישרה ועדת הבחירות המרכזית כי אין עילה להתערב בהחלטת האיחוד הלאומי לשבץ את פעיל הימין ברוך מרזל כראש ועדת הקלפי באום אל פחם, למרות ההתנגדות שהביעה המשטרה. הוועדה קבעה כי התערבות מצדה תעלה טענות נוספות על נוכחות נציגים מקבוצות שונות באוכלוסיה בקלפיות אחרות. הוועדה גם פנתה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בבקשה להנחות את המשטרה למנוע פרובוקציות מצד מרזל או כלפיו. במקביל, הנחתה הוועדה את יו"ר הוועדה האזורית חדרה לשגר מזכיר נוסף לקלפי על מנת למלא את מקומו של מרזל, אם יתעורר הצורך.

מועצת עיריית אום אל פחם התכנסה השבוע לדיון מיוחד על רקע המינוי. חברי המועצה החליטו פה אחד למנוע את כניסתו של מרזל לעיר. בהודעה שפורסמה בתום הישיבה נמסר כי אום אל פחם מקבלת בברכה כל אורח מלבד אלו שעושים זאת כדי לעורר פרובוקציה כמו מרזל. "על כן לא נאפשר לו להיכנס לעיר", נכתב.

"עיריית אום אל פחם תפעל על מנת להגדיר את האופן למנוע ממרזל להיכנס לעיר", נמסר עוד. "חברי המועצה יתכנסו לפני מועד כניסתו של מרזל לעיר כדי לקבל את ההחלטות המתאימות בנושא". ראש העירייה חאלד חמדאן אמר כי העירייה תשלח מכתב למפכ"ל המשטרה שבו יציגו בפניו את המצב ויאמרו לו כי העירייה לא תיקח על עצמה את האחריות למה שעלול לקרות "כתוצאה מהפרובוקציה".

יו"ר מרצ חיים (ג'ומס) אורון בירך היום על החלטת המשטרה שלא לאפשר את כניסת מרזל לעיר. לדבריו, "מרזל הוא סכנה לציבור בכל מקום בארץ, לא רק באום אל פחם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully