וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב קהיר: "שחרור מובארק לא מפתיע, ההצגה תמה"

21.8.2013 / 19:16

מוניר מחמוד אמר במשדר וואלה! כי שחרורו מהכלא של הנשיא לשעבר עורר זעם בציבור, אך לא יגרור תגובות אלימות. "למזלו של מובארק, אנחנו במצב חירום. אנחנו במלחמה אחרת עכשיו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

"שחרורו של מובארק מאכזב, אבל לא מפתיע את האנשים הפשוטים. עם הזמן נשכח גם את זה, אנחנו במלחמה אחרת עכשיו", כך אמר היום (רביעי) במשדר וואלה! חדשות מוניר מחמוד, תושב קהיר, בהתייחסו לשחרורו של נשיא מצרים לשעבר מהכלא. "ידענו כבר כמה חודשים שההצגה המבוימת הזאת תמה. מבחינה פלילית אין דרך להרשיע את הבן אדם", אמר.

מובארק ישוחרר מהכלא - כותרות אחרונות
בית המשפט בקהיר הורה לשחרר ממעצר את חוסני מובארק
ח"כ בן אליעזר: "למובארק 9 נשמות, אני שמח בשבילו"

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק. קהיר, אפריל 2013. רויטרס
"למזלו, המדינה נלחמת על עצם קיומה. הוא לא יהיה בכותרות הראשיות". מובארק/רויטרס

לדבריו, אין צפי במדינה לסערה ברחובות בעקבות שחרור מובארק. "יש אכזבה, יש דיכאון, יש מרמור - אבל זה נשאר במגרש הרגשות. התגובות יהיו בפייסבוק, אולי יהיו קצת הפגנות, אבל אנחנו במצב חירום. העדיפות הראשונה של העם כרגע היא לעודד את הצבא המצרי ששומר עלינו", הסביר מחמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מתנגדי מורסי בכיכר תחריר. קהיר, מצרים. יולי 2013. רויטרס
לעם המצרי יש דברים אחרים להתעסק בהם כרגע. מפגינים בכיכר תחריר/רויטרס

עם זאת, שחרורו של מובארק אינו גורם לחרטה על עצם קיום המשפט. "אחרי 30 שנות שיתוק מבחינה מוסרית וכלכלית, היינו צריכים לשפוט אותו על שהקפיא את החיים שלנו", הוסיף. אלא שהמצב כרגע לא מאפשר למצרים להתרכז בידיעה על אודות שחרור הנשיא השנוי במחלוקת: "למזלו של מובארק, המדינה נלחמת על עצם קיומה. הוא לא יהיה כאן בכותרות הראשיות".

מובארק, בן 85, נעצר אחרי הדחתו בהפיכה העממית של 2011, והואשם בעבירות שחיתות ובאחריות לרצח מפגינים. הוא נידון למאסר עולם, אך בית המשפט קיבל את הערעור שהגיש והורה לערוך לו משפט חוזר. מובארק עדיין מואשם באחריות משותפת עם כמה משריו לרצח 800 מפגינים. הדיונים במשפטו החוזר נדחו שוב ושוב, רק ביום שבת האחרון בוטל שימוע נוסף בעניינו, בשל המהומות האלימות במסגד אל-פתאח בקהיר. הדיון הבא במשפט נקבע ל-25 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully