וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לפני ההשבעה: "ממשלה של קפיטליסטים"

18.3.2013 / 17:16

יו"ר האופוזיציה המיועדת פנתה בנאומה לראשי מפלגות הקואליציה ואמרה כי "ארבעתכם, ללא יוצא מן הכלל, מחזיקים בתפישת עולם ימנית-כלכלית". לנתניהו אמרה: "אידיאולוג אמיתי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק, מיכאל ברגמן

שידור חי: משדר מיוחד מאולפן וואלה! בהנחיית ינון מגל

LIVE

ערב השבעת הממשלה החדשה, תקפה היום (שני) חברת הכנסת שלי יחימוביץ', יו"ר האופוזיציה המיועדת, את ראשי מפלגות הקואליציה. "נתניהו, בנט לפיד ולבני באים ממשפחות מבוססות. מעולם לא נזקקתם לשום דבר. כולכם קפיטליסטים", אמרה יחימוביץ' בנאומה בפני מליאת הכנסת. "ארבעתכם, ללא יוצא מן הכלל, מחזיקים בתפישת עולם ימנית-כלכלית שמקדשת את השיטה הקיימת, שהביאה אותנו למקום שבו הפערים בין עוני לעושר הם הגדולים בעולם המערבי".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. מור שאולי
"אנחנו האופוזיציה שלכם". יחימוביץ', היום/מור שאולי

יחימוביץ' הכריזה מעל דוכן הנואמים: "אנחנו האופוזיציה שלכם". לדבריה, "אנחנו פותחים אתכם ביום הזה את הוויכוח הלאומי החד והנוקב על מהי המדינה, על מה אנחנו כאן ועל מהו החזון הציוני ואיך אנחנו מפרשים אותו. פותחים אתכם היום את המחלוקת המרה האידיאולוגית, זו שבמשא ומתן מוסמסה, נעטפה במילים יפות, כי יש לנו כאן כבר שתי מדינות לשני עמים. הם היו כאן כבר קודם, אבל הרכב הממשלה מחדד זאת באופן הכי חד שאפשר".

השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
חברי הכנסת בדקת דומייה לזכרה של חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין/טלי מאייר

יו"ר מפלגת העבודה פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אחרי חודש וחצי שאני יודעת שרצית אותנו בממשלה, רצית אותנו מאוד. יריבך מסרבים להבין שחוץ מכל מגרעותיך, אתה אידאולוג. אתה איש ימין מדיני וכלכלי באופן עמוק ואמיתי", אמרה יחימוביץ', "ועל כן, ביום הזה אנו פותחים וגם ממשיכים את המחלוקת בנינו. העובדה שבחודש האחרון דיברנו כמה וכמה פעמים ולשנינו היה ברור שאתה מעדיף את מפלגת העבודה על פני השותפים שאתה יושב איתם ולמרות זאת נשארת כנה. אז אולי אתה יושב עם שותפים אותם לא רצית, אבל אל דאגה הם דומים לך. הם יעזרו לך לשמר את השיטה הקיימת. אני מאמינה שלחלק מכם ישנם כוונות טובות, אך הדרך לגיהינום הכלכלי רצופה כוונות טובות".

יחימוביץ' אמרה עוד כי "אתם מכוננים היום ממשלה שיש לה נציבות חסרת תקדים לאנשי ההון ומפעל ההתנחלויות. כל הכוונות הטובות שלכם, זו ממשלת הדרה. הדרת חרדים, הדרת ערבים והדרתם בעצם של רוב אזרחי המדינה. שוויון בנטל זה לא רק גיוס של כמה חרדים. שוויון במובנו העמוק, האמיתי, היסודי, על זה אנו מדברים". היא פנתה שוב לראש הממשלה ואמרה: "גם אם לא נגיע לחזון של שלום בו גוי אל גוי לא יישא חרב ולא נדע עוד מלחמה, גם אם תגיע רק להסדר ביניים ותיתקל בקשיים בממשלה שהרכבת, כי אז נתונה לך הבטחתנו לשקול מחדש ובכובד ראש את הצטרפותנו לממשלה כדי לאפשר לך לכונן את המהלך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully