וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התפטרות ארדן: חשש מביטול תרגיל העורף הלאומי

24.4.2014 / 0:24

גורמים במשרד להגנת העורף מתריעים כי מבלי ששר הביטחון ייקח אחריות על ניהול התרגיל, המדמה מלחמה בכמה חזיתות, לא יוכלו לקיים אותו כהלכה. "על נתניהו לקבוע עתיד המשרד"

דיכטר לקראת תרגיל העורף: "ייתכן צונאמי בישראל". טל אנגלנדר
"בהכנות הושקעו מיליוני שקלים". תרגיל העורף/טל אנגלנדר

גורמים במשרד להגנת העורף התריעו אתמול (רביעי) כי לא יוכלו לקיים את התרגיל הלאומי "נקודת מפנה 8", שאמור להתקיים בחודש יוני הקרוב ומטרתו לדמות מלחמה בכמה חזיתות. זאת, בשל הודעתו אמש של השר הממונה גלעד ארדן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא מבקש להתפטר מתפקידו עד 31 במאי ואף ממליץ לפרק את המשרד. "כדי למנוע את המשך הכפילות בסמכויות ובזבוז כספי הציבור, מוטב להטיל את האחריות המלאה והברורה להכנת העורף בשגרה ובחירום על משרד הביטחון", כתב ארדן במכתב שהעביר אתמול לראש הממשלה.

הודעתו של ארדן הגיעה שעות ספורות אחרי התפטרותו של מנכ"ל המשרד דן רונן, שמונה רק לפני תשעה חודשים. עובדי המשרד קיבלו בהפתעה את התפטרותם של השניים. אחד העובדים ציין כי בשל הטלטלה הדרמטית, תרגיל העורף לא יוכל לצאת אל הפועל, אלא אם כן יחליטו שר הביטחון, משה יעלון, ומנכ"ל משרדו דן הראל לקחת אחריות על תפעולו.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
פתח וחמאס סיכמו על ממשלת אחדות, "בחירות בינואר 2015"
ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: "כולנו סבלנו"
כוח יס"מ פשט על בית ראש הישיבה הקיצונית ביצהר

שר התקשורת וההגנה על העורף גלעד ארדן נכנס לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
העובדים הופתעו מהתפטרותו. ארדן/טלי מאייר

תרגיל "נקודת מפנה 8" אמור להתקיים בין התאריכים 15 ל-19 ביוני במתווה של מלחמה כוללת, ובמסגרתו אמורים הכוחות השונים לתרגל נפילת מאות טילים ורקטות בעורף המדינה. לאורך כל ימות השנה נערך המשרד להגנת העורף לקיום התרגיל, בשיתוף עם גורמים רבים, בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברת החשמל, מקורות, בתי הזיקוק ועוד.

"בשנה שעברה תרגלה המדינה רעידת אדמה והשנה אנחנו אמורים לתרגל מלחמה רב חזיתית עם מספר רקטות וטילים גדול מאוד שגורם להרס רב הרוגים ופצועים. פיקוד העורף לא באמת צריך את המשרד להגנת העורף לפני התרגיל ובמהלכו כדי לתרגל את עצמו אבל מה עם משרדי הממשלה? הרשויות המקומיות?", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני המעורה בפרטי התרגיל. הגורם הדגיש כי תרגיל מסוג זה לא יכול להתקיים מבלי שיובל על ידי מנכ"ל משרד ושר, שינהיגו את עקרונות התרגיל מול הגופים השונים. "בהכנות לתרגיל הושקעו מיליוני שקלים ומאות גופים לוקחים בו חלק", ציין, "זה יהיה חסר אחריות אם ראש הממשלה לא יודיע כבר עכשיו מה עתידו של המשרד ומי אמור לנהל את התרגיל".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully