וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגים חולים, ההנהלה מאיימת: נבטל מחר כמאה רכבות

חברת רכבת ישראל פנתה לבית הדין לעבודה כדי שיורה לנהגי הקטרים לסיים את "השביתה האיטלקית", לדבריה, ולחזור לעבוד. נוסעים להופעת כוורת הערב בתל אביב עלולים לחוש בעומס

בעקבות הודעתם הבוקר (רביעי) של 41 נהגי רכבת כי לא יגיעו לעבודה בעקבות מחלה, פנתה בצהריים הנהלת רכבת ישראל לבית הדין לעבודה על מנת שיפעל להפסקת "השביתה האיטלקית", לדבריהם, והשבת נהגי הקטר לעבודתם. ברכבת ציינו כי אם לפחות חלק מהנהגים החולים לא ישובו לעבודתם מחר, ייאלצו לבטל כמאה רכבות נוסעים.

בפנייה לבית הדין טענה הנהלת הרכבת כי הערב אמורה להתקיים בפארק הירקון בתל אביב הופעה של להקת כוורת, בה צפויים לקחת חלק כ-50 אלף צופים. "לצורך הופעה זו וטיפול בנוסעים הוסיפה החברה מספר רכבות על מנת לטפל בעומס הצפוי ולהקל על עומסי התנועה בכבישים באזור גוש דן ואזור הפארק. אולם, ככל שלא יינתן צו ארעי באופן מידי, תיאלץ החברה לבטל רכבות אלו בנוסף לרכבות נוספות שיבוטלו, ובכך לפגוע באופן ישיר בלמעלה מ-30 אלף נוסעים עקב השיבושים אותם גורמים הנהגים".

הנהלת הרכבת ציינה כי הנהגים הודיעו שהם חולים מבלי שהוכרז כל סכסוך עבודה, בתקופה של שקט תעשייתי ובמהלך תקופה בה הצהירו נציגי העובדים בפני בית הדין ש"אין שום שיבושים מאורגנים מצד העובדים". לדברי חברת הרכבת, מחלת הנהגים הביאה לפי שעה לביטולן של למעלה מ-20 רכבות. כאמור, בשל טענתה הסתדרות ועד עובדי הרכבת כי הנהגים אכן חולים וכי לא מדובר בצעד ארגוני יזום, פנתה חברת הרכבת לבית הדין לעבודה כדי לעצור את "השביתה האיטלקית".

נחלה-אייטם 10: מה הקשר בין הרכבת להשקעה בקרקע חקלאית?. Family guide
נצ יגי העובדים הצהירו בפני בית הדין ש"אין שום שיבושים מאורגנים מצד העובדים"/Family guide

מדוברות הרכבת נמסר כי נערכו מספר שינויים בקווים בעקבות היעדרות הנהגים החולים ובוטלו כמה רכבות בשעות העומס: בקו חיפה חוף הכרמל – מוצקין לכיוון עכו, בין השעות 14:47-18:47 יופעלו שתי רכבות בשעה במקום שלוש. גם בקו הנוסע מתל אביב למודיעין תבוטל הרכבת שהיתה אמורה לצאת בשעה 16:58. כמו כן, מהשעה 15:30 תצומצם רכבת אחת בשעה בקו אשקלון - הוד השרון; בשעה 19:00 תבוטל רכבת מקו תל אביב - ירושלים ובשעה 21:30 תבוטל רכבת בכיוון ההפוך. "בשעות השיא פעלנו כסדרנו, גם בערב נפעל, אבל יהיו שינויים", נמסר מדוברות הרכבת. "השתדלנו לחזור לפעילות רגילה ובמקביל שלחנו לכל הנהגים החולים רופא הביתה". בדוברות ציינו כי כמה נהגים שהודיעו על מחלה נצפו מבלים בחוף באילת, וזומנו לוועדת משמעת.

ניקה שמחוביץ', יו"ר ועד עובדי הרכבת, אמר מוקדם יותר לוואלה! חדשות כי בשל דאגה לשלום הנוסעים, נהגי הקטר החולים לא ישובו לעבודה. "הם עובדים 14 ימים ללא הפסקה, בין 12 ל-14 שעות ביום, למרות שהמערכת רושמת רק תשע שעות. להיות נהג רכבת זו אחריות ואנחנו לא רוצים להגיע לתאונות כמו בספרד". עוד נמסר מהוועד, כי הבעיה לא התעוררה היום, וכבר זמן רב שעובדי הרכבת מקווים לשינוי בתנאי העבודה של הנהגים.

41 נהגי רכבת הודיעו על מחלה; "זו שביתה איטלקית"

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully