וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בתחנות הרכבת: "העומס רק יגבר בערב"

נוסעים שרצו להגיע מחיפה לת"א ולהיפך נאלצו להסתפק בשירות אוטובוסים חלופי, בשל השיפוצים ברכבת. "16 אוטובוסים עברו בלי לעצור כי אין מקום", אמר נוסע, "שוב אכזבו אותנו"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

62 אוטובוסים בלבד הוקצו על מנת לספק חלופה לאלפי האזרחים שאינם יכולים לנסוע בין חיפה לתל אביב באמצעות הרכבת – נוכח השיפוצים שהחלו היום (רביעי) ברכבת ישראל. אלא שעד מהרה התברר כי כמות האוטובוסים אינה יכולה לעמוד בעומס הנוסעים שביקשו לנסוע בקווים הללו, שעה שכל רכבת יכולה להכיל כאלף בני אדם. חברת "אגד", שסיפקה והפעילה את האוטובוסים עבור הרכבת, הבהירה כי העומס האמור היה צפוי.

"ידענו על זה מראש - אבל ההתנהגות היא מחפירה", אמר לוואלה! חדשות אלי שביקש לנסוע מתל אביב לחיפה. "אני נוסע חופשי חודשי כל שנה, כל יום - אבל לא מפצים אותנו על הזמנים, לא מפצים אותנו על כסף שכבר שילמנו". לדבריו, כמה נוסעים ביקשו את כספם בחזרה, אולם "הם לא מוכנים להחזיר כסף כשהם ידעו מראש שהם לא יוכלו לתת שירות, פשוט חוצפה". הנוסע הוסיף כי הוא ואחרים חיכו בתחנה אולם האוטובוס החלופי לא הגיע. "עמדנו בתחנה אחת ועכשיו שולחים אותנו לתחנה אחרת. כולם רצים, אני מאחר לעבודה, הילד מאחר לסבתא שלו, וככה אי אפשר".

פתיחת קו הרכבת בראשון לציון. דרור עינב
אין רכבות בין תל אביב לחיפה/דרור עינב

החל משעות הלילה ועד יום ראשון בבוקר הופסקה תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה ולהפך, בשל עבודות שדרוג הגשרים בנחלי חדרה, אלכסנדר ופולג. במסגרת המבצע יבוצעו בהם עבודות מקיפות, בהן החלפת קורות. רכבת ישראל הודיעה מראש על ההפסקה הצפויה, שמשמעה סגירת התחנות בבית יהושע, נתניה, חדרה-מערב וקיסריה-פרדס חנה. הנגזרת מכך היא שרכבות הנוסעים שייצאו מצפון הארץ – מנהריה ומחיפה – יסיימו את מסלולן בתחנת בנימינה, ומהכיוון השני – רכבות היוצאות מהדרום – באר שבע, אשקלון ומודיעין – יסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה. כחלופה הועמד לרשות הנוסעים שירות אוטובוסים על פי היקף הביקוש והעומס מתחנות מרכזית תל אביב, מסוף ארלוזורוב, חדרה ומרכזית חוף הכרמל בחיפה, בקווים ישירים בלבד. מדובר באוטובוסים פרטיים שהרכבת שכרה, ואגד אחראית על המערך - התפעול, הגבייה והכירטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"זה אף פעם לא נוח"

על אף הפרסומים, ונוכח העובדה שמדובר בימי החופש הגדול - אזרחים רבים מצאו עצמם תקועים, וזאת למרות האוטובוסים שניסו לספק לנוסעים אלטרנטיבה ראויה. "לקחנו בחשבון שיהיו עומסים ואין מה לעשות. ברור שיהיו עומסים אבל גם ברור שצריך לבצע את הסגירה. זה אף פעם לא נוח", אמרו בדוברות רכבת ישראל שם הבהירו כי הם התעקשו על 62 אוטבוסים אף שמ"אגד" ביקשו תחילה רק 45.

תור לאוטובוס בתחנה מרכזית חוף הכרמל חיפה, יולי 2013. שלומי גבאי
ממתינים לאוטובוסים חלופיים לרכבת בתחנת חוף הכרמל, הבוקר/שלומי גבאי

בתשובה לשאלה מדוע בחרו ברכבת לעשות את השיפוצים בגשרים דווקא בימי חופשת התלמידים מבתי הספר, כשאנשים רבים מבקשים לבלות עם ילדיהם ובני משפחתם בטיולים בארץ, אמרו מהדוברות כי גם אם הדבר היה נעשה בתקופה "רגילה" היו כאלה שמתלוננים.

"עכשיו אנשים לא ממהרים לעבודה"

"כרגע יש יותר שעות אור וזה נוח יותר כי אנשים בחופשה ולא בשגרה - הם לא ממהרים לעבודה. ככה לא פוגעים בהם – הם לא יאחרו לעבודה, ולנו מבצעית יש יותר שעות אור לעשות את העבודות. עדיף שננהל את השיחה הזאת על סגירה ועומסים מאשר על רכבת שנפלה מהגשרים הלא מתוחזקים", אמרו בדוברות. בדוברות הרכבת הוסיפו כי בתקופה פחות עמוסה אפשר היה לנסות ולהפעיל יותר אוטובוסים, אולם הבהירו כי "עכשיו אי אפשר. עמוס מדי".

אף שברכבת ציינו כי ביקשו יותר אוטובוסים, דובר "אגד", רון רטנר, ציין כי מדובר במענה מינימלי. לדבריו, "בקווים הפריפריאליים ובתחנות הביניים צפוי בשעות השיא עומס רב משום שמספר האוטובוסים מוגבל וכי היכולת לתת מענה נוסף מאוד מצומצמת בתקופת בין הזמנים, שמהווה את שיא הביקוש עבור הציבור הדתי והחרדי, נסיעות הנופש לאילת, ירושלים והגליל, ואירועי המכבייה, שצרכו את מרב שירותי ההסעות הפרטיים".

יורי, שביקש לנסוע צפונה יצא הבוקר מתחנת לוד. "לא ידעתי כלום על השיבושים. יצאתי הבוקר מלוד, ורציתי לנסוע לחיפה – אבל אז גיליתי שאין רכבות לשם", סיפר לוואלה! חדשות. "הרכבת עצרה בתל אביב, ואמרו שמביאים לנו אוטובוס שייקח אותנו לחיפה. הייתי צריך להיות בטכניון, איפה שאני עובד, ועכשיו אני מעוכב פה. אני ועוד כמה אנשים מחכים פה, מקווים שזה ייפתר מהר". דינה, שנתקעה אף היא בתל אביב סיפרה כי קשה למצוא את האוטובוסים לחיפה. "המודיעין לא יודע כלום. שאלתי. לא ידעתי מראש על השביתה, כלום. רק היום אני שומעת בחדשות. זה שיבש לי את היום. יש לי פגישות בעשר, אני כבר לא אהיה בעשר בחיפה".

"אכן תיגברתם את מערך האוטובוסים", כתב אחד הגולשים בעמוד הפייסבוק של הרכבת. "ספרתי מעל 16 שחלפו על פני התחנה בכביש החוף באולגה בלי לעצור כי אין מקום. שוב אכזבתם. נוסע באוטו". גולשת אחרת הוסיפה: "איזה דבר זה? דופקים את כולנו! כל יום אני נוסעת לעבודה בחיפה ועכשיו מה? הרבה פאקים קורים ברכבת ממש מעצבן".

תור לאוטובוס בתחנה מרכזית חוף הכרמל חיפה, יולי 2013. שלומי גבאי
"לא ידעתי מראש על השביתה, כלום"./שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully