וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשדוד לא מתרגשים מגילוי הפוליו: "אין חשש"

רמי שני

13.6.2013 / 0:26

למרות הודעת משרד הבריאות על כך ששרידים של הנגיף נמצאו במערכות הביוב בעיר ובקריית גת, התושבים לא מראים סימנים של לחץ. "אני לא מאמינה שיש בזה משהו מסוכן", אמרה תושבת

לאחר הודעת משרד הבריאות אמש (רביעי) כי נמצאו במערכות הביוב של הערים קריית גת ואשדוד שרידים של נגיף פוליו (הגורם לשיתוק ילדים), לא מפגינים התושבים באזור חשש גדול במיוחד. עידו אריאל, תושב אשדוד ואב לשני פעוטות, סיפר שההודעה על הימצאות הנגיף גרמה לו אומנם לדאוג מעט, אולם הוא סומך על הרשויות שיטפלו בנושא. "אני לא יכול להגיד שזה לא מלחיץ", סיפר. "גילו את זה במי הקולחין אבל החשש שלי הוא שהנגיף יעבור למי השתייה. אני מקווה שמי שאמור לטפל בכך עושה את זה ביעילות ובלי להזניח". אולם, נראה כי לא כל תושבי העיר נלחצו מדבר הימצאות הנגיף. "זה לא ממש גורם לחשש", אמרה ברוגע מוכרת בחנות מכולת בשכונה מרכזית בעיר. "אני לא מאמינה שיש בזה משהו מסוכן".

ילדה מקבלת טיפול רפואי נגד פוליו. יוני 2013. AP
"זה לא גורם לחשש של ממש". ילדה מקבלת חיסון נגד פוליו בהודו/AP

עיריית אשדוד מצדה עדכנה את מערכות המידע שלה לציבור, והבהירה לתושבי העיר כי אין סיכון בצריכת מים באופן רגיל. נוסף על כך, גורמים רשמיים בעירייה הדגישו כי לא ניתנו הנחיות ממשרד הבריאות לשינוי התנהלות נוכח הגילויים. בקריית גת הבהירו גורמים בעירייה כי החשד של משרד הבריאות להימצאות חיידקי הפוליו הוסר בעקבות בדיקות נוספות שנערכו מטעם העירייה. אבנר כחלון, ממקורביו של ראש העיר טען כי בשל הבדיקות שביצעה העירייה לא הוצאו הנחיות לתושבי העיר להיערך לאפשרות התפרצות נגיף שמקורה בחיידקים אלו. יחד עם זאת, דוברת העירייה נשמעה מעט מסוייגת יותר, ומסרה כי יש להישמע להנחיות של משרד הבריאות לשכת הבריאות המחוזית בעניין.

מוקדם יותר אמש הודיע משרד הבריאות כי שרידים של נגיף פוליו (הגורם לשיתוק ילדים) נמצאו במערכת הביוב של הערים קריית גת ואשדוד בדרום הארץ. לפני כמה ימים נודע כי שרידי הנגיף נמצאו במערכת הביוב של רהט ובאר שבע, וכעת נראה, לפי ההודעה, כי הנגיף התפשט צפונה. עם זאת, הדגישו במשרד, עד כה לא נרשמו מקרים של תחלואה במחלה הקשה.

ממשרד הבריאות נמסר עוד כי תהליך השלמת החיסונים לכלל האוכלוסייה ברהט, שנועד לטפל במוקד התופעה, נמצא בעיצומו. משרד הבריאות ממליץ על הקפדה על שגרת החיסונים הניתנת בטיפות החלב לילדים עד גיל שש, בכל הארץ. כמו כן, נמסר כי על כלל האזרחים להקפיד על כללי ההיגיינה, במיוחד על נטילת ידיים לאחר יציאה משירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים לתינוקות. כמו כן, הדגישו שם כי אין צורך בהרתחת המים ביישובים, שכן הזיהום לא הגיע למערכת המים.

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully