וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: למה הזיזה הנשיאה את הסופר-קלאסיקו?

כריסטינה קירשנר חשבה על פיתרון יצירתי כדי למנוע מאוהדי הספורט השרופים של בוקה וריבר לצפות בכתבה מביכה, שטענה למעשי השחיתות שלה ושל בעלה. אך ההימור התברר ככישלון

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז דה קירשנר, שינתה את לוח הזמנים של ליגת הכדורגל בארצה, כדי למנוע מהאוהדים לצפות בתחקיר טלוויזיוני שהעלה האשמות חמורות בשחיתות כלפיה וכלפי בעלה המנוח.

התכנית "עיתונאות לכל" של התחקירן והעיתונאי חורחה לנאטה משודרת בארגנטינה זה כמה שבועות, ונמתחת בה ביקורת נוקבת כלפי הנשיאה קירשנר, שנבחרה לתפקיד ב-2007 אחרי מותו של בעלה, נסטור קירשנר, שהנהיג את המדינה מאז 2003. השבוע חגגו בארגנטינה עשר שנים לשלטונם הרציף של בני הזוג, ברקע קריאות לאפשר לקירשנר להיבחר לכהונה שלישית לתפקיד.

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר. AP
הנשיאה פרננדז. מנסה לזכות באהדת הציבור כדי לרוץ לכהונה שלישית/AP

בתכנית נטען כי בני הזוג נעזרו בחברות קש כדי להעלים מיליוני דולרים בבנקים בדרום המדינה. כדי למנוע מהקהל לצפות בתכנית, הוזז משחק הכדורגל החשוב במדינה, "הסופר-קלאסיקו", בין הקבוצות הפופולריות בוקה ג'וניורס וריבר פלייט, כך שישודר במקביל לתחקיר. אך על פי העיתון "לונדון טיימס", מרבית הצופים דווקא ויתרו על משחק הכדורגל, והעדיפו לצפות בתחקיר. יצויין כי בימים כתיקונם, המשחק זוכה לשיאי רייטינג בטלוויזיה, שכן כ-70% מתושבי המדינה מזוהים עם אחת משתי היריבות המרות.

בפרק האחרון של תכנית התחקירים, העיתונאי לנאטה טען כי אחד מעוזריהם של בני הזוג קירשנר סילק לאחרונה "שק מזומנים" מביתם לשעבר. לטענת התחקיר, מדובר בכסף שמקורו בעסקאות מפוקפקות הקשורות למיזמים ציבוריים. אחד העובדים שהיה מעורב בשינוע הכסף תיעד את ההעברה.

אוהדי בוקה ג'וניורס. רויטרס
אוהדים של קבוצת בוקה ג'וניורס. עם כל הכבוד לקבוצה, הנשיאה יותר מעניינת/רויטרס

קירשנר הצליחה לחלץ זמנית את ארגנטינה ממשבר כלכלי חמור, אך שלטונה התאפיין בפגיעה בזכויות האדם ובעלייה בשיעורי העוני. מבקריה טוענים כי היא מושחתת, מנהלת את המדינה תוך דיכוי מתנגדיה, ומגבילה את חופש העיתונות.

בשנה האחרונה זינקה האינפלציה בארגנטינה ל-10%, בעוד שכמה אנליסטים טוענים ששיעורה האמיתי הוא פי שלושה מכך. המצב הכלכלי שב להיות כה גרוע, עד שקירשנר הקפיאה את מחירי המזון ואסרה על מכירת דולרים אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully