וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות מחריפה: רוסיה חשפה את ראש הסי-איי-אי במוסקבה

בצעד חריג, חשף שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה את זהותו של ראש ארגון הריגול האמריקני במוסקבה, בטענה ש"נחצה קו אדום". בתחילת השבוע סולק דיפלומט אמריקני בחשד לריגול

מחריפה המתיחות בין שתי המעצמות: שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, הפ.ס.ב, חשף אמש את זהותו של ראש שלוחת הסי-איי-אי במוסקבה. לפי כמה דיווחים מדובר באדם בשם סטיבן הול. בהודעה רשמית שיצאה מארגון הביטחון הרוסי הואשמו האמריקנים ב"חציית קו אדום", ונטען בה כי ארגון הריגול האמריקני פועל לגיוס סוכנים ומרגלים מארגוני הביון הרוסיים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בפגישה עם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין. מוסקבה, 2009. AP
היחסים בין המעצמות ממשיכים להיות מתוחים. פוטין ואובמה/AP

בשגרירות האמריקנית במוסקבה סירבו להגיב לנושא, אולם סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", דיווחה כי שירות הביטחון הרוסי הזהיר את שלוחת הסי-איי-אי במוסקבה כבר באוקטובר 2011. "במידה שימשיכו האמריקנים בפעולותיהם הפרובוקטיביות לגייס סוכנים משירותי הביון של רוסיה, נפעל באופן דומה", נכתב בתלונה שהוגשה לראש הסי-איי-אי בבירת רוסיה, שעומד במרכז הפרשה החדשה.

בתחילת השבוע: דיפלומט אמריקני נעצר בחשד לריגול ברוסיה

מדובר באירוע חריג שמצטרף למעצרו וסילוקו השבוע של ראיין פוגל, עובד השגרירות האמריקנית במוסקבה, שלטענת גורמים ברוסיה פעל לאיסוף מידע אודות האחים טמרלאן וג'וחאר צארנייב, שנאשמים בביצוע הפיגוע בבוסטון בחודש שעבר.

דיווח ביומון הרוסי "קומרסנט", הידוע בקשריו עם גורמי ביטחון ועם משרד החוץ ברוסיה, קשר את פעולותיו לכאורה של פוגל למשלחת אמריקנית שיצאה בחודש שעבר בתיאום עם הרשויות הרוסיות למחוז דאגסטן, שם גדלו האחים צארנייב, במטרה לחקור את הפרשה. בעקבות האירוע זומן שגריר ארצות הברית במוסקבה, מייקל מק'פאוול, לשיחת הבהרה במשרד החוץ הרוסי.

לפי שירות הביטחון הרוסי, בחיפוש שנערך בביתו של פוגל נמצאו תחפושות מגוונות הכוללות פאות ומשקפי שמש. כמו כן נמסר על ידי הפ.ס.ב כי פוגל החזיק "ציוד טכני מיוחד" וניסח הוראות לגיוס אזרחים רוסים. לפי אחד המסמכים שנתפסו בביתו, הוצע למגויס פוטנציאלי תשלום בסך 100 אלף דולרים עבור ראיון, וכן מיליון דולר בשנה בתמורה למסירת מידע עבור הרשויות בארצות הברית. עוד עולה מהמסמך כי המגויס הפוטנציאלי התבקש לשלוח דואר אלקטרוני לחשבון של גוגל ולהמתין שבוע למענה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully