וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10,000 הפגינו בתל אביב, עימותים נרשמו ברמת גן

כתבי וואלה! חדשות

12.5.2013 / 0:02

אלפי אזרחים הפגינו נגד הגזירות של שר האוצר לפיד בתל אביב, חיפה וירושלים. מפגינים ברמת גן התעמתו עם שוטרים ליד בית סילבן שלום. שלושה נעצרו. "אין עתיד עם ביבי ולפיד"

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

הניסיונות של שר האוצר יאיר לפיד לשכך את עוצמת ההתנגדות הציבורית לגזירות הכלכליות שיזם באמצעות מתן ריאיונות לכלי התקשורת בסוף השבוע, לא הצליחו להניא רבבת אזרחים מלצאת אמש (שבת) לרחובות ולהפגין נגד הקיצוצים שצפויים להיכלל בתקציב המדינה לשנים 2014-2013.

אלפים הפגינו בתל אביב נגד הגזירות הכלכליות. דרור עינב
כ-10,000 מפגינים צעדו בתל אביב/דרור עינב

כ-10,000 בני אדם התאספו בכיכר הבימה בתל אביב, וקיימו צעדת מחאה נגד הגזירות הכלכליות. שלושה בני אדם נעצרו - אחד בהפגנה ברמת גן ושניים נוספים בתל אביב. באזור שדרות רוטשילד הורגש עומס תנועה. גם ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן חסמו כמה מאות מפגינים את צומת עלית, סמוך למתחם הבורסה. במקום התפתחו עימותים בין השוטרים לבין המפגינים, שחסמו את הכניסה לרחוב שבו מתגורר שר האנרגיה סילבן שלום. במהלך המאבק בין הצדדים נעשה שימוש בגז פלפל. מהמשטרה נמסר כי לא היא שעשתה שימוש בגז.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנת המחאה החברתית בתל אביב, 11 מאי 2013. דרור עינב
ההפגנה בתל אביב, הלילה/דרור עינב

לאחר העימותים החלו מאות המפגינים לצעוד לעבר כיכר הבימה. הם קראו קריאות כמו "אין עתיד עם ביבי ולפיד", "הון-שלטון-עולם תחתון" ו-"העם דורש צדק חברתי". מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, ליווה אותם בצעדתם. ברחוב קינג ג'ורג' בעיר התאספו מפגינים סמוך למצודת זאב וקראו קריאות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גם ברחוב אבן גבירול נרשמו עימותים, כשלאחר חצות החלו כ-300 מפגינים לחסום באופן חלקי את הרחוב, ליד פינת רחוב מרמורק, וסירבו לבקשת השוטרים לעלות על המדרכה.

עימותים עם מגפינים סמוך לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
מפגינים ברמת גן חסמו את רחוב ז'בוטינסקי/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך לבית שר האוצר לפיד ברמת אביב ג' התאספו מפגינים ספורים בלבד, חברי איגוד מורי הדרך, שמחו נגד הכוונה להחיל מס ערך מוסף על תיירים בישראל. לטענתם, המהלך יפגע פגיעה אנושה בתיירות ויוביל להפסד של 1.5 מיליארד שקלים לכלכלה הישראלית.

פעילים מפגינים נגד ייצוא הגז מחוץ לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
פעילים מפגינים נגד ייצוא הגז מחוץ לביתו של השר סילבן שלום/יותם רונן

גם בערים הגדולות האחרות נרשמו פעולות מחאה. במרכז חורב בחיפה התכנסו כ-200 פעילים חברתיים, ואלה הפגינו נגד תכנית הקיצוצים של שר האוצר. במקום התפתחו חילופי דברים בין אחד המפגינים שנשא דגל ישראל לבין מארגני ההפגנה, לנוכח החלטתם שלא לשאת אף דגל במהלך ההפגנה.

בירושלים צעדו מפגינים מגן הסוס לעבר בית ראש הממשלה. אלה קראו "עבדים? בני חורין!" ו-"פוליטיקה חדשה זה לא תקציב גזירות ישנות". גם באשדוד התקיימה הפגנה בגן העיר, שבה קראו המארגנים לשר האוצר "לקחת מהטייקונים במקום מהמעמדות המוחלשים ביותר - פועלים ופועלות, קשישים וקשישות".

פעילי המחאה נגד הגזירות נאספים בתל אביב. דרור עינב
מפגינים נערכים להפגנה בתל אביב, אמש/דרור עינב

אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנה בתל אביב, אמר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות: "אנחנו רוצים שהטייקונים ישלמו ויחזירו את משאבי הטבע לידיים שלנו. אנחנו רוצים שחברת טבע תתחיל לשלם מסים, שיכניסו לקופת המדינה. הממשלה הולכת להחליט שאת הגז הישראלי אפשר לייצא כדי שהטייקונים ירוויחו. הגז הזה יכול לשלם את הגירעון".

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), שהגיעה להפגנה בכיכר הבימה, אמרה לוואלה! חדשות כי אנו רואים עכשיו את המשכה של תסיסה חברתית. "הציבור לא טיפש והוא יודע כשהמדיניות מובילה לכיוון לא נכון", אמרה זנדברג. "אמנם השרים הם חדשים אבל הכיוון שהולכים בו הוא ישן. הסדרי הגז, התספורות, הגזירות החדשות - הכל חלק מהתסיסה". לדבריה, "צריך להחליף את הממשלה הזאת. אם נבחרה ממשלה שלא משרתת את הציבור, במוקדם או במאוחר היא תתחלף".

דפני ליף. דרור עינב
דפני ליף, ממובילי המחאה החברתית ב-2011, הגיעה להפגנה בתל אביב/דרור עינב

ח"כ דב חנין (חד"ש), שהשתתף בהפגנה בתל אביב, אמר במשדר של וואלה! חדשות כי נתניהו ולפיד חשבו שהמחאה החברתית מאחורינו. "מבחינתנו - היא לפניהם", הדגיש. "מי שמכריז מלחמה על העם ימצא את העם מולו. במקום לקצץ בקצבאות הילדים, ברווחה, באדם העובד - צריך לקחת את הכסף מהמקום שבו הוא נמצא באמת. לעצור את ביזת משאבי הטבע, למסות באמת את הטייקונים, לבנות דירות בישראל ולא בהתנחלויות".

ח"כ איציק שמולי (העבודה), ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011, מתח ביקורת על התכנית הכלכלית של שר האוצר שלדבריו תפגע קשות באדם העובד ותרמוס עד דק את השכבות החלשות: "כדי לבלום אותה ננהל מאבק עיקש ומשותף גם ברחובות וגם במסדרונות הכנסת. הישראלים אינם מצפים משר האוצר שלהם להיות סוציאליסט, אבל גם לא פופוליסט - אלא פשוט לקיים את מה שהבטיח עד לפני שבוע".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה), עמיתתו של שמולי, הוסיפה: "מרגש להיות פה בין אלפי אזרחים שדורשים תקציב הוגן לכלל החברה הישראלית, ולא רק לקומץ קטן של בעלי הון. הציבור הזה מסביר ללפיד איפה הכסף - לא כאן. מרגש לראות שמה שהתחיל מקומץ של אוהלים ברוטשילד הופך למאבק ארוך ומשמעותי על העתיד שלנו, מאבק שהיום יש לו גם כוח פוליטי. נמשיך להילחם מהרחובות ומהכנסת, עד שנצליח".

פעילים מפגינים נגד ייצוא הגז מחוץ לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
"אין עתיד עם ביבי ולפיד". מפגינים בתל אביב/יותם רונן

ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה במשדר מיוחד של וואלה! חדשות כי שר האוצר לפיד "קשוב יותר מאשר שר האוצר הקודם". לדבריה, "הקיצוצים הם בלתי אפשריים, אך לצערי אנשים הם אדישים". איש יחסי הציבור רן רהב, אמר: "נכון לעכשיו לא רואים הרבה אנשים ברחובות, אך זה לא אומר שאין כעס בקרב האזרחים. אם יש זוג צעיר שרוצה לשפר דיור אבל צריך להוסיף עשרות אלפי שקלים – אין על זה כפרה".

פעילים מפגינים נגד הגזירות בתל אביב. דניאל בוק
פעילים מפגינים נגד הגזירות בתל אביב/דניאל בוק

פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, אמר במשדר כי הממשלה "ממשיכה זו השנה הרביעית ברציפות או החמישית לחולל מתקפה על כוח הקנייה של מעמד הביניים והשכבות החלשות. אסור להגן על מדיניות שממוטטת את מעמד הביניים. זה סגנון שמפקיר את מעמד הביניים. הממשלה הזו מביאה את המשק למיתון. כשהמשק עוד צמח הזהרנו מהמדיניות הזאת. הגענו למיתון, והמשך המדיניות לפי התוכנית הכלכלית ההזויה תביא את המשק לסף קריסה, הפוך ממה שלפיד אומר".

"לפיד מנסה להפחיד"

"אם עוצמים את העיניים מול מסך הטלוויזיה, אפשר היה לחשוב שזה ביבי מדבר - ולא לפיד", התייחס אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנות, להופעותיו של לפיד בכלי התקשורת בסוף השבוע. "מדובר באותם פתרונות ישנים, אותן הפחדות לא מבוססות. ב-2013 נתניהו ולפיד נמצאים בבעיה - אם בעבר ריקי כהן הייתה יושבת בבית ומתבאסת על התקציב, היום היא כבר יודעת מה יש בו, מה היה יכול להיות בו - ויוצאת לרחוב לשנות את זה", אמר גרין.

פעילים מפגינים נגד ייצוא הגז מחוץ לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
מפגין אחד נעצר בהפגנה ברמת גן/יותם רונן
פעילים מפגינים נגד ייצוא הגז מחוץ לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
ח"כ דב חנין בהפגנה בתל אביב/יותם רונן
הפגנת המחאה החברתית בתל אביב, 11 מאי 2013. דרור עינב
רחוב אבן גבירול נחסם באופן חלקי לזמן מה/דרור עינב
פעילים בתל באביב מפגינים נגד הגזירות הכלכליות. דרור עינב
מפגין בתל אביב/דרור עינב
עימותים עם מגפינים סמוך לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
מפגינים נגד השר סילבן שלום ברמת גן/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מחוץ לערים הגדולות נערכו אמש הפגנות נגד גזירות התקציב. בתחנת הרכבת בבנימינה התקיימה הפגנה עם צאת השבת. באזור העיר מודיעין הוזמנו האזרחים לצומת שילת להפגנה שמארגניה קראו לקהל הרחב: "גזירות כלכליות? מעמד הכספומט? כי סטטוס בפייסבוק זה לא באמת מחאה, בואו להשמיע קול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully