וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ישראל רוצה כאוס, אבל אנו לא ניגרר"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס למתיחות בשטחי הגדה המערבית בימים האחרונים ואמר כי "אנו רוצים שלום וחירות עבור אסירינו". על מות העציר בכלא אמר: "לא נעבור על כך בשתיקה"

כתבתו של יהושע בריינר; צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

על רקע המתיחות בשטחי יהודה ושומרון, אמר היום (שני) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ישראל "מנסה להביא לאי-שקט בשטחים, אך הפלסטינים לא ייענו לכך". בשיחה עם כתבים ברמאללה אמר אבו מאזן כי "הישראלים רוצים כאוס ואנו יודעים זאת, אבל לא ניתן להם. אנו רוצים שלום וחירות עבור אסירינו, ולא משנה כמה ינסו לגרור אותנו לתכניות שלהם, אנו לא ניגרר". אבו מאזן התייחס גם למותו של העציר הפלסטיני, ערפאת ג'רדאת, שנמצא מת בתאו בכלא מגידו בסוף השבוע. "איבדנו את ערפאת ג'רדאת שנעצר וחזר בארון קבורה ולא נעבור על כך בשתיקה", אמר יו"ר הרשות.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס של הליגה הערבית בקטאר. 9 בדצמבר 2012. רויטרס
"איבדנו את ערפאת ג'רדאת שנעצר וחזר בארון קבורה". אבו מאזן/רויטרס

היום נערכה הלווייתו של ג'ראדאת בכפר סעיר שבאזור חברון, בהשתתפות אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות. דגלי פלסטין ופתח הונפו במקום. בצעד חריג אישרה ישראל לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הלוויה תוך שהם חמושים, על אף שהמסע עבר בשטחי C, כולל על כביש 60. במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז בשם הזרוע הצבאית של פתח - "גדודי חללי אל-אקצא", הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז מאשים את ישראל בהריגתו של ג'ראדאת ומבטיח להענישה על "פשעיה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013. יותם רונן
גופתו של ג'רדאת בהלוויה, היום/יותם רונן

אתמול טען הרופא הפלסטיני שהיה נוכח ושותף בנתיחת הגופה של ג'ראדאת כי הוא מת כתוצאה ממכות ועינויים. יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, כדורא פארס, הוסיף כי הטענה של הצד הישראלי כי ג'ראדאת מת מאירוע לב התגלתה בנתיחה כלא נכונה.

מנגד, מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר כי "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין". לפי ההודעה, בנתיחה לא נמצאה עדות למחלה. "נראו שני דימומים בשריר, אחד בכתף ואחד בחזה ימין, היכולים להעיד על מאמצי החייאה. אין בממצאים ראשוניים אלה בכדי לקבוע את סיבת המוות", נמסר. בהודעת המכון נאמר כי הנתיחה בוצעה על ידי פרופ' יהודה היס, בנוכחות פרופ' ארנון אפק, ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות ובנוכחות הפתולוג הפלסטיני ד"ר סאבר עלול. לסיכום, נמסר כי "בשלב זה, בטרם קבלת ממצאי בדיקה מיקרוסקופית וטוקסיקולוגית, לא ניתן לקשור את סיבת המוות בממצאים שנתגלו בנתיחה".

הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013. יותם רונן
אלפים ליוו את ג'רדאת בדרכו האחרונה/יותם רונן
הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013. יותם רונן
הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully