וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן זמני: ליברמן ימונה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון

יו"ר ישראל ביתנו יעמוד בראש הוועדה עד לקביעת הרכבה הקבוע. גלאון התקוממה: "המינוי מעלה חשד ליכולת להלך אימים ולהפחיד עדים". גפני ימשיך זמנית בתפקיד יו"ר ועדת הכספים

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ימונה באופן זמני לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון בכנסת – כך קבעה היום (רביעי) הוועדה המסדרת של הכנסת. ליברמן ימלא את התפקיד שאותו מילא בכנסת הקודמת ח"כ רוני בראון (קדימה) אשר לא נבחר מחדש לכנסת. בנוסף למינוי של ליברמן, שהתפטר בחודש דצמבר מתפקיד שר החוץ עקב ההודעה על הגשת כתב אישום נגדו, הוחלט על מינויו הזמני של חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, בו כיהן גם בכנסת הקודמת. הוועדות הזמניות יפעלו עד להקמת ועדת כנסת קבועה שתבחר את הרכב הוועדות הקבועות.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה בפתח הדיון בוועדת החוץ והביטחון כי "מינוי ליברמן ליו"ר הוועדה עלול לשבש את משפטו הפלילי". גלאון ביקשה לעכב את מינויו של שר החוץ לשעבר ליו"ר הוועדה עד לקבלת חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, בשאלה האם המינוי עלול לפגוע בהליך המשפטי שלו שיחל ביום ראשון הקרוב. "המינוי של ליברמן לראשות הוועדה מעלה חשד ליכולת להלך אימים ולהפחיד עדים מקרב עובדי משרד החוץ שאמורים להעיד במשפטו", אמרה גלאון, שהצעתה לא התקבלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיע לראשות הוועדה כחודשיים לאחר שהתפטר מתפקיד שר החוץ. ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ אחמד טיבי מרע"ם-תע"ל התנגד למינוי ליברמן. "איך זה שחבר כנסת המואשם במרמה והפרת אמונים, שלא יכול לכהן כשר, יכהן בראשות ועדת חוץ וביטחון?", שאל. ח"כ זאב אלקין (הליכוד-ביתנו), אשר הציע את המינויים של ליברמן וגפני, השיב כי "יש תקדים לכך במינוי חבר הכנסת צחי הנגבי". טיבי ענה באירוניה כי "צריך לקבוע בתקנון הכנסת שרק חבר כנסת המואשם במרמה והפרת אמונים יכול לכהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון".

כתב האישום נגד ליברמן הוגש בחודש שעבר לבית משפט השלום בירושלים כשהעד המרכזי הוא מי שהיה סגנו - דני אילון. מדובר בכתב אישום מתוקן נגד ליברמן, שכמו גרסתו הקודמת, מייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין פרשת מינויו של השגריר זאב בן אריה, אולם תיאור העובדות באשר למידת מעורבותו הוחמר בעקבות עדותו של אילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully