וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מסוריה: "הלהבות מהפיצוץ נראו למרחקים"

31.1.2013 / 17:15

תושבי ג'מראיא, שם על פי פרסומים זרים תקפה ישראל שיירה שעשתה דרכה מסוריה ללבנון, סיפרו היום על ה"אדמה שרעדה" לאחר ששמעו פיצוץ עז במתקן הסמוך. סוריה תמחה בפני האו"ם

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"ישנו במיטה. לפתע שמענו טילים פוגעים במתחם. האדמה החלה לרעוד ורצנו למרתף", כך סיפרה היום (חמישי) אישה המתגוררת בקרבת ג'מראיא, שם על פי פרסומים זרים תקפה אתמול ישראל שיירה שעשתה דרכה מסוריה ללבנון. האישה, אשר לא הזדהתה, בשמה אמרה כי אינה יכולה לדעת בוודאות אם הפיצוץ שהעיר אותה משנתה היה בשל מתקפה אווירית.

אדם אחר, שקרוב משפחתו עובד במתקן המחקר בג'מראיא, הסמוך לגבול עם לבנון, סיפר כי מבנה בתוך המתחם גודר אחרי המתקפה, והלהבות נראו למרחק אחרי המתקפה. "נראה כי תריסר טילים בערך פגעו בבניין", סיפר האיש, שסירב אף הוא להזדהות.

מוקדם יותר זימנה סוריה את מפקד כוח האו"ם ברמת הגולן כדי למחות בפניו נגד ישראל, בעקבות הדיווחים על תקיפת צה"ל בדמשק. לטענתה, מדובר בהפרת הסכמי הפסקת האש שנחתמו ב-1974. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי גנרל איקבל סינגה, ראש אונדו"ף, זומן למשרדי משרד החוץ בדמשק.

שגריר סוריה בלבנון, עלי עבד אל-כרים איים היום כי לארצו יש "יכולת לתגובת פתע" בתגובה לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. לדברי עבד אל-כארים, הוא אינו יכול לחזות מתי תבוא התגובה, והגורמים המוסמכים יטפלו בהכנות לכך. גם סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדוליין אמר כי לתקיפה בסוריה יהיו השלכות משמעותיות על תל אביב - כך דיווחה "פרס.טי.וי" האירנית. הוא קרא למזכ"ל האו"ם באן קי-מון לנקוט צעד מעשי בעקבות התקיפה, והציע להנהגה הישראלית "לא להסתמך יותר מדי על סוללות הפטריוט שמוצבות באזור". גם שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, גינה את "המשטר הציוני" בעקבות התקיפה, וטען כי מדובר בהפרה בוטה של הריבונות של סוריה. ביום ראשון אמר עוזר בכיר למנהיג הרוחני העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, כי מתקפה בינלאומית על סוריה תיחשב כמתקפה על אירן ועל בנות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully