וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקאים: "ישראל הפציצה משלוח של טילים נגד מטוסים"

ב"וול סטריט ג'ורנל" העריכו הגורמים כי השיירה שנפגעה הייתה בדרכה מסוריה ללבנון. על פי דיווח נוסף, ישראל יידעה את ארה"ב טרם התקיפה. ה"טיימס": הושמד ציוד משבש GPS

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מטוסי הקרב הישראלים תקפו משלוח של טילים נגד מטוסים בתוך שטחה של סוריה – כך צוטטו היום (חמישי) גורמי ממשל אמריקאים ב"וול סטריט ג'ורנל". הגורמים מעריכים כי בתקיפה בפאתי דמשק נפגעה שיירת משאיות שנשאו טילי נ"מ מתקדמים מסוג SA-17, תוצרת רוסיה, שהיו מיועדים להגיע לידי חיזבאללה בלבנון. על פי דיווח נוסף ב"ניו יורק טיימס", ישראל יידעה את ארצות הברית טרם התקיפה.

בתוך כך, ה"טיימס" הלונדוני מדווח הבוקר כי לבד מטילים מתקדמים נגד מטוסים, השיירה שלכאורה הופצצה על ידי ישראל נשאה גם ציוד אלקטרוני שנועד לשבש את יכולת הניווט הלוויני (GPS) של מטוסים לא טייס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום התקיפה, לטענת הסורים, בג'מראיא בפרברי דמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך, דיווח העיתון הלבנוני "א-דיאר" כי בעקבות התקיפה העלו צבאות סוריה, לבנון וירדן כוננות. על פי הדיווח, הצבא הסורי העלה כוננות בגולן והורה ליחידותיו שם להתחלק ליחידות עוד יותר קטנות "כפי שעשה חיזבאללה בדרום לבנון". עוד דווח כי יחידות סוריות ויחידות של חיזבאללה הוצבו בגבעות כפר שובא ובחוות שבעא שבדרום לבנון. במקביל, דווח כי צבא לבנון הגביר את כוננותו לרמה 3 וצבא ירדן, שהגביר אף הוא את הכוננות, הציב משוריינות על הגבול המשותף ליד נהר הירדן.

אתמול שלל הצבא הסורי, הנאמן למשטרו הרופף של הנשיא בשאר אסד, את הדיווחים לפיהם מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו שיירה שנעה מסוריה ללבנון. "אנו חוזרים ואומרים שישראל תקפה מתקן שמטרתו היא חקר מדעי. זו הפרה בוטה של המרחב האווירי הסורי. לכולם ברור כעת שישראל היא זו שמפיקה את מירב התועלת מפעולות הטרור שמבוצעות בתוך סוריה ופוגעת בעם הסורי. היא מסייעת למדינות העוזרות לטרור, ובראשן טורקיה וקטאר", נכתב בהודעה מטעם צבא סוריה.

עוד נמסר בהודעה כי התקיפה נעשתה בתיאום עם המורדים, וכי היעד שהותקף הוא מרכז מחקר מדעי באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק, זאת לאחר שחוליות הטרור החמושות נכשלו בניסיונן להיכנס במהלך החודשים האחרונים אל המרכז ולהשתלט עליו. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו שני פועלים במרכז וחמישה נוספים נפצעו. "מטוסי הקרב הישראלים ביצעו את מתקפתם וגרמו לנזקים כבדים לרכוש. בנוסף, הם הרסו כליל את המבנה וכן מרכז לפיתוח כלי רכב ומוסך ששכנו בסמוך", נמסר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרכז המחקר", ארמון הנשיא והבירה הסורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, דווח אתמול בסוכנות הידיעות AP כי גורמי ביטחון רשמיים באזור אמרו שהתקיפה שביצעה ישראל בסוריה סמוך לגבול לבנון, נועדה לפגוע במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, נשאל בתדרוך היומי על הדיווחים בנושא תקיפה של צה"ל בשיירת נשק בגבול לבנון סוריה ואמר כי "אין לי שום תגובה על הדיווח. אני מפנה אתכם לממשלת ישראל לגבי פעולה שהם נקטו או לא". זאת, על רקע מדיניות שתיקה בירושלים והדרג המדיני, שנמנעים מכל התייחסות לתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully