וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכימאי והבלדר מבוליביה: נחשפה רשת הברחת סמים

20.1.2013 / 17:54

אזרחית בוליביה נעצרה יחד עם ארבעה חשודים נוספים, כשניסו להבריח ארצה קוקאין בשווי 11 מיליון שקל. במשטרה מרוצים מהתפיסה אבל מודים: "זה רק חלק קטן מהתופעה"

היום (ראשון) הותר לפרסום כי נחשפה רשת שלפי החשד עסקה בייבוא קוקאין מדרום אמריקה לישראל. בשבוע שעבר נעצרו בנמל התעופה בן גוריון שלושה אזרחי בוליביה, כשברשותם שבעה קילוגרמים של חומר החשוד כסם מסוג קוקאין. ביום חמישי האחרון נעצר בנתב"ג כימאי אזרח בוליביה, אשר על פי החשד הגיע לישראל כדי להפוך את החומר לאבקה, ונעצר. מאוחר יותר באותו יום נעצר ישראלי שמתגורר בבוליביה, בחשד שהוא זה שעומד בראש הרשת. מעצרם של החמישה הוארך בבית משפט השלום בתל אביב עד מחר.

חומר החשוד כסם מסוג קוקאין שיובא מדרום אמריקה לישראל, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
"הגיע מוסלק במזוודות בצורה מוצקה". החומר החשוד כסם/חטיבת דובר המשטרה

נתיב הקוקאין מדרום אמריקה לישראל אינו תופעה חדשה, ועל פי ההערכות לפחות פעם בשבוע נכנס בלדר את שערי נתב"ג, כשבכליו הסחורה היקרה. במשטרה עובדים בשיתוף פעולה עם מספר ממשלות באזור בניסיון להילחם בתופעה. לכן הביעו ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, אשר חוקרת את הפרשה, סיפוק בעקבות המעצרים. מעצר הבלדרים ביום חמישי שעבר התאפשר בעקבות מידע מודיעיני, ובלשי יחידת 747 של נתב"ג המתינו להם.

אצל אחד מהעצורים נתפס חצי קילו, אחת מהם נשאה בכליה 4.5 קילו וחשודה נוספת החזיקה שני קילו חומר החשוד כקוקאין. השלושה נלקחו לחקירה במשרדי הימ"ר, אותה מנהל פקד אבי גולדשטיין. במהלך החקירה התקבל מידע לפיו בימים הקרובים צפוי להגיע מבוליביה כימאי, אשר תפקידו להפוך את החומר, אשר הגיע מוסלק במזוודות בצורה מוצקה, לאבקה. כמו כן עלה שמו של תושב ראשון לציון לשעבר בן 60, אשר מתגורר בבוליביה ועל פי החשד הוא זה שמפעיל את הרשת.

"תוך כמה ימים הם יודו, הראיות שבידינו חזקות"

"איתרנו את השניים בבוליביה", מספר רב פקד רונן חכמון, ראש מחלק סמים בימ"ר. "חיכינו להם וביום חמישי הגיע לארץ הכימאי. תשע שעות לאחר מכן נחת החשוד הישראלי. ידענו מה היעד שלנו ועצרנו אותם באזור תל אביב". השניים נלקחו לחקירה, בה הכחישו את החשדות המיוחסים להם. אך לדברי רב פקד חכמון, "תוך כמה ימים הם יודו. הראיות שבידינו חזקות". מעצרם של שני החשודים הוארך בבית משפט השלום בתל אביב עד מחר, וכך גם מעצרם של החשודים בבלדרות.

ביחידה המרכזית במחוז תל אביב הביעו כאמור סיפוק מהמעצר ומתפיסת החומר, אשר שוויו בשוק הישראלי כ-11 מיליון שקלים. "מדובר בחומר טהור ביותר", ציין רב פקד חכמון. "את הכמות הזאת מערבבים בארץ באופן שמגדיל את כמותו פי ארבע. קילו של קוקאין נמכר בישראל בכ-400 אלף שקלים. מדובר בכמות יפה, אך זה רק חלק קטן מהתופעה, ואנחנו ממשיכים להילחם בייבוא הסמים מרום אמריקה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חומר החשוד כסם מסוג קוקאין שיובא מדרום אמריקה לישראל, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
"מדובר בכמות יפה, אך זה רק חלק קטן מהתופעה". עוד מהשלל/חטיבת דובר המשטרה

סנגורו של החשוד הישראלי, עורך הדין ולד בוסיס מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "החשוד מכחיש את החשדות. לטענתו אין לו כל קשר למיוחס לו, ואנחנו מקווים שהחקירה תסתיים במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully