וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: וינר עתר לבג”ץ לבטל ממצאי הדו"ח עליו

עוזר הרמטכ"ל לשעבר אף דרש כי המבקר יבחן מחדש את הממצאים שנוגעים אליו בחקירת הפרשה שהסעירה את המטכ"ל, ואשר דו"ח מסקנותיה צפוי להתפרסם ביום ראשון הקרוב

אלוף-משנה ארז וינר, לשעבר עוזר הרמטכ"ל, עתר היום (רביעי) לבג"ץ להורות למבקר המדינה לבטל את הביקורת האישית שמופנית כלפיו בדו"ח הרפז. בעתירתו, שהוגשה באמצעות עורך הדין עודד סבוראי, אף ביקש וינר להורות למבקר יוסף שפירא לבחון מחדש את החומרים שנאספו ונוגעים לו, שכן לטענתו דו"ח המבקר אינו הפורום לניהול החקירה. וינר טען כי עתירתו היא עקרונית, ועל קביעת המבקר השלכה ישירה על תפקוד הצבא והתמודדות של מפקדים עם פקודות בסיטואציות רגישות..

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עתר נגד הממצאים שקשורים לחלקו בפרשה. וינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דו"ח המבקר בפרשת הרפז יותר לפרסום ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00, לאחר שיימסר לידי המבקר באופן רשמי. הפרשה שהסעירה את מערכת הביטחון נחשפה בשנת 2010, לאחר שהתברר כי ישנו מסמך שמתאר לכאורה תכנית מגירה לקידום אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, לרבות רשימת מינויים צפויים וסדרת פעולות אפשריות לפגיעה בתדמיתו של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי.

חקירת המשטרה בפרשה נפתחה בעקבות תלונה של איל ארד, שלוגו משרדו הופיע על גבי המסמך. המשטרה קבעה נחרצות כי קציני המטכ"ל, לרבות אשכנזי ואנשי לשכתו של שר הביטחון אהוד ברק, לא מעורבים בכתיבת המסמך. האשמה הופנתה לעברו של סא"ל במילואים בועז הרפז, שאישר את החשד נגדו ולאחר מכן הכחיש את כתיבת המסמך. חקירת המשטרה התמקדה בחשד לזיוף, אך לא הצליחה לאסוף די ראיות כדי להעמיד לדין את הרפז.

תוקם ועדת חקירה ממלכתית?

הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף בני גנץ, כינה את הפרשה "פגר מסריח" וטען כי הסירחון על שולחן המטכ"ל לא יתפוגג עד שהפרשה תיחקר עד תום, ותענה על שאלת האחראי לכתיבת המסמך. מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, פתח בחקירה שהתמקדה בלשכותיהם של שר הביטחון ברק והרמטכ"ל דאז אשכנזי, והעלה פרטים שמרביתם פורסמו, באשר למערכת היחסים העכורה בין השניים.

בכירים במערכת הביטחון הביעו סקפטיות באשר לאפשרות שהדו"ח יסתום את הגולל על הפרשה, מאחר ששאלות רבות מרחפות באוויר, וזהותו של כותב המסמך והעומדים מאחוריו, טרם התבהרה. בשבוע שעבר אף נשמע יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, באומרו כי ממצאי הדו"ח חמורים וכי בכוונתו לכנס את הוועדה ולקרוא להצבעה בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתעמיק את בדיקת הפרשה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully