וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הישראלי בסיני: "לא מסגיר מדוע הסתנן"

ניר יהב

2.1.2013 / 12:10

על פי דיווחים במצרים, החוקרים מנסים לברר האם אנדריי פשניצ'ניקוב נעזר בסיוע מבפנים "לאור העובדה שהסתנן דרך שטח הררי". כמו כן, נשאל הצעיר מדוע צילם מתקנים ביטחוניים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

נמשכת חקירתו במצרים של הצעיר הישראלי אנדריי פשניצ'ניקוב, העצור במדינה מאז סוף השבוע. לאחר שדווח אתמול כי מעצרו הוארך ב-15 יום, חקירתו של פשניצ'ניקוב מתמקדת כעת בשאלה כיצד הסתנן למצרים ומדוע. לפי הדיווחים ממצרים, פשניצ'ניקוב נכנס למדינה דרך נקודת הגבול שמספרה 91 בטאבה, וחוקריו בחצי-האי סיני בודקים האם קיבל סיוע מתוך מצרים על מנת לחדור למדינה, "בעיקר לאור העובדה שהוא חדר מתוך אזור הררי שקשה לעבור דרכו".

אנדרי פשניצ'ניקוב. AP
מסר גרסה לפיה הוא חבר בארגון פרו-פלסטיני. פשניצ'ניקוב/AP

התקשורת המצרית מדגישה בהרחבה את עברו הצבאי של פשניצ'ניקוב וטוענת כי הוא נשאל בחקירתו גם מדוע צילם מתקנים ביטחוניים בתוך טאבה "למרות שהוא ידע שאסור לצלמם". לטענת גורמי ביטחון במצרים, עד כה לא הצליח פשניצ'ניקוב לספק לחוקריו סיבה טובה לכך שבחר להסתנן למצרים ולא להיכנס דרך מעבר הגבול כמו יתר התיירים. עוד טענו כי באחת מחקירותיו מסר פשניצ'ניקוב גרסה לפיה הוא חבר בארגון פרו-פלסטיני.

אתמול כאמור, החליטה הפרקליטות המצרית להאריך את מעצרו של פשניצ'ניקוב ב-15 יום נוספים על מנת להשלים את החקירה. גורם מצרי בכיר אמר אתמול כי פשניצ'ניקוב עדיין נחקר בסיני ולא הועבר לקהיר. לדבריו, פשניצ'ניקוב נמצא בחקירה בסיני ממנה עלה עד כה כי נכנס למצרים באופן בלתי חוקי. "הוא אומר דברים לא הגיוניים בחקירה", הוסיף. עוד טען כי מחקירתו לא עולה כי הוא מרגל: "הוא יועבר לקהיר רק אם יתברר שהוא מרגל ישראלי. כרגע אנו רואים בו מסתנן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לדברי אמו, סבטלנה פשניצ'ניקוב, אנדריי שב מצרפת לפני כחודש ותכנן להיפגש עם חבריו בקהיר. "הייתה לו בעיה עם קבלת הוויזה משגרירות מצרים, אך בסופו של דבר נתנו לו, וביום ראשון שעבר הוא נסע לאילת וניסה לעבור את הגבול כחוק", היא מספרת. לטענתה, בנה נעצר למרות שנשא מסמכים שאמורים היו לאפשר את מעברו למצרים. בהמשך סיפרה האם כי הרשויות במצרים לקחו מבנה את שני דרכוניו - הישראלי והרוסי - ושחררו אותו זמנית. "הוא התקשר בערב, ביום חמישי, ואמר שהוא יהיה כמה ימים באילת. למחרת התקשר ממצרים ואמר שהוא עצור ונמצא בטאבה".

עם זאת, לטענת האם, כשחבריו של אנדריי התקשרו אליו, מיקומו הנוכחי לא היה ברור. "ענו להם ואמרו שזה לא טאבה, זה רפיח. בחדשות לא אמרו כלום, אולי יש להם פקודה לא להגיד. חברים ניסו לפנות למשרד החוץ ושם סירבו לטפל בזה". סבטלנה סיפרה כי הבן מתגורר עמה ועם בעלה, וכי מדובר בפעיל שלום שמטייל רבות בעולם. "זה מסוכן מאוד, והוא נכלא כמה פעמים בגלל זה. אני לא יודעת איך לחיות, אני מתפללת כל הזמן. אני מוכנה לנסוע במקומו לשבת בכלא. אני מבקשת מהמדינה לעזור לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully