וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריתראי חשוד באונס אכזרי של בת 83 בתל אביב

31.12.2012 / 11:32

בן 20 חשוד שאנס קשישה ליד התחנה המרכזית במשך שעתיים וחצי. רק כשקרוביה הגיעו למקום, הצעיר נמלט. בהמשך הוא נעצר ונמצאה התאמת DNA. תיערך לו בדיקת HIV ומעצרו הוארך

עריכה: יאיר דניאל

אזרח אריתריאה חשוד באונס אכזרי של קשישה בת 83 בחצר ביתה, סמוך לתחנה המרכזית החדשה שבדרום תל אביב - כך הותר היום (שני) לפרסום. לפי החשד, האריתראי אנס את הקשישה במשך שעתיים וחצי. נמצאה התאמה מלאה לכאורה בין ה-DNA של החשוד לבין ממצאים שאותרו על גופה של הקשישה.

המשטרה, שבצעד חריג ומעורר ביקורת הוציאה בתחילה צו איסור פרסום גורף על הפרשה, ביקשה היום מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים - ונענתה באופן חלקי, ומעצרו יוארך עד ליום חמישי. הפרקליטות הודיעה כי תכין נגדו הצהרת תובע בכוונה להגיש כתב אישום בימים הקרובים. החשוד: לא זוכר את האירוע.

הארכת מעצר לארתראי המואשם באונס הקשישה בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
החשוד באונס בדיון על הארכת מעצרו/יותם רונן

המקרה המזעזע אירע ביום שישי שעבר, לפני כעשרה ימים. מהחקירה עלה כי החשוד המתין בחצר בית שבשכונת נווה שאנן. בסביבות השעה עשר בבוקר, כשעברה שם הקשישה שגרה בסמוך - הוא הסתער עליה, על פי החשד, ואנס אותה בצורה אכזרית, תוך שהוא מתעלם מזעקותיה ומתחנוניה.

בסביבות השעה 12 וחצי בצהריים הגיעו כמה מבני משפחתה של האישה לבקרה, והזדעזעו לגלות את החשוד בשעת מעשה. עוד בטרם הספיקו בני המשפחה ההמומים לפעול, נמלט החשוד מהמקום. הקשישה פונתה לבית החולים וולפסון בחולון, כשהיא סובלת מחבלות קשות ומדימומים. משטרת מרחב יפתח של מחוז תל אביב פתחה בחקירת האירוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זירת האונס בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
זירת האירוע, דרום תל אביב/יותם רונן

בבית החולים נלקחו דגימות מגופה של הקשישה במטרה לנסות ולאתר באמצעותן חשוד אפשרי. החוקרים מצאו כי ה-DNA שנאסף מתאים לזה של נתין אריתראי בן 20, אשר נעצר בעבר מספר פעמים בחשד לביצוע עבירות תקיפה ורכוש. מיד עם מציאת ההתאמה פעלה המשטרה על מנת לעצור את החשוד. בחקירתו הכחיש האריתראי כל קשר לאירוע. בימים האחרונים הוארך מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בתל אביב. המשטרה, שמיהרה להוציא צו איסור פרסום גורף על כל פרטי המקרה, לא הסירה אותו גם לאחר ששמה ידיה על החשוד ונמצאה התאמה של בדיקות הDNA - זאת על מנת לאפשר חקירה שקטה ומהירה הרחק מעיני הציבור.

שכונת נווה שאנן בה התרחש אונס הקשישה על ידי אריתראי, דצמבר 2012. בן קלמר
נווה שאנן, היום/בן קלמר

השופטת דורית רייך-שפירא ביקרה את המשטרה על ההחלטה לפרסם לבסוף כי מוצאו של החשוד מאריתריאה, מחשש לשלום הציבור. "ראוי היה שהיחידה החוקרת תיתן דעתה לשלום הציבור עם פרסום פרטי הפרשה החושפים את מוצאו של החשוד, עוד בטרם הוגש נגדו כתב אישום, כפי שעשתה זאת בישיבות הקודמות ובוודאי שראוי היה להימנע מבקשת להסרת הצו במעמד צד אחד" אמרה השופטת והוסיפה כי "ראוי שהחלטה זו תובא לפני מפקד אגף החקירות של מרחב יפתח על מנת שיופקו הלקחים הנדרשים".

בנוסף אמרה: "אתם לא יכולים לבוא לבית המשפט ולהוציא צו כל כך גורף, ואחר כך במעמד צד אחד לומר שאתם מוותרים על כך. לא הבנתי למה לא ניתן היה לפרסם את פרטי הפרשה כבר לפני כמה ימים".

בכירים במשטרה אמרו הבוקר כי "מדובר במקרה מזעזע" וכי יש בידם די ראיות להגשת כתב אישום. החשוד מצדו טען בדיון כי הוא לא זוכר את האירוע. מפאת גילה של הנאנסת, ומשום שלא ניתן לספק לה תרופה שגרתית שניתנת לנפגעות עבירה מינית, נשלח החשוד לבדיקת דם כדי לברר אם הוא נשא HIV.

מהמשטרה נמסר כי מדובר באירוע חריג ובדיד מאד שאין להסיק ממנו על כלל האוכלוסייה הזרה. עם זאת, בדרום תל אביב בכלל ובשכונת שפירא בפרט סובלים מאירועי אלימות רבים, ולאחרונה התפרסמו מקרי אלימות רבים בהם לקחו חלק נתינים זרים המתגוררים באזור. בין היתר זכורה התקיפה המינית של צעירה בערב יום העצמאות האחרון על ידי קבוצת עובדים זרים. ריבוי המקרים האלימים כלפי ישראלים הוליד שורת הפגנות סוערות מצד התושבים וקריאה לממשלה ולרשויות האכיפה להגביר את הפעילות באזור.

עדכון ראשון: 8:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully