וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על דברי בן-דהן: "נחשף פרצוף הבית הלאומני"

טל שלו ויהושע בריינר

30.12.2012 / 18:29

ח"כים בגוש המרכז-שמאל גינו את דבריו של הבכיר ברשימת הבית היהודי שיצא בראיון לוואלה! חדשות נגד נישואים חד-מיניים. הורוביץ: "בנט הוא ימין קיצוני שיסכן את חופש הפרט"

בקשת הפוליטית מתחו אחר הצהריים (ראשון) ביקורת חריפה על דבריו של הרב אלי בן–דהן, המשובץ במקום הרביעי ברשימת הבית היהודי לכנסת, שאמר כי נישואים חד-מיניים הם "מתכון לחיסול העם היהודי". "המסך הורם ונחשפו פרצופיהם האמיתיים של ד"ר בנט ומיסטר בן-דהן מהבית הלאומני", אמרה ח"כ אורית זוארץ (התנועה). "בנט מנסה להוביל תרגיל הסתוות בחסותו ייכנסו לכנסת אנשים קיצוניים שיובילו להתרחקות העם מן היהדות ולתהום ביחסי הדת והמדינה. ההתבטאות האחרונה של מר בן-דהן, איש האיחוד הלאומי, לגבי נישואים גאים היא המציאות שיקבלו המצביעים שיצביעו למען המתינות המלאכותית של בנט".

כאמור, מוקדם יותר אמר בן-דהן כי "כל פרופסור לסוציולוגיה יאמר לך שהיסוד האיתן של כל עם זה התא המשפחתי". בראיון לוואלה! חדשות אמר בן-דהן כי "אם ניתן לגיטימציה לתא שיוצר מציאות שאין לה המשך, שאדם בסופו של דבר פועל רק לטובת הדברים הרגעיים שלו, בלי ראייה לעתיד ובלי ליצור דור המשך - זהו מתכון לחיסולו של עם". לדבריו, אילו כולם בישראל היו במסגרת של נישואים חד-מיניים, "העם היהודי היה מתחסל".

ח"כ יואל חסון (התנועה) הגיב גם הוא בזעם לדברים. "דבריו הקשים של אלי בן-דהן הם רק קמצוץ של מחשבות המועמדים ברשימת הבית היהודי", הבהיר. "לא במקרה עיתונאי הוא שחושף את הדעות החשוכות של אנשי רשימת בנט, שמשאיר מועמדים בחושך כדי שלא להבריח מצביעים שחושבים שזה 'קול' להצביע לבית היהודי". לדבריו, "חשוב שהציבור ידע כי רשימת הבית היהודי היא רשימה ימנית קיצונית המסוכנת לעתידה של מדינת ישראל".

"הח"כים הדתיים משתמשים בהומואים הדתיים כשק חבטות"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תקף את הדברים אך אמר כי הם "אינם מפתיעים". לדברי הורוביץ, "לאחר דבריו הקשים של נפתלי בנט בשבוע שעבר נגד חופש בחירה בנישואים, מגיעה הכרזה קיצונית וחשוכה נוספת מכיוון מפלגה זו. בן-דהן חושף עוד טפח מעמדותיה הקיצוניות של מפלגת בנט וקורע את המסווה המתון כביכול על פניה". הורוביץ הוסיף כי "בנט מנסה לקרוץ לחילונים ולציבור החופשי, אך הוא ימין קיצוני שיסכן את חופש הפרט. דברי בן-דהן מעידים על בורות וניתוק מהמציאות כאשר רבבות זוגות מאותו המין מקימים תאים משפחתיים חמים ואוהבים".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה אמר בתגובה לדבריו של בן דהן כי "בנט ורשימתו מספקים מדי יום את הפנינה היומית, והפעם הגדיל לעשות בן דהן. הסיסמה של הבית היהודי טוענת ש'משהו חדש מתחיל' אבל מסתבר שהחדש הזה מריח קצת כמו ימי הביניים. מסתבר שברשימה של ההייטקיסט מרעננה מסתתרים לא מעט פנאטים וסהרוריים שהוחבאו עד עכשיו בארון".

ארגון הו"ד (הומואים דתיים) הגיב גם הוא לדברים. "ידוע כי על פי ההלכה נישואים חד מיניים אסורים ואנחנו כארגון אורתודוקסי מקבלים זאת כמובן. יחד עם זאת, במצב הקיים במדינת ישראל, שבו יש חוקים כגון ידועים בציבור והכרה בנישואי קפריסין, יש לבחון חקיקה אזרחית אשר לא מפרה את הסטטוס-קוו הדתי, אך יש בה כדי לאפשר מתן זכויות סוציאליות, חברתיות וכלכליות כגון ברית הזוגיות", אמר יו"ר הארגון הרב ירון יוסף.

הרב יוסף קרא לבן-דהן להקדיש את רוב זמנו לפעילות למען צדק חברתי, דאגה לאחר ולחלש ולרווחתם של כלל היהודים בישראל ובעולם. "מנהיגי העם היהודי לאורך הדורות שמו בראש מעייניהם את אחדות ושלמות העם כפי שעשו עם המושג תינוק שנשבה", אמר. "אנו קוראים לרב בן-דהן, לנפתלי בנט ולשאר הח"כים הדתיים מכל המפלגות להפסיק להשתמש בהומואים הדתיים כשק חבטות ולקיים דיון אחראי, מעמיק ורציני יחד איתנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully