וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות שוקלת להחמיר את האישום נגד ליברמן

גלעד גרוסמן

23.12.2012 / 21:15

מעדויות חדשות עולה חשד ששר החוץ לשעבר לא רק הסתיר את ההכרות עם השגריר בן אריה, אלא גם פעל לקידומו. "ייתכן שליברמן היה מעורב במינוי במידה העולה על זו שיוחסה לו"

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הסתעפות בפרשת ליברמן: כתב האישום נגד שר החוץ לשעבר אמנם אמור להיות מוגש בימים הקרובים - אולם הערב (ראשון) נודע כי עוד לפני שהדבר ייקרה, יזומן יו"ר ישראל ביתנו לחקירה נוספת במשטרה בעניין מינוי השגריר זאב בן אריה בו הוא מואשם במרמה ובהפרת אמונים. המשמעות העיקרית ממהלך זה היא שמצטמקת האפשרות לנהל משפט בזק שיסתיים עד הבחירות ב-22 בינואר, ושיידרש כנראה תיקון לאישום המקורי.

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי "לאור הפרסומים על כך שייתכן שליברמן היה מעורב במינוי השגריר בן אריה ברמה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום, הוחלט לחקור את הטענות החדשות נגדו". ההחלטה לקיים חקירה נוספת התקבלה למרות שבפרקליטות המדינה לא סברו שיש צורך בראיות חדשות כדי לבסס את כתב האישום עליו הוחלט. "בימים האחרונים חקרה המשטרה את חברי הוועדה ולפני החלטה סופית האם לתקן את כתב האישום הוחלט לאפשר לליברמן להגיב. חקירתו תתקיים בהקדם האפשרי, ולכן מתעכבת הגשת כתב האישום".

דעה: העיכוב באישום ליברמן - מפנה דרמטי בעלילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק ליברמן ממשיך להסתבך?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקירה הנוספת נדרשת בעקבות השלמות החקירה שביצעה המשטרה בקרב חברי ועדת המינויים של משרד החוץ שאישרו את מינויו של בן אריה לשגריר ישראל בריגה. חקירת המשטרה נועדה לברר האם ליברמן, או מישהו מטעמו, פנה אל אנשי הוועדה בדרישה להורות על מינויו של בן אריה לשגריר - לאחר שזה העביר לליברמן מידע אודות החקירה המתנהלת נגדו.

על פי ההערכה, אחת העדויות שנגבו מאנשי הוועדה ככל הנראה סיבכה את ליברמן בכך שנטען כי לא רק שלא דיווח על היכרותו עם השגריר, אלא אולי אף ניסה לקדם את המינוי. על פי ההערכות, ליברמן ייחקר בנוגע להתפתחות הזאת כבר השבוע.

כזכור, כתב האישום שגובש נגד ליברמן מייחס לו עבירת אי דיווח בכך שלא יידע את חברי הוועדה ואת הממשלה על כך שבן אריה העביר לידיו פרטים על חיקור דין שהמשטרה ביקשה לבצע בבלארוס במסגרת פרשת החברות שנסגרה. בפרקליטות סברו כי עצם העובדה שליברמן לא דיווח על המקרה, מצדיקה הגשת כתב אישום פלילי, אולם זימונו הצפוי של ליברמן מעיד כי ייתכן שיחול שינוי בעתיד בכתב האישום, וכתוצאה מכך צפוי עיכוב נוסף בהגשתו.

ליברמן דרש לעבור משפט מהיר בכדי להשלים את ההליך המשפטי בטרם הבחירות, כך שדרכו חזרה לתפקיד שר תהיה סלולה, בהנחה שההליך יסתיים ללא הרשעה או השתת קלון. כעת, לא ברור כיצד ישפיע המהלך על עתידו הפוליטי של יו"ר ישראל ביתנו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השגריר לשעבר בן אריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע המשיך ליברמן לטעון כי לא היה פסול במעשיו וכי גם היום לא היה פועל בצורה אחרת. "בדיעבד הייתי מתנהל אותו דבר בפרשת השגריר מבלארוס", אמר בריאיון לערוץ 2. הוא חזר על עמדתו לפיה לא ייחתם הסדר טיעון מול הפרקליטות. "אנחנו מחכים לכתב אישום. נלך לבית משפט ונברר הכל. ההכרעה תהיה בבית משפט, לא בהסדר טיעון. יש כל מיני שלבים שאוכל לדלג עליהם אבל בטח לא על שאלת הקלון", הוא אמר. אודות הדו"ח של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו אמר ליברמן: "אני חושב שמערכת המשפט אמונה על החוק, לא על המוסר. שהציבור יבחר".

ליברמן במתקפה על סיקור הפרשה שלו בתקשורת

ליברמן התייחס בכנס לסיקור התקשורת את פרשת החקירות שלו וכיוון את האש לערוץ 10: "מה שעושה ערוץ 10 זה סחיטה באיומים והפעלת לחץ בלתי סביר על כל מקבלי ההחלטות. כל אחד שמנסה להיות אובייקטיבי פשוט מאוים". ליברמן הוסיף ואמר: "אני אתן שתי דוגמאות לעיתונאים שקרנים. האחד זה העיתונאי המכובד ברוך קרא שהתראיין אצל לונדון וקירשנבאום. הוא אמר ש'אם כל מה שיישאר מתיק ליברמן זה רק פרשת השגריר, אני הראשון להגיד שאני חוזר מכל מה שאמרתי עליו, כל מה שהאשמתי אותו ואני אגיד שצריך לסגור את כל הפרשה'. אבל כשזה קרה, הבן אדם המשיך להתנפל. לא עלי, מילא עלי אני רגיל, אלא על כל המעורבים בפרשה באיומים בלתי מרומזים".

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully