וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הייתי נוהג באותה הדרך בפרשת השגריר"

בראיון לערוץ 2 אמר שר החוץ הפורש כי התיק בעניינו לא יסתיים בהסדר טיעון. "אנחנו מחכים לכתב אישום. נברר הכל בבית המשפט". על סגנו איילון: "אני לא מגרש אף אחד, יש סדר"

"בדיעבד הייתי מתנהל אותו דבר בפרשת השגריר מבלארוס" – כך אמר הערב (חמישי) שר החוץ הפורש אביגדור ליברמן, בראיון שהעניק לחדשות ערוץ 2. כמו כן אמר שר החוץ כי לא יהיה הסדר טיעון בפרשה. בפתח הראיון נשאל יו"ר מפלגת ישראל ביתנו על הדו"ח החמור שכתב היועץ המשפטי לממשלה בעניינו. "אני חושב שמערכת המשפט אמונה על החוק, לא על המוסר. שהציבור יבחר", הוא השיב.

אביגדור ליברמן בכנס התאחדות היזמים, דצמבר 2012. שלומי גבאי
ליברמן בכנס התאחדות היזמים, היום/שלומי גבאי

בהמשך נשאל ליברמן על הטענות לפיהן בתו מיכל קיבלה כסף מאיש העסקים רוברט מליקובסקי בניגוד לחוק. "גם זה לא נכון. היא לא קיבלה ממנו כסף", אמר ליברמן, שטען מצדו כי אין לדברים שום אחיזה, וכי בתו קיבלה את הכסף עבור עבודתה בחברה. באשר לאמירה כי רכש במהלך השנים חברים עשירים כמו איל ההון האוסטרי מרטין שלאף ואחרים, אמר ליברמן: "אני גם גאה בזה. בתור בנאדם שהגיע בלי כלום". הוא אמר כי אין בכוונתו להתנצל על החברים שרכש ברחבי העולם ועל הצלחתו. "הפשע הכי גדול זה שהצלחתי", ציין.

"עשרות אנשים מדברים בצורה ברורה ואומרים שאם יש פה בכלל עבירה, היא בטח לא בתחום הפלילי, אלא המשמעתי", טען ליברמן כשנשאל אם הוא מבין כעת מה היה פסול בהתנהלותו בפרשת השגריר לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה. הוא סירב להביע חרטה על כך שבן ארי המשיך לכהן כשגריר לאחר המקרה. "אני לא מעניש בנאדם שהוא איש אשכולות, נורמטיבי, מוערך על ידי כולם, על חולשה אחת, מעידה אחת ברגע של חולשה. אני לא חושב שהייתי צריך להתנהל אחרת".

"לא אדלג על שאלת הקלון"

ליברמן אמר גם כי בניגוד להערכות שונות שנשמעו, לא יהיה הסדר טיעון בעניינו. "אנחנו מחכים לכתב אישום. נלך לבית משפט ונברר הכל. ההכרעה תהיה בבית משפט, לא בהסדר טיעון. יש כל מיני שלבים שאוכל לדלג עליהם אבל בטח לא על שאלת הקלון", הוא אמר.

שר החוץ המתפטר הגיב בזעם לטענה כי הוא "אינו סלחן" וכי הוא מגרש אנשים, כדוגמת סגנו דני איילון, שהודח לאחרונה מרשימת המפלגה לכנסת. "אני לא מגרש אף אחד. אצלנו יש סדר ויש קבלת החלטות שקולה. יש לי משקל, אבל יש גם מוסדות פעילים", הוא אמר. שאלה אחרת שנראה כי העלתה את חמתו של ליברמן הייתה האם נעשה ניסיון כלשהו מצד פרקליטיו לדחות את הגשת כתב האישום נגדו. "אלה דברי בלע. אם תגיד את זה אני אתבע אותך בבית משפט. הם לא ביקשו לדחות, אלא להיפך. יש עיתונאים שחוזרים על אותו שקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המשטרה החלה בהשלמת העדויות בפרשת השגריר

אתמול התקיימה אצל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פגישה בהשתתפות ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ' שבסופה הוחלט להזמין את חברי ועדת המינויים של משרד החוץ לתשאול. זאת למרות שבפרקליטות סבורים כי החקריות שבוצעו עד כה מספיקות להגשת כתב אישום.

ככל הנראה החקירה, עליה פורסם הערב בחדשות 10, תעכב במספר ימים את הגשת כתב האישום. עם זאת, בפרקליטות ובמשטרה סרבו בנחרצות להתייחס הערב לנושא. על פי הדיווח בערוץ 10, המשטרה החלה היום בגביית העדויות של חברי הוועדה, באשר לשאלה האם ליברמן, או מישהו מטעמו פנה אליהם למנות את זאב בן אריה לשגריר ישראל בלטביה. במשטרה פנו גם ליושב ראש הוועדה, דני איילון, ובזמן הקרוב עדותו תיגבה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully