וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתיופים מתגייסים יותר מאחרים - ונתקלים בקשיים

20.12.2012 / 11:46

על פי אכ"א, אחוז הגברים בני העדה האתיופית המתגייסים לצה"ל הוא 81%, לעומת 67% באוכלוסייה הכללית. יותר ממחציתם נזקקים לסיוע ת"ש ובצה"ל מריצים כעת תכנית לשיפור שילובם

אגף כוח האדם של צה"ל מגלה כי אחוז הגברים בני העדה האתיופית המתגייסים לצה"ל גבוה משמעותית מאחוז הגיוס של הגברים באוכלוסייה הכללית בישראל. מכלל הבנים בישראל שמועמדים לשירות צבאי מתגייסים 67% בעוד 81% מהבנים בקרב העדה האתיופית מתגייסים לצה"ל ומספרם נאמד באלפים. עבודת מטה רחבה שבוצעה באגף כוח האדם מגלה כי על אף המוטיבציה הגבוהה, מזוהים בני העדה האתיופית עם אחוז גבוה של ליקויי שירות הכוללים עריקות, נפקדות, ריצוי עונשים ממושכים בכלא, ושיעור נמוך של יציאה לקורסי פיקוד וקצונה. עקב הנתונים שהתגלו בדו"ח, בצה"ל החליטו לבחור יותר מ-200 קצינים בדרגות רס"ן וסא"ל שיהפכו למנטורים עבור בני העדה האתיופית בצה"ל במסגרת מאמץ לשיפור השילוב של החיילים בשירות הסדיר.

אימוני הסתיו של חטיבת הצנחנים. אסי מידן, דובר צה"ל
החלה תכנית הרצה של קורסים יעודיים לקרביים ותומכי לחימה/דובר צה"ל, אסי מידן

העלייה מאתיופיה בשנת 1984 הניבה עד היום רק שלושה קצינים בדרגות סגן אלוף, על אף ששיעור הגיוס של הגברים לצה"ל גבוה משמעותית מחלקם בחברה הישראלית. ראש אגף כוח האדם, אלופה אורנה ברביבאי, החליטה להרכיב תכנית מיוחדת בסיוע קצין חינוך ראשי תא"ל אלי שרמייסטר שתכלול קורסי הכשרה ייחודיים שיסייעו למתגייסים בהכרת הצבא והמדינה וירככו את ההסתגלות לשירות הצבאי, מערכות מיון שונות, וקבוצת מנטורים, אשר לא תחליף את המפקדים אך תסייע בשיפור הביטחון העצמי של החיילים. בחודש האחרון כבר החלה תכנית הרצה של קורסי ההכשרה, כאשר בני נוער המיועדים לתפקידים קרביים, תפקידים תומכי לחימה, ותפקידים בעלי מקצועות איכותיים משתתפים בהם תוך כדי השירות. חלק מהמתגייסים ממשיכים את הקורסים גם תוך כדי השירות.

"נזהרים מאוד שלא לתייג אוכלוסייה שלמה"

קצין בכיר באגף כוח האדם הדגיש בשיחה עם וואלה! חדשות כי התוכנית נשענת על מחקרים סוציולוגיים. "למעלה מ-50% מכלל המתגייסים בני העדה האתיופית מקבלים סיוע ת"ש ברמות שונות בשיעור גבוה מאוד משאר האוכלוסייה", הסביר. "יש לנו מספר מטרות שכוללות הכנה לגיוס צבאי, טיפול רחב בתנאי השירות, צמצום הנשר, הכשרות מפקדים כדי למנוע סטריאוטיפים ומינוף הביטחון העצמי. החברה הישראלית לא השתחררה מסטיגמות של צבע העור".

"יש מבני העדה האתיופית שאינם זקוקים לסיוע מיוחד והם כמעט בכל מקום בצבא כולל בסיירת מטכ"ל. אבל יש כאלה שחייבים לשפר את השרידות שלהם בצה"ל", אומר הקצין הבכיר. במסגרת הפרויקט החדש, כאמור, ייבחרו 200 המנטורים, מרביתם קציני אכ"א בכירים, שיוצמדו לחיילים בני העדה. "אנחנו רואים במנטור מעין חונך וכתובת לכל בעיה בכל מיני תחומים", אמר הקצין הבכיר, "המנטורים יעברו השתלמות על ידי אנשי אקדמיה ובעלי מקצוע כדי להיות מוכשרים למשימה ולשם כך הוקם מדור שילוב יוצאי אתיופיה. אנחנו נזהרים מאוד כדי לא לתייג אוכלוסייה שלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully