וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימת המתנחלים" במשרד הביטחון פורש מתפקידו

18.12.2012 / 10:57

איתן ברושי, יועצו של ברק לענייני התיישבות, היה אחראי להריסת מבנים בהתנחלויות. הוא עוזב מחשש לניגוד עניינים בעקבות התמודדותו על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית

איתן ברושי, היועץ לענייני התיישבות של שר הביטחון אהוד ברק, מסיים את תפקידו בעקבות החלטתו להתמודד על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית. ברושי, המכהן בתפקיד מאז 2007, היה אחראי על ניהול המשא ומתן מטעם משרד הביטחון מול נציגי המתנחלים בנושא ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הוא נחשב ל"אימת המתנחלים" כיוון שנתפש כאיש שמאל אשר היה אחראי על הקפאת הבנייה בהתנחלויות וכן פינוי והריסת מבנים במאחזים בלתי חוקיים.

בחודש יולי 2012 טען ברושי במהלך דיון באחת מוועדות הכנסת כי נחקר חשד לפיו מסמכים שהציגו מתנחלים המתגוררים במגרון, המאשרים כי רכשו כ-70% מאדמות המאחז מפלסטינים, זויפו או הושגו בדרכי מרמה. בשבוע שעבר פנה ברושי לנציבות שירות המדינה בבקשה לבחון ניגוד עניינים, כיוון שהחליט להתמודד על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית, במקביל לעבודתו במשרד הביטחון. הסוגיה הועברה לידי היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי, שקבע כי על ברושי לסיים את תפקידו כבר בימים הקרובים ולצאת לחופשה. גורמים מסרו לוואלה! חדשות כי ברושי חש בטוח בזכייתו בתפקיד, כיוון שעד לפני כמה ימים הוא היה המתמודד היחיד על תפקיד המזכ"ל. לאחר שחבר הכנסת לשעבר, אבשלום וילן, הצטרף למרוץ על התפקיד, ברושי החליט לנהל קמפיין לבחירתו.

פינוי המבנים במגרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
פינוי מבנים במגרון/דרור עינב

גורם המצוי בפרטי הפרשה אמר אמש כי "ברושי צריך לפרוש מידית מהתפקיד, כדי שלא יראה למראית עין שהוא משתמש במשאבי משרד הביטחון לצורכי תעמולה. כבר עכשיו מתנהל קמפיין למענו בפייסבוק". גורם ביטחוני אישר אמש כי הציוד במשרדו של ברושי נארז והוא אמור לפנות אותו עד סוף השבוע הקרוב. בנוסף ליועץ המשרד לענייני התיישבות, בלשכת שר הביטחון ישנם בעלי תפקידים נוספים הבוחנים את עתידם לאור החלטת אהוד ברק לפרוש מהחיים הפוליטיים.

מלשכת שר הביטחון, אהוד ברק, נמסר כי "איתן ברושי פנה ליועץ המשפטי למערכת הביטחון לאחרונה וביקש לקבל הנחיות כיצד לפעול, בעקבות החלטתו להתמודד על תפקיד מזכיר התנועה הקיבוצית. הסוגיה הופנתה לאנשי נציבות שירות המדינה ואלה הציעו בימים האחרונים כי היועץ המשפטי למערכת הביטחון ייתן הנחיות בנושא. עם תחילת ההתמודדות, שהחלה לפני כמה ימים, הודיע איתן ברושי על רצונו לפרוש מתפקידו במשרד הביטחון, לא יאוחר מסוף שנה זו, וזאת בכדי להתמודד בבחירות. בנסיבות אלו, הנחה היועץ המשפטי כי עד לפרישתו, ישהה ברושי בחופשה. שר הביטחון הודה לברושי על פועלו במשרד הביטחון ואיחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully