וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות מפגינות מול משרד האוצר: "לא נישבר"

מאות מפגינים בירושלים קוראים לראש הממשלה להביא לסיום סכסוך העבודה, ביומה ה-15 של השביתה. "העם דורש כסף לבריאות", זעקו. משרד האוצר הודיע כי המשא ומתן יחודש בצהריים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

מאות אחיות מפגינות היום (שני) מול משרד האוצר בירושלים, ביומו ה-15 של שביתתן. "מתייחסים אלינו כמו למכוניות; קודם שוטפים ואחר כך מסבנים. לא נישבר", זעקו המפגינים, שקראו לראש הממשלה: "ביבי תתעורר, האחיות שוות יותר" ו-"העם דורש כסף לבריאות". מוקדם יותר הבוקר הודיע משרד האוצר לבית הדין הארצי לעבודה המשא ומתן עם האחיות יחודש בשעה 14:00, וכי אין בכוונת המשרד לערער על ההכרעה שלא להוציא להן צווי מניעה. אתמול הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין נציגי האוצר והסתדרות האחיות, שממשיכות לעבוד במתכונת שבת.

הפגנת אחיות מול משרד האוצר, דצמבר 2012. עומר מירון
המשא ומתן יחודש בצהריים, התוצאה תהיה שונה? האחיות מפגינות מול משרד האוצר, היום/עומר מירון

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תקפה היום את מה שכינתה "התעלמותו של נתניהו מהאחיות", ואמרה כי זה דפוס מוכר אצלו בכל הנוגע למאבקי עובדים. "גם לפני כשנה וחצי, בשביתת הרופאים האחרונה, החל נתניהו להקשיב לרופאים רק אחרי שיו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, פתח בשביתת רעב והחל מתוך ייאוש לצעוד לירושלים", אמרה יחימוביץ'. "רק אז נאות להביט בעיניהם של החולים ושל הרופאים ונכנס לתמונה". יחימוביץ' קראה לראש הממשלה לדון עם האחיות מיד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"לא רק שאין התקדמות במשא ומתן - יש נסיגה"

שביתת האחיות נמשכת גם היום לאחר שטרם נמצא פתרון לסוגיות העקרוניות במשא ומתן, והפערים מול האוצר נותרו גדולים. השביתה כוללת היום גם את שרותי בריאות כללית, שהוחרגו ממנה בימים האחרונים. לאחר הדיון בבית הדין לעבודה, אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי "לא רק שאין התקדמות במשא ומתן - מבחינת האחיות יש נסיגה. במקום לפתור את המחסור הקשה באחיות ואת העומס הכבד שהן נוטלות על כתפיהן, בעקבות המחסור מבקש האוצר להעמיס עליהן עוד שעות נוספות ומשמרות". לדבריה, "אין פלא שהוא פונה פעם אחר פעם לצווי מניעה כי בתפיסתו הוא רואה עבדים ולא עובדים במערכת הבריאות. לא ניתן להעמיס על האחיות ,שממילא קורסות תחת הנטל, עוד עבודה נוספות".

הפגנת אחיות מול משרד האוצר, דצמבר 2012. עומר מירון
"העם דורש כסף לבריאות", זעקו המפגינים. הפגנת האחיות מול משרד האוצר, היום/עומר מירון

אמש נפגשו שוב נציגי הצדדים בלשכת נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד, לפגישת עדכון. בתום הפגישה הוחלט כי משרד האוצר יודיע בבוקר לבית הדין האם המשא ומתן יימשך או שהמדינה תבקש מנשיאת בית הדין לדון בערעור על אי הוצאת צווי מניעה לאחיות. "הצעתנו כוללת העלאת שכר משמעותית לכלל האחיות וכן תוספות ייחודיות לעידוד אחיות להיכנס למקצוע ולמניעת נטישתו", אמר הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם.

יו"ר הסתדרות האחיות אמרה לאחר הפגישה הנוספת כי המרצע יצא מן השק. "כל רצונו של האוצר היה ונותר לכפות בכוח על האחיות לעבוד תחת צווי מניעה מבלי לתת פתרון אמיתי למשבר החריף של המחסור באחיות", ציינה כהן, "אנו נעננו ברצון ומתוך אחריות לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה נילי ארד להמשיך במשא ומתן עד שייצא עשן לבן, בעוד האוצר סירב להמשיך ולהידבר ודרש להוציא לאחיות צווי מניעה. מי שחושב שניתן לכפות על האחיות לבצע עבודתן המסורה עם חולים רק יוביל לקריסת מערכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully