וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויטרס: "חיילי צה"ל הכו שני צלמי עיתונות בחברון"

לטענת שני העיתונאים, שסיקרו את המהומות בעיר עבור סוכנות הידיעות, חיילים הפשיטו אותם, הכריחו אותם לכרוע ברך והשליכו לעברם רימוני גז. צה"ל: "הטענות נחקרות"

צילום: 'בצלם', עריכה: מיכאל ברגמן

הרגעים הראשונים אחרי תקרית הירי בחברון שבו נהרג הפלסטיני

שני צלמי עיתונות מטעם סוכנות הידיעות רויטרס הוכו על ידי חיילי צה"ל בעת שסיקרו את העימותים בין כוחות צה"ל לבין פלסטינים בחברון – כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות. על פי הדיווח, ביום רביעי בערב הורו חיילים לשני הצלמים לפשוט את בגדיהם ולכרוע על ברכיהם במרכז העיר. לטענתם, הם הכו אותם והשליכו לעבר השניים רימוני גז. על פי הדיווח, אחד מהצלמים נזקק לטיפול רפואי בבית חולים בשל כך. סגן אלוף אביטל ליבוביץ' מדובר צה"ל מסרה בתגובה כי טענות אנשי הסוכנות נחקרות על ידי מפקד החטיבה המרחבית.

מהומות בחברון. 13 בדצמבר 2012. רויטרס
חיילי צה"ל בחברון/רויטרס

לטענת שני הצלמים, יוסרי אל-ג'מאל ומעמון וואזוואז, כוח רגלי של צה"ל עצר את מכוניתם בעת שהיו בדרכם למחסום שבו הרגה לוחמת משמר הגבול מחבל פלסטיני בן 17, שתקף לוחם מג"ב כשברשותו אקדח דמה. הצלמים טענו כי החיילים במחסום הורו להם לצאת מכלי הרכב, הכו אותם באמצעות קתות רובים והאשימו את השניים כי הם משתייכים לארגון "בצלם". בדיווח של סוכנות הידיעות נטען כי שני הצלמים לבשו אפודי מגן כחולים עם כיתוב "עיתונות" עליהם. אחד מהצלמים סיפר כי החיילים הפשיטו אותו ואת חברו והורו להם לכרוע על ברכיהם כשידיהם מאחורי הראש. בדיווח נטען כי החיילים עצרו במחסום שני עיתונאים פלסטינים נוספים, העובדים עבור תחנת טלוויזיה המזוהה עם ארגון חמאס.

רויטרס: "מזועזעים"

אחד הצלמים סיפר כי בזמן שהם שכבו עירומים על הכביש במרכז חברון, אחד החיילים השליך לעברם רימון גז, והחייל וחבריו נמלטו מהמקום. הצלם הסביר כי הוא וחברו ניסו להימלט עם המכונית מהמקום, אך נאלצו לעצור במרחק 200 מטרים כיוון שהם שאפו מהגז. הם טענו כי החיילים התקרבו לעבר המכונית והשליכו רימוני גז נוספים. וואזוואז פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים כיוון ששאף גז. הצלמים טענו כי החיילים החרימו מהמכונית שתי מסכות גז ומצלמה, שנמצאה לאחר מכן מושלכת על הכביש. העורך הראשי של רויטרס, סטפן ג'יי אדלר, פרסם הודעת גינוי למקרה, שאירע לטענת אנשיו, ואמר כי "הבענו בפני הרשויות בצה"ל זעזוע מהמקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully