וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 20 שנה בכנסת: דליה איציק פורשת מהחיים הפוליטיים

חברת הכנסת מטעם קדימה הודיעה כי היא לוקחת "פסק זמן" מהפוליטיקה, ולא תשולב ברשימת המפלגה לכנסת הקרובה. היום הודיע על פרישה גם ח"כ יעקב אדרי. פרסום הרשימה צפוי היום

שעות לפני פרסום הרשימה הצפוי של מפלגת קדימה, הודיעה היום (רביעי) חברת הכנסת ויו"ר סיעת קדימה דליה איציק כי היא לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-19, והכריזה כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. מדובר בהודעה מפתיעה, שכן איציק נחשבת לאישיות חזקה במפלגה, ובפריימריז הקודמים בקדימה זכתה למקום הראשון.

איציק הצטרפה לכנסת לראשונה בשנת 1992 מטעם מפלגת העבודה, וכיהנה ברציפות במשכן מאז. לאחר שעברה לקדימה, נבחרה איציק ליו"ר הכנסת ה-17, ולתקופה מסוימת אף שימשה כנשיאת המדינה – לאחר יציאתו של הנשיא לשעבר משה קצב לנבצרות.

נוסף לאיציק ולחבר הכנסת עתניאל שנלר, אשר הודיע זה מכבר על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הבוקר גם ח"כ יעקב אדרי הודיע למופז על פרישתו מהמפלגה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אדרי כי חשב על פרישה כבר לפני חודש ודחה את ההודעה לבקשת מופז. "הגעתי למסקנה שמיציתי את עצמי לאחר עשר שנות עשייה, כהונה כשר בכמה משרדים, כסגן יו"ר הכנסת וכראש עיר, והחלטתי לפרוש", אמר.

קמפיין הבחירות של קדימה , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"מי שלא היה נאמן לקדימה בימים הקשים, לא ישובץ במקום גבוה". סיעת המפלגה/נמרוד סונדרס

רשימת "קדימה" לכנסת צפויה להתפרסם היום אחר הצהרים. בשעות הצהריים ייפגש מופז עם חבר הוועדה המסדרת של המפלגה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שאתמול כבר נפגש עם חבר אחר של בוועדה, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. בפגישה עם אולמרט צפויה להיסגר הרשימה באופן סופי.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בצמרת: ישראל חסון ויוחנן פלסנר

שמועות לא מבוססות בקדימה מדברות על כך שייתכן שח"כ רוני בראון יודיע על כך שלא ירוץ לבחירות הקרובות. בתחילת השבוע נפוצו שמועות אחרות, לפיהן בר און ישובץ דווקא במקום השני ברשימה, אחרי מופז. הערכות מבוססות יותר במפלגה אומרות כי ככל הנראה יו"ר מטה הבחירות של המפלגה, ח"כ ישראל חסון, יוצב באחד המקומות הגבוהים ביותר ברשימה. חסון הוא בין אלו ש"נשכבו על הגדר" למען מופז, יחד עם ח"כ רונית תירוש ואכרם חסון, גם בישיבת ועדת הכנסת שלשום שאישרה את הפילוג במפלגה.

מלבד חסון, צפויים להתברג גבוה ברשימה גם חברי הכנסת יוחנן פלסנר, זאב ביילסקי ורונית תירוש. מופז אמר הבוקר בשיחות סגורות: "מי שלא היה נאמן לקדימה בימים הקשים, לא ישובץ במקום גבוה".

כאמור, בשעות אחר הצהרים המפלגה צפויה לפרסם את הרכב הרשימה, כך שעד לסגירת הרשימות יישאר בסימן שאלה רק הרכב הרשימה של "התנועה בראשות ציפי לבני" ועתידה של מפלגת עצמאות, לאחר שנכשלה בבקשתה מהשר דן מרידור לעמוד בראשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully