וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות נכנסת ליומה השני: "מסבנים אותנו"

המשא ומתן בין משרד האוצר והסתדרות האחיות הסתיים ללא תוצאות, וצעדי המחאה ברחבי הארץ נמשכים. "קורה שחולים לא אוכלים ארוחת בוקר כי אין זמן להאכיל אותם", סיפרה אחות

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שביתת האחיות נכנסת ליומה השני: פגישת המשא ומתן שנערכה אמש בין הסתדרות האחיות לבין משרד האוצר הסתיימה ללא תוצאות, וגם היום (שלישי) ימשיכו האחיות בצעדי המחאה. "הסתדרות האחיות תמשיך לנהל משא ומתן עם האוצר ליישום ההסכם להחרגת שכר האחיות, להפיכת האחריות למקצוע בעדיפות לאומית ולפתרון המחסור הקשה באחיות", נכתב בהודעה שפרסמה הסתדרות האחיות.

שביתת אחיות בבית החולים אסף הרופא, דצמבר 2012. דרור עינב
"מקצוע בעדיפות לאומית". ההפגנה בבית החולים אסף הרופא, אתמול/דרור עינב

משרד האוצר פרסם הודעה דומה, אך טען בה כי נציגיו, בראשות הממונה על השכר קובי אמסלם, הציעו לאחיות שורת הצעות שנועדו להעלות את שכרן, וכן תמריצים ומענקים לאלה שיבחרו לעסוק במקצוע. המשרד קרא לאחיות לשוב לעבודה סדירה ו"לדון בפתרון הבעיות האמיתיות של מקצוע האחיות".

אתמול הפגינו בבית החולים אסף הרופא שבצריפין עשרות אחים ואחיות, נגד מה שכינו "קריסה מוחלטת בבתי החולים ובמרפאות". אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, תקפה בחריפות את התנהלות משרד האוצר: "מה הם עושים? כמו רחיצת מכוניות. המשא ומתן הוא ככה: קודם כל שוטפים אותך, אחר כך מסבנים אותך, אחר כך מייבשים אותך, ואחר כך יש 'אור ירוק'. האם זה נקרא משא ומתן?". שאול סקיף, חבר הסתדרות האחיות, הוסיף: "לא השכר של האחיות הוא זה שיציל את התקציב של מדינת ישראל. נהפוך הוא: אנחנו כיפת הברזל של מערכת הבריאות, של החולים במדינת ישראל תנו לנו את מה שמגיע לנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שביתת אחיות בבית החולים ברזילי באשקלון,דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
פעלו במתכונת חלקית. בית החולים ברזילי באשקלון, אתמול/דייב בוימוביץ'

בתי החולים בכל הארץ פעלו אתמול באופן חלקי. חדרי האשפוז עבדו במתכונת שבת, ובחדרי בניתוח נערכו ניתוחים דחופים בלבד. החל מהצהריים הורגש עומס רב בבית החולים רמב"ם בחיפה, וחולים התבקשו שלא להגיע למקום, פרט למקרים דחופים. גם האחיות בבית החולים ברזילי באשקלון הצטרפו למחאה. דליה סמו, אחות בבית החולים, סיפרה כי "אין לך אפשרות לטפל בחולים סיעודיים, חולים במצב קשה. אין לך זמן לגשת אליהם. יש אפילו מצבים שחולים לא אוכלים ארוחת בוקר כי לאחיות אין זמן להאכיל אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החולים מגלים הזדהות/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הקשיים שגרמה השביתה לעשרות אלפי אזרחים, רבים מהם גילו הבנה לצעדי המחאה. גלית, שאביה המאושפז בבית החולים אסף הרופא אמור היה לעבור אתמול בדיקת ביופסיה, הגדירה את המצב "מתסכל מאוד", אך הוסיפה: "ניתן להבין את המצב שבו נמצאות האחיות היום. אנחנו רואים את העבודה המסורה והקשה שלהן סביב השעון, במשמרות ארוכות וקשות". גם דוד מונטיפיורי, קשיש המאושפז בבית חולים ברזילי באשקלון, קרא בקול נרגש: "תצילו את האחיות. הן עובדות מהבוקר עד הערב, מאמצע הלילה, עם ילדים ועם בעיות. הן מתייצבות במקום הזה ומטפלות בחולים. הן מצילות חיי אדם".

מטה המאבק בהסתדרות האחיות יפעל כל העת וניתן לפנות אליו לשאלות ובירורים: 03-6921379 או 03-6921315.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully