וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופחת עונשו של קרבן שביצע עבירות מין באחיותיו

גלעד גרוסמן

2.12.2012 / 21:37

בית המשפט העליון קבע כי בשל התקיפה המינית שחווה הנאשם לפני ביצוע העבירות, עונשו יקוצר לחמש שנים. בנוסף מתחו השופטים ביקורת על ההרכב במחוזי, שדן בשני התיקים במקביל

בית המשפט העליון החליט ביום חמישי שעבר להקל את עונשו של צעיר בן 20 שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בשתיים מאחיותיו, וגזר עליו חמש וחצי שנות מאסר, במקום שמונה השנים שגזר עליו בית המשפט המחוזי. הסיבה לכך היא שזמן קצר קודם, הצעיר עצמו נפל קורבן לתקיפה מינית. באופן יוצא דופן היה הצעיר בו זמנית גם נאשם וגם מתלונן, בשני תיקים שנידונו במקביל.

בשנת 2009 הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בתל אביב כתב אישום, לפיו במשך שנתיים, מאז היה בן 15, ביצע הצעיר שורה של עבירות מין קשות בשתיים מאחיותיו. במקביל, בתיק אחר של עבירות מין שהוגש לבית המשפט, התלונן הצעיר על כך שעבר תקיפה מינית זמן קצר לפני שהחל לתקוף את אחיותיו.

באופן יוצא דופן, אותו הרכב של שופטים דן בשני התיקים. במקרה שבו נאשם הצעיר, הוא נידון לפני כשנה לשמונה שנות מאסר בפועל, ומאוחר יותר הוטל עליו עונש נוסף בגין עבירות תקיפה ואיומים שבהן הורשע, כאשר את העונש הוא מרצה בחופף. בתיק השני, האדם שתקף אותו מינית נידון לאחרונה לשבע שנות מאסר.

הנאשם סירב להשתתף בתכנית טיפולית

פרקליטתו של הצעיר, עורכת דין מירה בית-און אמסלם, טענה בערעור לבית המשפט העליון כי לא היה מקום לכך שאותו הרכב ידון בשני התיקים, וכי העונש שנגזר עליו היה חמור בהתחשב בעובדה שהיה קטין בעת ביצוע העבירות. אין זו הפעם הראשונה שבה הועלתה הטענה: בזמן הדיונים בבית המשפט המחוזי ביקשה הפרקליטה להחליף את הרכב השופטים, אולם נענתה בסירוב.

בעקבות טענותיה של עורכת הדין, הודיעה הפרקליטות כי היא מסכימה להפחית את עונשו של הצעיר אם יסכים לקבל טיפול, אולם הוא סירב לקחת חלק בתכנית טיפולית בבית הסוהר. בחוות דעת שהגיש מטעמו פסיכיאטר, נקבע כי לא ניתן להעניק את הטיפול שלו הוא זקוק, במהלך ריצוי מאסר.

בפסק הדין החליטו השופטים אליקים רובינשטיין, חנן מלצר וצבי זילברטל לקצר את עונשו של הצעיר, בשל התקיפה המינית שחווה זמן קצר לפני ביצוע העבירות המיוחסות לו. בנוסף, הם הציעו לו לקבל את הטיפול שהציעה הפרקליטות. "חבל שייצא לחיים בלי שיצויד בכלים להתמודדות עם בעיותיו. ולעניין הטיפול, יפה שעה אחת קודם", כתבו השופטים בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully