וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: באמצע החודש נשגר טיל לחלל

רויטרס

2.12.2012 / 18:38

בפעם השנייה השנה, תנסה פיונגיאנג לשגר לחלל "טיל אזרחי". התזמון: יום השנה למותו של מנהיג המדינה ולעלייתו לשלטון של בנו. טוקיו בכוננות, וושינגטון וסיאול: פרובוקציה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(בסרטון: ההכנות לשיגור הקודם בחודש אפריל)

קוריאה הצפונית תנסה לשגר טיל בליסטי בשלושת השבועות הקרובים, בפעם השנייה מאז תחילת 2012. סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג הודיעה כי הטיל ככל הנראה ישוגר בין 10 ל-22 בדצמבר. לפי ההודעה הרשמית, הטיל "ישוגר לכיוון דרום", ומסלול השיגור נבחר בקפידה, כך ששיירי הטיל ינחתו בים. לפי ההודעה הרשמית, הטיל שישוגר הוא מסוג Unha-3 (בקוריאנית - "גלקסיה"), שמגיע לטווח של 2,200 קילומטרים. משטר העיצומים הבינלאומי על קוריאה הצפונית אוסר עליה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לעשות ניסויים הקשורים לנשק גרעיני, ובפיונגיאנג אומרים כי הטיל ינסה להציב לוויין בחלל.

ההודעה על השיגור הצפוי התפרסמה בסוף השבוע, כשבועיים בלבד לפני יום השנה הראשון למותו של קים ג'ונג-איל, שליט המדינה הדיקטטורית שלקה בלבו ב-17 בדצמבר 2011, ועם מותו עבר השלטון וארנסל הנשק העצום של המדינה לבנו, קים ג'ונג-און. טווח התאריכים לשיגור כולל גם את 19 בדצמבר, יום הבחירות לנשיאות בקוריאה הדרומית, שבאופן רשמי עדיין נמצאת במלחמה עם שכנתה מצפון.

לקריאה נוספת
בחודש אפריל: קוריאה נכשל בניסיון לשגר טיל לחלל
דו"ח: קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הטילים
סין קבעה: הגבר הסקסי בעולם - מנהיג צפון קוריאה

מדען מצפון קוריאה צופה בשיגור טיל לחלל. פיונגיאנג, אפריל 2012. רויטרס
מדען קוריאני צופה בהכנות לשיגור הטיל הקודם/רויטרס

במערב גינו את ההודעה על השיגור הצפוי וכינו זאת פרובוקציה רמה. מדינות המערב התייחסו להודעה כאל ניסיון לעשיית שרירים מצדו של קים הבן. מחלקת המדינה בוושינגטון ומשרד החוץ בסיאול פרסמו הודעת גינוי וקראו לקוריאה הצפונית לציית ל"מחויבויות הבינלאומיות שלה", ומשרד ראש הממשלה ביפן הודיע על כוננות לקראת השיגור. אפילו סין - ידידתה הקרובה והיחידה של קוריאה הצפונית – הודיעה כי היא מודאגת מאוד, וקראה "לרגיעה".

ב-13 באפריל, כמה חודשים אחרי עלייתו לשלטון של קים ג'ונג-און, נאלץ המנהיג הטרי להודות כי מדעניו כשלו במאמציהם לשגר טיל אל מחוץ לאטמוספירה. לפי פרסומים רשמיים, הטיל אמור היה להציב לוויין בחלל, אך הטיל התפרק זמן קצר אחרי ההמראה מבסיס סוהאי שבמערב המדינה. גופי מודיעין בינלאומיים חשדו כי השיגור נועד לבחון את יכולותיה של המדינה לשגר טילים בליסטיים לטווח ארוך, שכן בעבר ביצעה קוריאה הצפונית לפחות שני ניסויים בנשק גרעיני. מומחים מקוריאה הדרומית חוששים כיום כי מדעני הצפון שיכללו את יכולותיהם מאז השיגור הכושל.

צפון קוריאה מציגה לראווה את אתר שיגור הטיל שאמור לטענתה לשאת לחלל את הלוויין "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3"), אך בעולם טוענים כי הא טיל בליסטי, 8 באפריל 2012. רויטרס
חייל שומר על הטיל ששוגר לחלל - והתפרק באוויר/רויטרס

לפני שבועיים חשף מכון מחקר אמריקני כי קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח במרץ את תכנית הטילים שלה. המכון ליחסי ארה"ב-קוריאה בבית הספר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס פרסם דו"ח לפיו המשטר בפיונגיאנג ביצע בחצי השנה האחרונה לפחות שני ניסויים במנועים גדולים ואף השמיש משטחי בטון שנועדו לשיגורם. לפי תצלומי לוויין שניתח המכון, שצולמו בחודש ספטמבר, 34 מכלי דלק שונעו באזור מתקן השיגור סוהאי, בחופיה המערביים של המדינה - אותו בסיס ממנו שוגר הטיל הכושל בחודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully